خبر فوری
۲۰:۰۳ - ۱۲ فروردين ۱۴۰۳
تعداد‌بازدید‌: ۶۸

رییس سازمان غذا و دارو، به تشریح اهداف و سیاست‌های حوزه تجهیزات پزشکی در سال جاری پرداخت.

به گزارش مدنیوز به نقل از مهر، سیدحیدر محمدی، با عنوان این مطلب که در حوزه تجهیزات پزشکی مصرفی و سرمایه‌ای برنامه‌های بسیار خوبی را در سال ۱۴۰۳ داریم، گفت: در گام اول از متخصصین و افراد صاحب‌نظر استفاده و در بدنه کارشناسی اداره کل تجهیزات در حوزه‌های مختلف از جمله ارتوپدی، قلب، چشم و موارد دیگر از صاحب‌نظران در کمیته‌ها دعوت خواهیم کرد.

وی افزود: یکی از اقدامات اساسی دیگر در حوزه تجهیزات پزشکی تقویت زیرساخت‌های مربوط به تولید تجهیزات و ملزومات پزشکی است؛ در سال گذشته تولیدات خوبی را به خصوص در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان داشتیم که امیدواریم این تولیدات در سال ۱۴۰۳ رشد قابل توجهی داشته باشد.

محمدی در همین راستا گفت: با توجه به پیش‌بینی‌هایی که برای همکاری با تولیدکنندگان داریم بسیار امیدواریم که محصولات جدیدی را به سبد تجهیزات پزشکی اضافه کنیم؛ برخی از این شرکت‌ها هم‌اکنون در مرحله تحقیقاتی هستند که امیدواریم محصولات تولیدی را که در مراحل نهایی و واقع کارآزمایی بالینی قرار دارند، به سرعت وارد بازار کشور کنند.

وی با اشاره به اینکه تجهیز بیمارستان‌ها تقریباً با تجهیزات و ملزومات پزشکی داخلی صورت می‌گیرد، افزود: طبیعتاً در مواردی که تولیدکننده داخلی در حوزه‌ای فعال باشد، قطعاً خریدها به صورت تضمینی از تولیدکننده‌های داخلی با کیفیت خواهد بود.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه کمک به تولید محصولات با کیفیت جزو برنامه‌های هدف‌گذاری شده در سال ۱۴۰۳ است، گفت: امیدواریم با کمک تولیدکنندگان و هسته‌های فناور بتوانیم ضمن تحقق شعار سال، در کنار تولیداتی که در سال ۱۴۰۲ داشتیم، شاهد افزایش عمق تولید باشیم.

برچسب ها: تجهیزات پزشکی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: