خبر فوری
روزهای پرفروغ گزارشگر فوتبال پس از چند سال حاشیه‌نشینی! پلتفرم‌هایی برای تماشای آنلاین بازی‌های جام جهانی کی روش: هیچ اشتباهی انجام ندادم | دست من بود جلوی خیلی از اتفاقات را می گرفتم | حالا دیگر آماده بازی با ولز هستیم جمله تلخ گزارشگر بازی ایران-انگلیس در شب سخت فوتبال ایران آغاز ثبت نام آزمون صدور پروانه تاسیس دفتر خدمات الکترونیک قضایی سال ۱۴۰۱ شهرک شهرداری صاحب سرا می‌شود بیمه امدادگران هلال احمر از هفته آینده وضعیت آلودگی هوا در این هشت کلانشهر تولید داخلی ۹۰ درصد تجهیزات ایمنی ساختمان‌ها و اماکن شهری به دنبال کاهش موش‌ها هستیم ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال به حمل و نقل عمومی تهران افزوده می‌شود ادمین پیج کفش فروشی در اینستاگرام دستگیر شد کشف ۴۵ فقره سرقت در پی دستگیری سارق اماکن خصوصی در رفسنجان ۲ ماموریت مهم فتح‌الله‌زاده در اولین روزهای بازگشت به استقلال! مرکز تحقیق و نوآوری جمعیت هلال احمر راه اندازی شد
۱۷:۳۹ - ۲۸ مهر ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۲۵۶

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند: با همکاری انستیتو پاستور و سمپاشی به صورت پایلوت به دنبال کاهش موش‌ها هستیم.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، عزیزی با بیان اینکه طغیان موش در تهران صحیح نیست، گفت: برخی موش هایی که وارد شهر می شود به دلیل تردد خودروهایی از بنادر کشور به سمت تهران است. باید مدیریت شده اقدام کنیم. مجموعه ای را از انستیتو پاستور وارد عمل کرده ایم و موضوع را دنبال می کنیم. به صورت پایلوت پخش سموم را در برخی مناطق آغاز کرده ایم و امیدواریم روند کاهشی را شاهد باشیم.

معاونت خدمات شهری و محیط زیست درخصوص رسیدگی به این مشکل شهری گفت: شهرداری انواع سموم شیمیایی و گیاهی در حال تست است، اما شهر در دوره‌هایی نوسازی شده و به دلیل همین نوسازی توجهی به این موضوع نشده و حفره‌هایی که استعداد تولید موش را ایجاد کرده، تعداد آن‌ها را افزایش داده است.

نظری افزود: در استفاده از چاه‌ها، موضوع فرونشست‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد. آب مورد نیاز فضای سبز با هماهنگی وزارت نیرو پسآبی است که تصفیه می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 در صورت بروز مشکل با صبوری و پشتکاری مسائل را دنبال خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران نیز در این نشست با بیان اینکه صد در صد در آبیاری فضای سبز از پساب استفاده می شود، گفت: هفت میلیون متر مکعب از پسآب استفاده می شد که به ۱۴ میلیون متر مکعب رسیده و برنامه ریزی کرده ایم به ۴۵ میلیون متر مکعب برسد. در استفاده از پساب برای بوستان ها چون غیربهداشتی است چاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. ۱۴۳ چاه از رده خارج شده درواقع برای اینکه فرونشست در مناطق ۱۸ و ۲۰ اتفاق نیفتد این چاه ها از رده خارج می شوند.

وی ادامه داد: برای مواقع بحرانی ۷۵۰ منبع ذخیره احداث کرده ایم که از نزولات آسمانی در ۱۵ تا ۲۰ سال گذشته استفاده می شود و برنامه ریزی کرده ایم که این منابع را به هزار مورد افزایش دهیم.

مختاری افزود: پنج سال است که کاشت چمن را ممنوع کرده ایم و هیچ منطقه ای مجاز به توسعه چمن نیست و استفاده از گونه های مقاوم به کم آبی در اولویت قرار گرفته و درختچه های مقاوم و درخت های سایه انداز جایگزین شده اند. کتابی با همکاری دانشگاه تهران با محوریت معرفی گونه های گیاهی مقاوم متناسب با شرایط اقلیمی منتشر شده و در اختیار کارشناسان قرار گرفته است.

 

به دنبال کاهش موش‌ها هستیم

 

تا یک ماه آینده ارتباط بی سیم زیر زمین و روی زمین در سامانه اعلام اطفا حریق برقرار می شود

محمدی با بیان اینکه سامانه اعلام حریق هوشمند راه اندازی شده است، تصریح کرد: ارتباط بی سیم با مترو تا کنون وجود نداشته است. خوشبختانه این طرح پیگیری شده و تا یک ماه آینده ارتباط بی سیم زیر زمین و روی زمین برقرار خواهد شد. هر ساله تجهیزات جدیدی برای ایمنی و خدمات رسانی به شهروندان اضافه می کنیم که تا سقف ۳۰۰ میلیارد تومان خرید خواهیم داشت.

ایجاد فضای کار برای ساماندهی صنف کفاشان دست دوز در منطقه۲۰ به طور موقت

سعید بیگی مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران نیز در این نشست با بیان اینکه ۲۵ رده صنفی ساماندهی خواهند شد، گفت: بر اساس ابلاغ اسناد بالادستی باید تعدادی از رده های صنفی از شهر خارج شوند که برای اولین بار علاوه بر پیگیری موضوعات، رویکرد ایجابی را در این زمینه در نظر گرفته ایم. اینکه واحدی را تعطیل کنیم کمکی به شهر نمی کند.بعنوان مثال کارگاه های کوچک کفش دوزی در این راستا برای تولید کفش دست دوز ایجاد می شود.

وی افزود: فضای موقتی در منطقه ۲۰ برای این افراد فراهم شده تا از فضای وخیمی که از لحاظ ایمنی و سلامت در منطقه ۱۲ برای فعالیت کفاشان دست دوز وجود داشت، رهایی پیدا کنند. همه کمک می کنند که رفع مزاحمت از شهر در این راستا صورت بگیرد.

بیگی با بیان اینکه فروشگاه های بزرگ انباشت ضایعات را داشتند، تصریح کرد: مقابله با رویکرد ایجابی در مناطق ۲۲ گانه صورت می گیرد و در تلاش هستیم که این ضایعات را ساماندهی کنیم چراکه انباشتگی این ضایعات در حاشیه شهر تهران موجب ایجاد ناامنی می شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: