خبر فوری
۱۴:۴۰ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۲۴۲

پس از ۳۰ سالگی در بدن ما تغییراتی رخ می دهد که موجب می شود پوست وارد فاز دیگری از سلامت خود شود. برای داشتن پوستی سالم و جوان در این زمان لازم است نکاتی نیز رعایت شود. دهه سوم زندگی یکی از بهترین و زیباترین دوران زندگی برای هر فردی است که معمولا در آن به ثبات و آرامش می رسد.

در این دوران نباید رسیدگی به ظاهر خود را فراموش کنیم که از آیتم های مهم زیبایی و سلامت در این زمینه رعایت نکات و استفاده از محصولاتی است که در ادامه به آنها اشاره می کنیم. پس با ما همراه شوید.

  1. محصولات پاک سازی و انواع تونر

اولین محصولاتی که در مراقبت از پوست پس از ۳۰ سالگی نیاز دارید، محصولات پاک سازی و انواع تونر است. شما نیاز دارید تا در طول روز مرتب صورت خود را با شوینده های مناسب پاک کنید تا تمام آلودگی ها از آن پاک شود. این کار موجب می شود تا پوست شما نفس بکشد و شاداب بماند. بهترین زمان استفاده از محصولات پاک سازی صبح بعد از بیدار شدن و شب پیش از خوابیدن است.

در طول روز نیز هر زمان احساس کردید پوست شما چرب و کثیف شده است یا از لوازم آرایشی استفاده کردید بهتر است از مواد پاک کننده استفاده کنید. تمام مواد آرایشی و بهداشتی حتی انواع ضد آفتاب در عین فوایدی که دارند اگر مدت زمان زیادی بر روی پوست بمانند می توانند به آن آسیب بزنند. انواع ژل شستشو نیز در این زمینه وجود دارد که کامان یکی از برندها در این زمینه است. شما با مشاهده لیست محصولات برند کامان می‌توانید اقدام به  خرید حضوری یا اینترنتی این شوینده ها بکنید.  قیمت ژل و شوینده صورت کامل با توجه به حجم آن و ویژگی هایی که دارد تعیین می‌شود. این ژل ها برای هر پوستی مانند خشک، حساس، چرب و غیره متفاوت هستند.

  1. سرم پوست

مرطوب کننده برای آب رسانی و محافظت از پوست گزینه بسیار خوبی است اما  اگر می خواهید ترکیبات فعال به لایه های عمیق پوست شما نفوذ کنند باید از سرم استفاده کنید. سرم ها معمولا قیمت بالایی دارند ولی اگر از یک برند آرایشی خرید می کنید احتمالا می دانید که هزینه انها شامل آزمایشات بالینی نیز می شود و به درستی برای پوست شما طراحی و تولید شده است. به علاوه برای متعادل کردن هزینه ها می توانید مقداری کمی از هزینه ای را که صرف کرم های پوست خود می کنید، کاهش دهید. سرم ها بسیاری از ترکیبات فعال را پوشش می دهند.

  1. بالم و مرطوب کننده لب

۷ محصول مراقبت از پوست که بعد از ۳۰ سالگی به آنها احتیاج دارید!

پس از ۳۰ سالگی لب ها نیز به مرطوب کننده نیاز بیشتری پیدا می کنند زیرا آب بدن کمتر می شود. شما می توانید از انواع بالم و مرطوب کننده لب به صورت روزانه و حتی در زیر آرایش لب های خود استفاده کنید. بالم لب دارای ترکیبات و به دنبال آن قیمت متنوعی است. انواع  مایع  و جامد بالم لب می تواند در مدل های دخترانه و مردانه استفاده شود. برای خرید انواع بالم لب به ترکیبات آن نیز توجه کنید؛ بسیاری از مرطوب کننده های لب دارای عصاره گیاهان مختلف هستند و ویژگی ضد آفتاب نیز دارند.

  1. اسید هیالورونیک

استفاده از اسید هیالورونیک نیز گزینه دیگری است که پس از ۳۰ سالگی پیشنهاد می شود. سرم های اسید هیالورونیک به پوست حجم می دهد و با کم آبی لایه های رویی پوست مقابله می کند. و شما با هزینه کمتری می توانید آنهارا تهیه کنید. برای تقویت موانع اپیدرمی و حمایت از تولید کلاژن بر روی پوست خود بهتر است یک اسید هیالورونیک به مواد مراقبتی پوست خود  اضافه کنید.

  1. ضد آفتاب

یکی از محصولات واجب پس از سن ۳۰ سالگی ضد آفتاب است. برای مراقبت از پوست بعد از این سن بهتر است از کرم ضد آفتاب با درجه مناسب در برابر اشعه مضر خورشید استفاده کنید. به هیچ عنوان حتی در هوای ابری نیز استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنید. در واقع در تمامی ساعات روز و در هر هوایی شما نیاز به ضد آفتاب دارید. اشعه های خورشید برای پوست مضر بوده و موجب چروک و پیری پوست شما می شوند. علاوه بر این اشعه مضر خورشید موجب ایجاد لکه هایی نیز می شود که برای جلوگیری از آن بهتر است همیشه از ضد آفتاب با درجه محافظت مناسب استفاده کنید.

  1. محصولات لایه برداری و پاک سازی

۷ محصول مراقبت از پوست که بعد از ۳۰ سالگی به آنها احتیاج دارید!

استفاده از لایه بردار و پاک کننده به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کند. بهتر است در هفته یک الی ۳ بار از پاک کننده پوست استفاده کنید. درواقع استفاده روزانه از این پاک کننده ها توصیه نمی شود. بهتر است پاک کننده ای انتخاب شود که مناسب پوست شما است و دارای ترکیباتی مانند ویتامین سی، اسیدها و رتینول ها است. استفاده از این ترکیبات بهتر است همراه با ترکیبات ملایم تری نیز همراه شود. به عنوان مثال بعد از استفاده از انواع پاک کننده بهتر است به سراغ استفاده از انواع مرطوب کننده مناسب پوست خود بروید.

  1. کرم دور چشم

پوست دور چشم شما یکی از حساس ترین قسمت های صورت شماست که نشانه پیری در آن به خصوص پس از ۳۰ سالگی به سرعت نمایان می شود. با این حال بسیاری از مواقع آنچه که در داخل کرم های دور چشم وجود دارد دقیقا مشابه ترکیبات لوسیون هایی است که برای پوست صورت خود استفاده می کنید، اما تفاوت کرم دور چشم با کرم صورت در آن است که مواد ملایم تری در آن به کار برده شده است.

نویسنده: وحیده امینی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: