خبر فوری
روزهای پرفروغ گزارشگر فوتبال پس از چند سال حاشیه‌نشینی! پلتفرم‌هایی برای تماشای آنلاین بازی‌های جام جهانی کی روش: هیچ اشتباهی انجام ندادم | دست من بود جلوی خیلی از اتفاقات را می گرفتم | حالا دیگر آماده بازی با ولز هستیم جمله تلخ گزارشگر بازی ایران-انگلیس در شب سخت فوتبال ایران آغاز ثبت نام آزمون صدور پروانه تاسیس دفتر خدمات الکترونیک قضایی سال ۱۴۰۱ شهرک شهرداری صاحب سرا می‌شود بیمه امدادگران هلال احمر از هفته آینده وضعیت آلودگی هوا در این هشت کلانشهر تولید داخلی ۹۰ درصد تجهیزات ایمنی ساختمان‌ها و اماکن شهری به دنبال کاهش موش‌ها هستیم ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال به حمل و نقل عمومی تهران افزوده می‌شود ادمین پیج کفش فروشی در اینستاگرام دستگیر شد کشف ۴۵ فقره سرقت در پی دستگیری سارق اماکن خصوصی در رفسنجان ۲ ماموریت مهم فتح‌الله‌زاده در اولین روزهای بازگشت به استقلال! مرکز تحقیق و نوآوری جمعیت هلال احمر راه اندازی شد
۱۱:۵۳ - ۰۵ تير ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۳۵۶

نماینده مجلس ضمن انتقاد از هزینه‌های بالای خدمات دندانپزشکی گفت: هزینه‌های گزاف خدمات دندان، نتیجه عدم افزایش ظرفیت دندان‌پزشک است.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، کمبود سرانه دندانپزشک یکی از مشکلات بزرگ در حوزه بهداشت دهان است. براساس پژوهش مرکز تحقیقات پیشگیری پوسیدگی دندان دانشگاه علوم پزشکی تهران ،هرفردبزرگسال باید 28 دندان سالم داشته باشد اما هر ایرانی 40 ساله به طور متوسط 21 یا 22 دندان سالم دارد. این موضوع زنگ خطری برای وزارت بهداشت است تا در خصوص افزایش ظرفیت در حوزه دندانپزشکی ورود کند و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز نسبت به این موضوع جدی تر تصمیم بگیرد. بدون شک کمبودهای خدمات درمان دهان در شهرستان ها پایین تر است آنقدر که مردم برای گرفتن خدمات دندانپزشکی مجبورند به شهرهای دیگر بروند و نهایت با هزینه های گزاف قید ترمیم دندان را بزنند.

رحمت الله فیروزی نماینده مجلس به فارس گفت: متاسفانه هزینه های دندانپزشکی برای مردم به شدت بالاست و جوابگوی جیب و اوضاع اقتصادی مردم نیست بخش مهمی از مشکل نیز در طرف عرضه و تعداد دندان‌پزشک است که به واسطه عدم افزایش ظرفیت به وقوع می‌پیوندد. ظرفیت دندانپزشک باید به اندازه وجود داشته باشد. دولت و وزرات بهداشت در این خصوص باید توجه ویژه ای داشته باشند.

نماینده مردم نطنز، قمصر و بادرودنسبت به وضع بهداشت دهان در کشور و شهرستان ها گلایه کرد و گفت: وزارت بهداشت و درمان کار مهم و گسترده ای در حوزه دندانپزشکی در شهرستان ها بویژه نطنز ،قمصر و بادرود انجام نداده و شرایط مثل سابق ضعیف است.

رحمت الله فیروزی گفت: نگاهی در سیستم اجرایی وجود دارد که مخالف افزایش ظرفیت دندانپزشکی در کشور است متاسفانه کسانی که در این زمینه تصمیم گیری می کنند  که رویکردشان نسبت به این موضوع مثبت نیست ما نه تنها افزایش ظرفیت در این حوزه نداریم بلکه شاهد کاهش ظرفیت ها هستیم.

وی  تاکید کرد : البته چند تا مطب  دندانپزشکی در نطنز و قمصر وجود دارد و دو تا دندانپزشک نیز در منطقه هست ولی واقعیت آن است که در این مناطق بهداشت و درمان کار مهم و گسترده ای ندارد در حد امکانات ضعیف یکسری کارهایی را انجام میدهند اما باید این موضوع تقویت شود.

این نماینده از هزینه های سرسام آور دندانپزشکی نیز گلایه کرد و گفت: متاسفانه هزینه های دندانپزشکی برای مردم به شدت بالاست و جوابگوی جیب و اوضاع اقتصادی مردم نیست. بیمه ای نیز وجود ندارد که به مردم کمک کند در حالیکه وزرات بهداشت می تواند بیمه ها را ملزم به تخصیص تعرفه های دندانپزشکی کند تا مردم کمتر لطمه ببینند و از قید درست و ترمیم کردن دندان نگذرند. به هرحال بهداشت دهان ضروری است و متاسفانه در این زمینه خیلی نسبت به کشورها ضعیف تر هستیم. البته بخش مهمی از مشکل نیز در طرف عرضه و تعداد دندان‌پزشک است که به واسطه عدم افزایش ظرفیت به وقوع می‌پیوندد. ظرفیت دندانپزشک باید به اندازه وجود داشته باشد. دولت و وزرات بهداشت در این خصوص باید توجه ویژه ای داشته باشند.

وی تاکید کرد: نگاه لوکس داشتن به بحث دندانپزشکی درست نیست . هرچند بیمه ها خیلی زیربار درمان دندان نمی روند به جز اندک بیمه های تکمیلی که آنهم مردم باید پول خوبی بدهند تا تحت پوشش بیمه دندانپزشکی قرار بگیرند.

فیروزی افزود: البته دانشگاه علوم پزشکی نیز می تواند سرویس بیشتری با قیمت مناسب ارائه دهد اما در این زمینه نیز همکاری ای صورت نگرفته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برخی مردم انقدر درآمد ندارند که بخواند هزینه های گران دندانپزشکی را در بخش خصوصی و کلینیک ها ارائه بدهند لذا لازم است مراکز دولتی در شهرستان ایجاد شود ،بیمه ها نیز پای کار بیایند و  ظرفیت های دندانپزشکی افزایش پیدا کند تا در نهایت شاهد خدمات رسانی مناسب به مردم باشیم

انتهای پیام/

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: