خبر فوری
۱۰:۳۰ - ۲۹ آبان ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۳۰۲

اگر قرار باشد در تمام طول زندگی‌‌‌تان یک لباس به تن داشته باشید، آیا اجازه می‌دهید که تنها لباستان پر از لک و چروک شود؟ به احتمال زیاد نه! پوست شما، همان لباسی است که همیشه همراه شماست. هیچ‌کدام از ما نمی‌‌توانیم جلوی تغییرات پوستی ناشی از افزایش سن را به طور کامل بگیریم، اما می‌توانیم با مراقبت از آن، شادابی و جوانی پوستمان را تا حد زیادی حفظ کنیم. در ادامه،‌ ۶ مرحله‌ از روتین روزانه‌ی پوست خشک را همراه با یکی از بهترین محصولات، به شما معرفی می‌کنیم. اگر شما هم به دنبال چشمه‌ی جوانی می‌گردید، این مقاله برای شماست.

۱. شست‌وشوی پوست

اولین قدم برای شروع روتین روزانه‌ی پوستی، شستن صورت و پاک کردن آلودگی‌ها از سطح آن است. این مرحله برای کسانی که پوست خشکی دارند،‌ چندان خوشایند نیست؛ زیرا پس از شست‌وشو،‌ احساس کشیدگی در پوست باعث ناراحتی آن‌ها می‌شود. به همین دلیل لازم است که از پاک‌کننده‌ی مناسب پوست خود استفاده کنید تا میزان خشکی کمتر شود.

اگر پوست بسیار خشکی دارید، بهتر است بیشتر از دو بار در شبانه‌روز، پوست خود را با شوینده‌ها تمیز نکنید.

ژل شست‌وشوی کامان مدل DRY

ژل شستشوی کامان مدل DRY

ژل شست‌وشوی کامان مخصوص پوست خشک می‌تواند میزان رطوبت پوست شما را افزایش دهد و احساس کشیدگی پس از شست‌وشو را به حداقل برساند. هیالورونیک اسید موجود در ترکیبات این ژل، پوستتان را نرم و لطیف و از شادابی آن مراقبت می‌کند. از آن‌‌‌جایی که پوست‌های خشک و حساس، بیشتر از انواع دیگر پوست، به آبرسانی و رطوبت نیاز دارند، فرمولاسیون ویژه‌ی ژل شست‌وشوی کامان، در کنار پاک‌کنندگی، باعث آبرسانی پوست شما نیز می‌شود. این موضوع، ژل شست‌وشوی کامان را به گزینه‌ای مناسب برای روتین روزانه‌ی پوست خشک تبدیل کرده است.

۲. تونر

استفاده از تونر پس از شستن صورت، برای تنظیم PH پوست ضروری است. تونرها پوست شما را پس از شست‌وشو، احیا می‌کنند و مانع از پوسته پوسته شدن آن می‌شوند.

تونر پاک‌کننده‌ی صورت لافارر مدل آبرسان ۲

تونر پاک‌کننده‌ی صورت لافارر مدل آبرسان 2

فرمولاسیون تونر لافارر، به خوبی می‌تواند پوست شما را تغذیه و احیاء کند و مانع از خشکی بیش از اندازه‌ی آن شود. فراموش نکنید که تمام آلودگی‌ها و چربی‌های روی پوست، با شستن از بین نمی‌روند. با استفاده از تونر لافارر، می‌توانید از کامل شدن روند پاکسازی پوست خود مطمئن باشید. میزان رطوبت‌رسانی این محصول، به خوبی توانسته است رضایت خریداران را به دست بیاورد و پوستی نرم و لطیف به آن‌ها هدیه دهد.

۳. سرم پوست

سرم‌ها مسئول حفظ طراوت و سلامت پوست شما هستند. با وجود این که بسیاری از افراد، استفاده از سرم را نادیده می‌گیرند، اما با اضافه کردن این مرحله به روتین پوستی خود، می‌توانید پس از مدتی تاثیرات شگفت‌انگیز آن را به چشم ببینید.

سرم پوست بایو آکوا مدل ویتامین C 

سرم پوست بایو آکوا مدل ویتامین C 

سرم پوستی ویتامین C بهترین انتخاب برای استفاده در شروع روز است؛ زیرا می‌تواند از آسیب‌های رادیکال‌های آزاد از جمله پیری زودرس جلوگیری کند. ویتامین C موجود در سرم بایو آکوا، باعث بهبود خشکی و رطوبت پوست می‌شود. همچنین با استفاده‌ی مداوم از این سرم، می‌توانید با کک و مک‌های پوست خود خداحافظی کنید و مراقبت از جوانی و شادابی پوستتان را با خیال راحت به آن بسپارید. البته توجه داشته باشید که به خاطر حساس بودن پوست دور چشم، بهتر است که سرم را به این قسمت نزنید.

۴. کرم دور چشم

سیاهی، گودی و چین و چروک‌های اطراف چشم در دوران پیری، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افرادی است که برای زیبایی چهره‌ی خود اهمیت بسیاری قائل هستند. کرم دور چشم از جمله محصولاتی است که برای مشاهده‌ی اثربخشی، باید محصول مناسب برای سن خودتان را تهیه کنید. بعضی از کرم‌ها برای زیر ۴۰ سال و تعدادی از آن‌ها برای افراد بالای ۴۰ سال ساخته شده‌اند؛ بنابراین پیش از خرید به بازه‌ی سنی محصول توجه کنید.

کرم دور چشم نئودرم مدل Multi Efficacy «زیر ۴۰ سال»

کرم دور چشم نیٔودرم

اگر وارد دهه‌ی بیست زندگی شده‌اید، بهتر است استفاده از کرم دور چشم را از همین الآن شروع کنید. سین‌ کول و کمپلکس ام-دی-آی موجود در کرم نئودرم، از بروز چین و چروک‌های دور چشم جلوگیری و بافت اطراف آن را ترمیم می‌کند. همچنین اگر چین و چروک‌های سطحی در اطراف چشمتان ظاهر شده است، با استفاده‌ی منظم از این کرم مانع از عمیق شدن آن‌ها می‌شوید.

کرم دور چشم مولتی افیکیسی نئودرم، سیاهی و پف دور چشم را نیز کاهش می‌دهد. از آن‌جایی که پوست اطراف چشم بسیار حساس است، بسیاری از ایجاد میلیا و حساسیت در اثر استفاده از کرم می‌ترسند. کرم دور چشم نئودرم با نداشتن پارابن در ترکیبات خود،‌ می‌تواند خیال شما را از  بروز حساسیت و آلرژی راحت کند.

کرم دور چشم بالای ۴۰ سال سینره

کرم دور چشم بالای 40 سال سینره

بهترین راه برای رفع نگرانی و دغدغه‌های مربوط به چین و چروک‌های اطراف چشم، کرم دور چشم بالای ۴۰ سال سینره است. این محصول نه تنها مانع از ایجاد چین و چروک جدید می‌شود، بلکه خطوط گذشته را نیز محو یا کمرنگ می‌کند. ترکیبات موجود در کرم سینره، تاثیر شگفت‌انگیزی بر سیاهی و پف دور چشم شما می‌گذارد و حلقه‌های اطراف چشم را از بین می‌برد. کرم دور چشم بالای ۴۰ سال سینره با داشتن تمام ویژگی‌های بالا در کنار رفع افتادگی و شل شدگی پوست، جوانی را به شما بازمی‌گرداند.

۵. مرطوب‌ کننده

بیشترین شکایت افراد دارای پوست خشک، پوسته پوسته شدن و خشک بودن صورتشان است. حتی اگر تمام محصولاتی که مصرف می‌کنید، خاصیت نرم‌کنندگی داشته باشند، باز هم استفاده از یک مرطوب‌کننده در روتین روزانه‌ی پوست خشک ضروری است.

کرم آبرسان وچه مدل ۶۲۹

مرطوب‌کننده برای روتین روزانه‌ی پوست خشک

روغن‌های طبیعی، نرمی و لطافت زیادی به پوست شما هدیه می‌دهند و کرم آبرسان وچه با داشتن روغن اینکا اینچی، هسته‌ی انگور و ماکادمیا، می‌تواند به بهترین شکل مسئولیت رطوبت‌رسانی پوست شما را به عهده بگیرد. بافت این کرم با وجود انواع روغن در آن،‌ بسیار سبک است و سریع جذب می‌شود. همچنین نبود مواد مضری مانند سیلیکون و پارابن در ترکیبات این کرم، اعتماد به آن را بسیار آسان‌تر کرده است.

۶. ضدآفتاب

ضدآفتاب مانند یک سپر محافظتی در مقابل پرتوهای ماوراء بنفش خورشید عمل می‌کند و از مهم‌ترین مراحل برای هر نوع پوستی است. بهتر است SPF ضدآفتابی که انتخاب می‌کنید، بالای ۳۰ باشد.

کرم ضد آفتاب و ضد لک لافارر مدل Normal To Dry SPF50

ضد آفتاب برای روتین روزانه‌ی پوست خشک

با استفاده از کرم ضدآفتاب و ضدلک لافارر می‌توانید به صورت کاملا مجهز از پوستتان در مقابل پرتوهای آسیب‌رسان خورشید محافظت کنید. این محصول برخلاف بسیاری از کرم‌های ضدآفتاب، بافت بسیار سبکی دارد و مانع از احساس سنگینی روی پوست می‌شود. همچنین رفع لک‌های پوستی و قرمزی و التهاب در کنار کند کردن روند پیری پوست، از مزایای مهم این ضدآفتاب است.

ترکیبات موجود در این کرم، علاوه بر مراقبت از پوست در برابر خورشید، باعث نرمی و لطافت پوست شما نیز می‌شود. فراموش نکنید که استفاده از ضدآفتاب باکیفیت، پوست شما را جوان و شاداب نگه می‌دارد؛ بنابراین به هیچ عنوان نباید آن را، از روتین روزانه‌ی پوست خشک حذف کنید.

آیا همه‌ی این مراحل ضروری است؟

هر چند می‌توانید به روتین پوستی به چشم زمانی برای استراحت کردن نگاه کنید، اما این موضوع چیزی از اهمیت مراقبت از پوست کم نمی‌کند. در حقیقت در نظر گرفتن زمانی برای رسیدگی به خود، نشان از ارزش بالایی است که برای خودتان قائل هستید.

اگر تازه می‌خواهید برای خود یک روتین پوستی روزانه در نظر بگیرید اما عادت به این کار ندارید یا در حال حاضر توانایی خرید همه‌ی محصولات را به صورت یک‌جا ندارید، بهتر است تنها ضروری‌ترین مراحل را انجام دهید. مهم‌ترین مراحل روتین روزانه‌ی پوست خشک، شست‌وشوی صورت و استفاده از مرطوب‌کننده و ضدآفتاب است. البته پیشنهاد می‌کنیم که هر زمانی توانستید، سرم پوستی و کرم دور چشم را نیز به روتین خود اضافه کنید تا شاهد تاثیرگذاری بیشتری باشید.

برچسب ها: مراقبت از پوست
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: