خبر فوری
۲۰:۰۵ - ۰۱ آذر ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۳۷۸

در این ویدئو به این سوال پاسخ داده می‌شود که آیا انجام ارتودنسی محدودیت سنی دارد ؟

سوال : آیا انجام ارتودنسی محدودیت سنی دارد ؟

پاسخ: بزرگسالان هم می توانند از مزایای درمان ارتودنسی بهره مند شوند و کیفیت زندگی بهتری را تجربه کنند. درمان ارتودنسی محدودیت سن ندارد و در هر سنی در صورت سلامت دندانها و بافتهای نگهدارنده امکان پذیر است. درمان بهم ریختگی و مرتب کردن دندانها در سن بالاتر امکان پذیر است و فقط به علت تغییرات استخوانی مدت درمان از کودکان کمی طولانی تراست

برای آگاهی بیشتر از تفاوت کامپوزیت ونیر و لمینت به سراغ دندانپزشکی تخصصی رویال دنت رفتیم. از شما دعوت میکنیم ویدئو زیر را تماشا کنید. برای مراجعه به دندانپزشکی تخصصی رویال دنت  یا دریافت نوبت از دندانپزشکی تخصصی رویال دنت  کلیک کنید.

سن مناسب برای انجام ارتودنسی

آیا ارتودنسی درد دارد؟

بر اساس تجربه، درد ناشی از ارتودنسی تقریبا برای تمام افراد در ابتدای درمان ارتودنسی ثابت امری عادی و بدیهی است چرا که اجسام خارجی وارد دهان آنها شده است و فشار دستگاه های ارتودنسی در ابتدای امر برای بدن غیر عادی است. البته که عکس العمل بدن افراد متفاوت است و عواملی همچون سن بیمار، آستانه تحمل بیمار و استرس ناشی از درمان ارتودنسی میتواند تاثیرگذار باشد اما این احساس فشار و درد گذرا است و پس از گذشت تقریبا یک هفته رفع می شود.

 مشکلاتی که موجب نیاز به انجام ارتودنسی می‌شوند

بسیاری از مشکلات نامرتبی دندان‌ها و اختلالات فکی، ارثی هستند. اما عوامل دیگری مانند مکیدن انگشت، تغذیه نامناسب، پوسیدگی دندان نیز می‌توانند موجب بروز این مشکلات شوند. اختلالات گفتاری، بیرون‌زدگی دندان و ... سبب نیاز کودک به انجام ارتودنسی اولیه خواهد شد.

سن مناسب برای انجام ارتودنسی

چند نکته در ارتباط با استفاده از کش ارتودنسی

استفاده از کش دندان باعث درد گرفتن دندان‌ها و فک می شود. اما این درد پس از چند روز از بین می‌رود.

باز و بسته کردن کش دندان به جهت استراحت و بستن مجدد آن درد به همراه خواهد داشت.

استفاده مداوم از کش ارتودنسی در طول درمان ارتودنسی موثر خواهد بود و در صورت عدم استفاده مداوم تاثیر کامل نخواهند داشت. از کش ارتودنسی به صورت مداوم به جز زمان صرف غذا باید استفاده شود.

رعایت بهداشت دهان و دندان در حین ارتودنسی و تعویض کش‌ ارتودنسی بعد از هر اقدام

خاصیت ارتجاعی کش ارتودنسی با گذر زمان از بین می رود و باید تعویض کش‌ها بر اساس دستور ارتودنتیست صورت پذیرد.

در صورت پاره شدن یا شل شدن کش ارتودنسی بایستی آن را تعویض کرد.

داشتن یک بسته کش ارتودنسی اضافی همواره لازم است تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد.

بهترین سن مناسب ارتودنسی برای کودکان چند سالگی است؟

کودکان باید در سن هفت‌سالگی برای معاینه و دریافت مشاوره به متخصص ارتودنسی مراجعه کنند. شرایط خاص کودک می‌تواند در زنان مورد نیاز برای انجام ارتودنسی تأثیرگذار باشد. در اغلب موارد می‌توان درمان ارتودنسی را با شروع ریزش دندان‌ها و درآمدن دندان‌های جدید آغاز نمود. معمولاً، درآمدن دندان‌های دائمی در سنین بین 8 تا 14 سالگی  رشد می‌کنند. بنابراین بهترین سن برای انجام ارتودنسی بین 9 تا 14 سالگی است. البته شرایط هر کودک متفاوت است و ممکن است برخی کودکان در سن پایین‌تری به ارتودنسی نیاز داشته باشند. 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: