خبر فوری
۱۹:۱۹ - ۱۷ مهر ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۳۶۲

در حالی که تنها سه روز تا برگزاری رویداد سخت‌افزاری مایکروسافت زمان باقی مانده، به‌تازگی خبر جدیدی در رابطه با سرفیس لپ‌تاپ ۵ و سرفیس پرو ۹ منتشر شده است.

مایکروسافت می‌خواهد روز چهار شنبه، ۱۲ اکتبر (۲۰ مهر) از محصولات جدید خود رونمایی کند. محصولاتی که در حال حاضر نام سه مدل از آن‌ها را به لطف خبرها و شایعات می‌دانیم که عبارت‌اند از: سرفیس لپ‌تاپ ۵، سرفیس پرو ۹ (در دو مدل وای‌فای و ۵G) و سرفیس استودیو ۳. تاکنون در رابطه با این محصولات خبرهای زیادی هم منتشر شده اما در فاصله‌ی سه روز مانده تا رونمایی از آن‌ها، افشاگری با نام Aggiornamenti Lumia اطلاعات جدیدی را پیرامون سرفیس لپ‌تاپ ۵ و سرفیس پرو ۹ منتشر کرده است.

طبق گفته‌های این افشاگر، ظاهرا دیگر خبری از پردازنده‌های AMD رایزن در لپ‌تاپ و تبلت مایکروسافت نخواهد بود چون این شرکت قصد دارد تبلت خود را در دو مدل با پردازنده‌ی اینتل و کوالکام راهی بازار کند. مدل مجهز به تراشه‌ی اینتل از وای‌فای پشتیبانی خواهد کرد و در دو نسخه با پردازنده‌های Core i5-1235U و Core i7-1255U راهی بازار خواهد شد. پردازنده‌ی مدل i5 از ۱۰ هسته و ۱۲ رشته بهره می‌برد که شامل ۲ هسته‌ی بزرگ با فرکانس ۴٫۴ گیگاهرتز و ۸ هسته‌ی کم‌مصرف با فرکانس ۳٫۳ گیگاهرتز. پردازنده‌ی مدل i7 هم از همین میزان هسته و چینش بهره می‌برد با این تفاوت که فرکانس آن‌ها به ترتیب به ۳٫۵ و ۴٫۷ گیگاهرتز می‌رسد. هر دو تراشه هم ۱۵ واتی هستند و میزان کش سطح سوم آن‌ها هم به ۱۲ مگابایت می‌رسد.

پیش‌تر گفته می‌شد مایکروسافت می‌خواهد از تراشه‌های نسل ۱۳ اینتل در محصولات جدید خود بهره ببرد اما بعد از انتشار خبری با این ادعا، دیگر هیچ خبری منتشر نشد که چنین چیزی را تأیید کند و در تمامی آن‌ها به استفاده از تراشه‌های نسل ۱۲ اینتل در سرفیس لپ‌تاپ ۵ و سرفیس پرو ۹ اشاره شده است. مایکروسافت می‌خواهد هم در مدل ۱۵ اینچی و هم ۱۳٫۵ اینچی از سرفیس لپ‌تاپ ۵ و سرفیس پرو ۹ از این تراشه‌ها استفاده کند. همچنین در هر دو محصول، برای کاربران عادی از ۸/۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و برای مدل‌های مربوط به کسب و کار هم ۳۲ گیگابایت رم در نظر گرفته خواهد شد.

سرفیس لپ‌تاپ 5 سرفیس پرو 9

در سرفیس پرو ۹ ۵G کوالکام اسنپدراگون ۸cx نسل ۳ به عنوان قلب تپنده ایفای نقش خواهد کرد. پردازنده‌ای که جانشین آن قرار است یک ماه بعد از محصولات مایکروسافت رونمایی شود در غیر این صورت شاید این شرکت ردموندی از پردازنده‌ی جدیدتر در سرفیس پرو ۹ استفاده می‌کرد. هرچند اسنپدراگون ۸cx نسل ۳ هم توانایی بالایی در امور پردازشی دارد و می‌تواند نیاز کاربران را برآورده کند.

از لحاظ نمایشگر هم طبق گفته‌های این ا فشاگر هیچ تفاوتی بین نسل جدید و نسل گذشته وجود نخواهد داشت. در واقع تصویر بالا نشان می‌دهد که مایکروسافت حتی حواشی اطراف نمایشگر سرفیس لپ‌تاپ ۵ را هم در مقایسه با قبل کاهش نداده است. بدین ترتیب این محصول از همان طراحی مشابه سرفیس لپ‌تاپ ۴ بهره خواهد برد. البته نمی‌دانیم آیا برای این محصول از پنلی ۱۲۰ هرتزی استفاده خواهد شد یا خیر.

طبق گفته‌های Aggiornamenti Lumia مایکروسافت می‌خواهد سرفیس پرو ۹ را در رنگ‌های مشکی، یخی، گرافیتی، پلاتینیومی و یاقوت کبود راهی بازار کند. اینطور که به نظر می‌رسد، مایکروسافت سرفیس پرو ۹ را با قیمت حدودا ۱۳۰۰ یورو برای مدل i5/8/256 راهی بازار خواهد کرد که مشابه قیمت سرفیس پرو ۸ است. سرفیس لپ‌تاپ ۵ ۱۳٫۵ و ۱۵ اینچی هم احتمالا با قیمت پایه‌ی ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ یورو در دسترس قرار خواهند گرفت.

منبع: NotebookCheck

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: