خبر فوری
۱۶:۵۸ - ۲۱ آبان ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۲۳۳
در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کارشناس اداره سالمندان وزارت بهداشت گفت: افراد مسن باید بتوانند دوران سالمندی خود را به خوبی مدیریت کرده و از سطح سواد سلامت بالایی برخوردار باشند.

منیژه مقدم گفت: جمعیت کشور در حال پیر شدن است و  افراد مسن باید بتوانند دوران سالمندی خود را به خوبی مدیریت کنند. سالمندان بهتر است در فعالیت های اجتماعی حضور داشته باشند تا کیفیت زندگی آن هاء ارتقا پیدا کند.

به گفته وی ترویج یادگیری مادام العمر اهمیت دارد و گروه زیادی از سالمندان علاقه زیادی به یادگیری در همین سن و علاقه دارند تا نقشی پررنگ در جامعه ایفا کنند.

او گفت:‌ لازم است که تدبیری اندیشیده و به این نیاز پاسخ داده شود. خود مراقبتی و پیشگیری از بروز بیماری ها یکی از اهداف دانشگاه سالمندی است.

او افزود: اولین بار دانشگاه سالمندی در فرانسه راه اندازی شده است. در حال حاضر کشورهای انگلیس، آمریکا، فنلاند، استرالیا و فرانسه دارای دانشگاه سالمندی هستند.

او گفت: دوره های مهارت آموزی فقط مخصوص حوزه سلامت نیست؛ بلکه در زمینه های رایانه، زبان و ادبیات نیز در دانشگاه های سالمندی محتواهای آموزشی تهیه شده اند. یکی از اقدامات وزارت بهداشت برای سالمندان تدوین مدل بومی دانشگاه سالمندی در کشور است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: