خبر فوری
۱۶:۱۷ - ۲۳ آبان ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۲۹۶

توئیتر شیوه جدید ارائه تیک آبی به کاربران را که به تازگی راه‌اندازی شده بود، به حالت تعلیق درآورد.

بعد از این که ایلان ماسک توئیتر را تصاحب کرد، تصمیم گرفت که سرویس پریمیوم «توئیتر آبی» را با مبلغ ۶.۹۹ پوند بریتانیا در ماه (۷.۹۹ دلار آمریکا در ماه) در دسترس افرادی قرار دهد که هویت واقعی آن‌ها تایید شود؛ از جمله این افراد چهره‌های مشهور، شخصیت‌های شناخته شده در فضای مجازی و روزنامه‌نگاران بودند.

با این حال، مدل اصلاح‌شده توئیتر تحت رهبری ماسک، به‌صورت اشتباهی به برخی حساب‌های جعلی اعتبار داد.

مدت کوتاهی پس از پرداخت ۴۴میلیارد دلار برای به‌دست گرفتن کنترل توئیتر در ماه اکتبر، ثروتمندترین مرد جهان روز چهارشنبه، ۱۸ آبان‌، اعلام کرد: پاکسازی توئیتر اکنون شروع می‌شود.

این کارآفرین میلیاردر پیش‌تر درباره ورشکستگی این شرکت و اخراج نیمی از نیروی کار هشدار داده بود.

تسلط ماسک بر توئیتر و چشم‌انداز‌های او باعث شده است که برخی از کاربران برجسته و شخصیت‌های شناخته‌شده حساب‌های خود را غیرفعال کنند. مدیریت او باعث نگرانی فعالانی شده که از افزایش آزار و اذیت‌ها و پخش اطلاعات نادرست می‌ترسند؛ خود ماسک به اوباش‌گری اینترنتی در توئیتر معروف است. با این حال، مالک تسلا ادعا کرد که توئیتر در روز جمعه به «بیشترین تعداد کاربران فعال» رسیده است.

او افزود: استفاده از توئیتر همچنان در حال افزایش است.

درحال حاضر دو شیوه برای به‌دست‌آوردن نشانه آبی تایید کاربران توئیتر وجود دارد؛ یکی شامل حساب‌هایی است که قبل از تصدی ماسک به مسئولیت تایید شده‌اند. این نظام اعتباردهی از ابتدا برای کمک به شناسایی کاربران معتبر و اثرگذار در این رسانه اجتماعی، از جمله شخصیت‌های دولتی، ستارگان دنیای ورزش و سرگرمی، روزنامه‌نگاران و نام‌های تجاری و شرکت‌های بزرگ طراحی شده بود.

شیوه دیگر، خرید حساب اشتراک توئیتر آبی است که پس از ایلان ماسک در نظر گرفته شد. او در نسخه روزآمد خود در دستگاه‌های آی‌او‌اس اپل اعلام کرد هر کاربری با پرداخت هزینه ماهانه برای خدمات پیشرفته توئیتر آبی (Blue) تیک آبی دریافت خواهد کرد.

این نسخه قرار بود در بریتانیا، ایالات متحده، کانادا، استرالیا و نیوزیلند در دسترس قرار گیرد و مالک جدید توئیتر مدعی شده بود که این خدمات «قدرت» را به دست «مردم» می‌دهد؛ اتفاقی که حالا به تعلیق درآمده است.

ایلان ماسک در ماه آوریل با خرید توئیتر به مبلغ ۵۴.۲۰ دلار به‌ازای هر سهم موافقت کرده بود؛ اما در ماه ژوئیه با اشاره به مشکلات مربوط به هرزنامه‌ها و ربات‌ها در توئیتر، اعلام کرد که نظرش تغییر کرده است. او از اوایل اکتبر تلاش خود را برای تصاحب توئیتر ازسر گرفت.

ماسک سرانجام خرید این شرکت را که به درازا کشیده بود، در ۲۷ اکتبر به نتیجه رساند و بلافاصله مدیران ارشد آن، ازجمله پاراگ آگراوال، مدیرعامل، ند سگال، مدیر مالی، و ویجایا گاد، مدیر حقوقی را اخراج کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: