خبر فوری
۲۰:۱۴ - ۰۱ آذر ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۲۶۱

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: یکی از اهداف اصلی ایجاد تعامل بین دانشگاه‌ها و پارک های فناوری است که کمی مغفول مانده است.

علی خیرالدین در نشست خبری گفت:  تربیت زیست بوم فناوری را انجام خواهیم داد و آئین نامه کارآفرینی را تدوین کرده ایم.

به گفته وی در حال حاضر مراکز رشد ساماندهی شده اند.

او گفت:‌الان ۵۱ پارک علم و فناوری و ۲۶۰ مرکز رشد در وزارت علوم داریم و یک سری مراکز رشد جدید را راه اندازی خواهیم کرد.

خیرالدین ادامه داد: در حال حاضر ۱۱۹۰۰ واحد فناور و ۷۷۳۵ شرکت دانش بنیان در سراسر کشور داریم که ۲۱۳۰ شرکت دانش بنیان در پارک‌های علم و فناوری مستقر هستند و ۱۱۱ هزار شغل در پارک‌های علم و فناوری ایجاد شده اند.

او افزود: در سال گذشته ۳۵۰۰۰ هزار شغل دانش بنیان در پارک‌های علم و فناوری ایجاد کرده و رشد ۵۰ درصدی نسبت به سال قبل داشته ایم. بر اساس تفاهم با معاونت علمی‌، پارک‌های علم و فناوری فرصت های دانش بنیان را ارزیابی می کنند و بر این اساس حدود ۹۰۰ شرکت دانش بنیان ارزیابی شده اند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم افزود: طرح ملی ترویج کارآفرینی با بودجه ۱۰۰ میلیون تومان برای هر دانشگاه اجرا خواهد شد. طرح دستیار فناوری را در کشور اجرا کرده ایم و ۲۱۷۱ دانشجو به این طرح پیوسته اند. بیشترین تقاضا در مقطع کارشناسی ارشد است که ۲۵ هزار میلیارد تومان بودجه مورد نیاز این طرح است و تا الان ۱۵ هزار میلیارد تومان آن اختصاص یافته است.

او ادامه داد: در سال‌های گذشته به حوزه فناوری کمتر توجه شده بود و یکی از برنامه‌های وزیر علوم ایجاد معاونت فناوری و نوآوری است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و کنکور
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: