خبر فوری
۱۸:۳۵ - ۱۸ مهر ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۲۶۷

به گزارش شفاف، فرشید رضایی گفت: سواد سلامت یا به عبارتی واکسیناسیون اجتماعی یکی از مهمترین ابزارهای پیشگیری از تهدیدات سلامت در جامعه محسوب می شود. ماه ها قبل از ساخت واکسن های کرونا به کشورها کمک کرد تا با همراهی مردم و مشارکت اجتماعی پاسخی موثر به بحران کرونا در جهت ارتقای سلامت جامعه به نمایش گذارند.

به گفته وی سواد سلامت، سواد رسانه، واکسیناسیون ، گندزدایی های اماکن، شناسایی بیماران و قرنطینه کردن افراد گوشه ای از فعالیت های همکاران در وزارت بهداشت و مشارکت سایر سازمان ها دوشادوش بهداشت بوده است. کرونا نشان داد برنامه مشارکت اجتماعی به عنوان خط اول نظام سلامت کشور یکی از کلیدی ترین برنامه های ارتقای سلامت و پیشگیری است.

او افزود: بیش از ۳ دهه از ارائه خدمات سلامت کشور در قالب مدل PHC در معاونت بهداشت می گذرد و این مدل از پرافتخارترین اقدامات وزارت بهداشت در سطح جهانی بوده است.

وی ادامه داد: از جمله اهداف مهم برنامه ها تسهیل دستیابی به عدالت سلامت است. اکنون که ۷ موج مختلف کووید۱۹ را پشت سر گذاشته ایم با کمک مسئولان ذی‌ربط ضمن بازسازی و ترمیم آسیب های ناشی از بیماری کرونا، باید برای آینده باید آماده تر شویم.
رضایی افزود: با اجرای برنامه های مختلف باعث افزایش سواد سلامت و توانمندی در بعد فرد و خانواده می شویم و این مدل اجرای مشارکت اجتماعی در ایران مورد توجه سازمان های جهانی دیگر نیز قرار گرفته است.

او گفت: نگاه وسیع معاونت بهداشت به اقشار مختلف جامعه و گروه های سنی برنامه مشارکت اجتماعی را به یک کلان برنامه مهم در نظام سلامت تبدیل کرده است.


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: