خبر فوری
۱۶:۲۹ - ۲۱ آبان ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۳۶۴

رگولاتور رقابت استرالیا از عملکرد پلتفرم‌هایی مانند گوگل و فیس بوک خسته شده و قانون جدیدی برای مقابله با کلاهبرداری، شکایات مصرف کنندگان و کنترل رفتار‌های ضدرقابتی پیشنهاد کرده است.

کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا در پنجمین گزارش پیشرفت خود درباره تحقیقات مربوط به پلتفرم‌های دیجیتال خواهان قانونی مخصوص این صنعت شده و مدعی است آزار‌های گسترده و سیستماتیکی علیه مشتریان و رقابت را شناسایی کرده است.

همچنین این رگولاتور می‌خواهد پلتفرم‌های دیجیتال ملزم شوند فرایند‌های ساده برای هشدار کلاهبرداری‌ها فراهم کنند. براساس آمار سازمان Scamwatch خسارت‌های وارد شده به مشتریان در شبکه‌های اجتماعی و اپ‌های موبایل در سال ۲۰۲۱ میلادی ۲ برابر شده و به ۹۲ میلیون دلار رسیده است.

گوگل و فیس بوک پیش از این سعی کردند با وضع قانون نگرانی‌های مربوط به رفتار‌های ضدرقابتی پلتفرم‌های دیجیتال با رسانه‌ها را برطرف کنند. آن‌ها معترض بودند که پلتفرم‌های دیجیتال بدون پرداخت هزینه از محتوای تولیدی آن‌ها استفاده می‌کنند. در همین راستا توافقنامه‌هایی بسته شد.

اما نگرانی‌های مربوط به بخش‌های دیگر رقابت از جمله شیوه ترجیح پلتفرم‌های دیجیتال برای سرویس‌های خود (به خصوص درباره تبلیغات آنلاین)، استفاده از داده‌های جمع آوری شده و ... همچنان باقی است.

کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا در گزارش ۶ ماهه اخیر خود آسیب‌هایی به رقابت و مصرف کنندگان را در سراسر سرویس‌های دیجیتال شناسایی کرده که گسترده و سیستماتیک هستند.

جینا کاس گاتلیب مدیر این کمیسیون می‌گوید: موضع اصلی پلتفرم‌های دیجیتال به عنوان دروازه بانان یا واسطه‌هایی میان کسب وکار‌ها و مصرف کنندگان به معنای آن است که شرکت‌های مذکور تاثیر وسیعی بر اقتصاد دارند. در همین راستا اجرای اصلاحات پیشنهادی ما برای تمام شهروندان استرالیایی حیاتی و لازم است.

در این گزارش کمیسیون خواستار وضع قانونی شده که پلتفرم‌های دیجیتال را ملزم می‌کند فرایند‌هایی ساده برای گزارش کلاهبرداری آنلاین، اپ‌های مخرب، اظهار نظر و بررسی‌های جعلی درباره کالا‌ها و یک روش مناسب حل اختلاف ایجاد کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: