خبر فوری
روزهای پرفروغ گزارشگر فوتبال پس از چند سال حاشیه‌نشینی! پلتفرم‌هایی برای تماشای آنلاین بازی‌های جام جهانی کی روش: هیچ اشتباهی انجام ندادم | دست من بود جلوی خیلی از اتفاقات را می گرفتم | حالا دیگر آماده بازی با ولز هستیم جمله تلخ گزارشگر بازی ایران-انگلیس در شب سخت فوتبال ایران آغاز ثبت نام آزمون صدور پروانه تاسیس دفتر خدمات الکترونیک قضایی سال ۱۴۰۱ شهرک شهرداری صاحب سرا می‌شود بیمه امدادگران هلال احمر از هفته آینده وضعیت آلودگی هوا در این هشت کلانشهر تولید داخلی ۹۰ درصد تجهیزات ایمنی ساختمان‌ها و اماکن شهری به دنبال کاهش موش‌ها هستیم ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال به حمل و نقل عمومی تهران افزوده می‌شود ادمین پیج کفش فروشی در اینستاگرام دستگیر شد کشف ۴۵ فقره سرقت در پی دستگیری سارق اماکن خصوصی در رفسنجان ۲ ماموریت مهم فتح‌الله‌زاده در اولین روزهای بازگشت به استقلال! مرکز تحقیق و نوآوری جمعیت هلال احمر راه اندازی شد
۱۸:۱۹ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۳۷۷

گونه نادر پلنگ ایرانی یکی از ۹ زیرگونه پلنگ دنیاست که از نظر جثه بزرگترین آنها به شمار می‌رود  و این پلنگ در فهرست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت در زمره جانوران در معرض خطر انقراض قرار دارد.

یک قلاده گونه وحشی نادر پلنگ ایرانی در دهستان رمون جیرفت کرمان مشاهده شد.
 
 به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ رییس حفاظت محیط زیست جیرفت  گفت: این پلنگ از نوع نادر پلنگ ایرانی است که به دفعات متعدد در منطقه موسوم به کوه ماردوجان در منطقه حفاظت شده بحرآسمان دیده شده است.
 
 
کمالی افزود: گونه نادر پلنگ ایرانی یکی از ۹ زیرگونه پلنگ دنیاست که از نظر جثه بزرگترین آنها به شمار می‌رود  و این پلنگ در فهرست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت در زمره جانوران در معرض خطر انقراض قرار دارد.
 
 به گفته وی پلنگ ایرانی بومی غرب آسیا و ایران مهمترین زیستگاه آن در خاورمیانه است.
 
رییس محیط زیست جیرفت یاد آور شد: کوه ماردوجان محل رویت این گونه نادر پلنگ گزارش شده که با توجه به شرایط جغرافیایی و منطقه ای حاکم بر این منطقه از محدود ارتفاعاتی به شمار می رود که زیستگاه فوق العاده مناسبی برای گونه های نادر حیات وحش از جمله پلنگ و خرس سیاه آسیایی در کشور است.
 
کمالی تصریح کرد: کوه شیخ یعقوب، کوه قرقطوئیه، کوه ماردوجان، کوه نشانه، کوه شاه چهل مرد و کوه شنگرا در منطقه رمون و بحرآسمان محل گونه های نادر و منحصر به فرد حیات وحش است.
 
وی  از ساکنان مناطق مجاور حفاظت شده خواست: در صورت مشاهده هرگونه پلنگ موضوع را به شماره گویای ۱۵۴۰ گزارش کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: