خبر فوری
روزهای پرفروغ گزارشگر فوتبال پس از چند سال حاشیه‌نشینی! پلتفرم‌هایی برای تماشای آنلاین بازی‌های جام جهانی کی روش: هیچ اشتباهی انجام ندادم | دست من بود جلوی خیلی از اتفاقات را می گرفتم | حالا دیگر آماده بازی با ولز هستیم جمله تلخ گزارشگر بازی ایران-انگلیس در شب سخت فوتبال ایران آغاز ثبت نام آزمون صدور پروانه تاسیس دفتر خدمات الکترونیک قضایی سال ۱۴۰۱ شهرک شهرداری صاحب سرا می‌شود بیمه امدادگران هلال احمر از هفته آینده وضعیت آلودگی هوا در این هشت کلانشهر تولید داخلی ۹۰ درصد تجهیزات ایمنی ساختمان‌ها و اماکن شهری به دنبال کاهش موش‌ها هستیم ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال به حمل و نقل عمومی تهران افزوده می‌شود ادمین پیج کفش فروشی در اینستاگرام دستگیر شد کشف ۴۵ فقره سرقت در پی دستگیری سارق اماکن خصوصی در رفسنجان ۲ ماموریت مهم فتح‌الله‌زاده در اولین روزهای بازگشت به استقلال! مرکز تحقیق و نوآوری جمعیت هلال احمر راه اندازی شد
۱۷:۰۱ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۲۰۴

جدیدا فرش‌هایی به بازار آمده‌اند که خاصیت آنتی باکتریال دارند. این فرش‌های با الیاف خاصی که دارند؛ نمی‌گذارند که میکروب‌ها در بافت فرش نفوذ و رشد کنند. در ادامه با خواص این فرش‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.

فرش آنتی باکتریال، میکروب و گرد و خاک رو دفع می‌کنه؟

کسانی که در خانه عادت دارند روی فرش بنشینند همیشه با مساله پرز دادن و بوی بد فرش، درگیری دارند. این موضوع را می‌توان ناشی از بدن بودن پردازش الیاف فرش دانست که به مرور زمان سبب حساسیت فرد و ایجاد بیماری‌های تنفسی خواهد شد. از طرفی الیاف فرش مستعد جذب میکروب و رشد و ایجاد بوی تعفن هستند. در ادامه با هم می‌بینیم که چطور فرش آنتی باکتریال این مشکل را حل کرده است.

فرش آنتی باکتریال چیست؟

فرش آنتی­ باکتریال یک نوع کف پوش ایرانی است که با الیاف مهندسی‌شده در کارخانه‌های نساجی، تولید شده است. ای فرش‌ها در کارخانه‌ها با ماشین بافته می‌شوند. بنابراین بسیار بادوام و ریزبافت هستند و به دلیل خاصیت ضد میکروبی که دارند برای خانواده‌های سنتی ابرانی که عادت دارند روی زمین بنشینند بسیار مفید هستند. 

ویژگی‌های فرش آنتی باکتریال

فرش آنتی باکتریال با داشتن الیاف با سایز نانو، ویژگی‌هایی انحصاری دارد؛ از جمله:

  • بدون پرز 
  • ضد حسایت
  • خاصیت ضد بو
  • جذب نشدن مایعات به عمق بافت فرش
  • بافت نرم 
  • دوام بیشتر
  • ضد لک

فرش آنتی باکتریال، میکروب و گرد و خاک رو دفع می‌کنه؟

تفاوت‌های فرش آنتی باکتریال و قالی‌های عادی

فرش‌های عادی و سنتی ایرانی محیطی عالی برای جذب میکروب هستند؛ میکروب‌ها می‌توانند در این فضاها رشد کنند و با تولید موادی بد بود سبب ایجاد بوی تعفن شوند.

علت بو گرفتن فرش‌های معمولی

وقتی فرشی را روی زمین پهن می‌کنید؛ به مرور زمان انواع خرده‌های مواد غذایی، رطوبت و سایر مولکول‌هایی که برای رشد باکتری‌ها مناسب‌اند؛ در الیاف فرش گیر می‌کنند. به دلیل بافت پشمی فرش هم، داخل فرش دمایی ایده‌آل برای میکروب‌ها دارد؛ پس شرایط برای رشد، تکثیر و تولید مواد بد بود توسط باکتری‌ها مهیا است. به همین دلیل است که فرش‌های قدیمی و سنتی، خیلی بد بو می‌شوند.

فرش آنتی باکتریال، میکروب و گرد و خاک رو دفع می‌کنه؟

مشکل شستتن فرش سنتی نسبت به فرش آنتی باکتریال

وقتی فرشی دستباف را بخرید؛ به دلیل قیمت بالا و بافت آسیب‌پذیری که دارد؛ دیگر نمی‌توانید هر ماه آن را بشوئید پس مواد مناسب رشد باکتری‌ها در الیاف آن تجمع پیدا می‌کنند. این خاصیت فرش سنتی است. حالا فرزندان نوپاف سالمندان و هر کس روی زمین عادت دارد بنشیند؛ مرتب با این مواد در تماس است؛ میکروب‌ها و مواد تولیدی آنها نیز سبب آلودگی محیط  فضای خانه می‌شوند. پس عاقلانه این است که از فرش آنتی باکتریال استفاده کنید.

فرش آنتی باکتریال، میکروب و گرد و خاک رو دفع می‌کنه؟

مزایای فرش نانو آنتی باکتریال 

عدم بوگرفتگی: فرش آنتی باکتریال بوی محیط یا بوی نا نمی گیرد. این امر مخصوصا در خانه هایی که کودکان ممکن است مایعات روی آن بریزند یا در مناطق مرطوب و شرجی بسیار مهم است.
خود تمیز شونده: با ایجاد لک بر روی فرش، با قرارگیری در مقابل نور خورشید لکه­ ها تجزیه شده و از بین می­ روند. حتی در برابر نور معمولی هم این خاصیت وجود دارد ولی کندتر صورت می­ گیرد.
بدون پرز و ضد حساسیت: به دلیل عدم ایجاد پرز و پراکندگی آن در فضای منزل، حساسیت پوستی و تنفسی در افراد خانواده ایجاد نمی شود.
عدم جذب مایعات: با ریختن مایعات روی فرش، داخل آن نفوذ نمی­ کند، در نتیجه به راحتی می­ توان آن را از سطح فرش تمیز کرد.
ضد قارچ و باکتری: این ویژگی باعث حفظ سلامتی شما و افراد خانواده ­تان می­ شود و از مهم­ ترین مزیت­ های فرش آنتی ­باکتریال است.
دیرسوز بودن: فرش های فرهی با توجه به نوع تکنولوژی، از تشدید و گسترش آتش احتمالی جلوگیری می کنند.

فرش آنتی باکتریال، میکروب و گرد و خاک رو دفع می‌کنه؟

معایب فرش آنتی باکتریال

فرش آنتی باکتریال از نوع ماشینی است اما به دلیل کیفیت الیافش، قیمت بالایی دارد. اگرچه درنگاه اول خرید چنین فرشی صرفه اقتصادی ندارد اما با کمی دقت به مزایایی که این فرش در درازمدت برای سلامتی شما به ارمغان می‌آورد؛ در می‌یابیم که خرید فرش آنتی باکتریال سود زیادی هم دارد. 

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: