خبر فوری
۱۴:۴۰ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۴۱۳

مخلوط روغن زیتون و آبلیمو به دفع مواد زائد و سمی از بدن کمک می‌کند.

روغن زیتون و آبلیمو، جایگاه خاصی در آشپزی به‌خصوص سبک مدیترانه‌ای دارند. گرچه فواید هر یک از این مواد غذایی کاملا از نظر علمی ثابت شده اما بعضی معتقدند که مخلوط روغن زیتون و آبلیمو نیز فواید بسیاری برای سلامت بدن دارد و می‌تواند در بهبود و پیشگیری بسیاری از مشکلات جسمانی موثر باشد.

در ادامه این مطلب به 3 فایده مصرف این مخلوط اشاره خواهیم کرد که به ترتیب عبارتند از:

3 فایده مخلوط روغن زیتون و آبلیمو

1.دفع مواد زائد از بدن

مخلوط روغن زیتون و آبلیمو به دفع مواد زائد و سمی از بدن کمک می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌ها و پلی‌فنول‌های موجود در این دو ماده غذایی، به خنثی کردن رادیکال‌های‌ آزاد که عامل بیماری‌های مختلف هستند، کمک می کند و در نتیجه عملکرد اندام‌ها بهبود پیدا می کند.

2. کنترل وزن

مطالعات نشان می‌دهد ترکیبات خاص در روغن زیتون و آبلیمو مانند اسیدهای چرب غیراشباع تک‌مولکولی و ویتامینC در کنترل وزن تاثیر دارند. آبلیمو سرشار از ویتامینC است که برای ساخت کارنیتین مهم خواهد بود. کارنیتین ترکیبی است که مولکول‌های چربی را در سلول‌ها تجزیه کرده تا به‌عنوان منبع انرژی مصرف شوند. در نتیجه دریافت ناکافی این ویتامین منجر به کاهش تجزیه چربی‌ها می‌شود. بر اساس مطالعه‌ای در این زمینه، افرادی که تا حدودی کمبود ویتامینC دارند دچار 25 درصد کاهش سوخت‌وساز چربی طی یک ساعت پیاده‌روی هستند. به‌نظر می‌رسد مصرف ترکیب روغن زیتون و آبلیمو همچنان این خواص را خواهد داشت.

3. جلوگیری از سنگ‌های کلیه و صفرا

عادت های غذایی نقش مهمی در تشکیل سنگ‌های کلیه و صفرا دارند. دریافت ناکافی ویتامینC و مصرف زیاد چربی‌‌های اشباع در بروز این بیماری نقش دارند. سنگ‌های صفراوی در نتیجه رسوبات کلسترول و ضایعات سفت‌ شده طی گوارش به‌وجود می‌آیند که با‌توجه به محل قرارگیری و اندازه با علائم مختلفی همراه است. براساس بعضی مطالعات، ترکیب روغن زیتون و آبلیمو می‌تواند به دفع این سنگ‌ها کمک کند. البته چربی‌‌های مفید در روغن زیتون نیز در پیشگیری و عملکرد مطلوب کیسه صفرا نقش دارد. در رابطه با ویتامینC نیز باید اشاره کرد که کمبود این ویتامین با افزایش زمینه تشکیل سنگ صفرا همراه است. ویتامینC می‌تواند با تبدیل کلسترول به اسیدهای صفراوی از رسوب آن جلوگیری کند.

منبع: سلامت

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: