خبر فوری
۰۹:۳۵ - ۰۳ دی ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۲۸۲
محققان می گویند؛

ابتلا به بیماری انسداد مزمن ریوی می تواند تنفس را سخت کند زیرا هم ریه ها و هم قلب را تحت تأثیر قرار می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، حال نتایج یک مطالعه جدید یک راه حل خوب را ارائه می‌دهد: استفاده از دستگاه تصفیه هوا به قلب بیماران کمک می‌کند بهتر کار کند.

محققان دریافتند زمانی که افراد مبتلا به بیماری انسداد مزمن ریوی به طور مداوم از تصفیه کننده هوا استفاده می‌کردند، قلب آنها بهتر می‌توانست ضربان قلب خود را در پاسخ به نیازهای روزانه تطبیق دهد، چیزی که به عنوان تغییر ضربان قلب (HRV) شناخته می‌شود. HRV یک معیار کلیدی برای سلامت کلی قلب است. در واقع، شرکت‌کنندگانی که روزانه از دستگاه‌های تصفیه هوا استفاده می‌کردند، ۲۵ درصد افزایش در HRV خود داشتند.

دکتر «سارات راجو»، نویسنده این مطالعه از دانشگاه جان هاپکینز، توضیح داد: «افراد با HRV ضعیف در معرض خطر ابتلاء به برخی از مشکلات قلبی مانند حملات قلبی یا بدتر شدن علائم بیماری مزمن انسداد ریوی شأن هستند. همه این موارد احتمال بستری شدن فرد مبتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد، که البته ما می‌خواهیم از آن اجتناب کنیم.»

این مطالعه همچنین به بررسی ذرات بسیار ریز موجود در هوایی که مردم تنفس می‌کنند، هم پرداختند. آنها دریافتند که بین حضور این ذرات در محیط خانه افراد و تأثیر منفی آن بر سلامت ریه ارتباط وجود دارد.

راجو گفت: «این نشان می‌دهد که محیط هوای خانه برای افراد مبتلا به بیماری مزمن انسداد ریوی نقش مهمی دارد و هم پزشکان و هم بیماران باید از این اطلاعات آگاه باشند.»

از اینرو راجو خوشبین است که استفاده از تصفیه کننده‌های هوا ممکن است روشی مثبت، مقرون به صرفه و پایدار برای بهبود محیط هوای خانه باشد و سلامت قلب و ریه افراد مبتلا به بیماری مزمن انسداد ریوی را بهبود بخشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: