خبر فوری
۶۹ همت بودجه دارو حداکثر تا آبان جوابگو خواهد بود آقای بانک مرکزی! ماهانه 127 هزار میلیارد تومان نقدینگی خلق می کنید، انتظار دارید دلار گران نشود؟ /بلدید چه کنید یا اینجا هم فشل هستید؟ «چک امن دیجیتال» خدمتی نوین از بانک صادرات ایران جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان | حقوق یک خانوار ۴ نفره چقدر اضافه شد؟ با ریسک خرید انواع سکه آشنا شوید | سکه تمام بخریم یا ربع سکه؟ بازار سودآور آفریقا به روی شرکت‌های دانش‌بنیان گشوده می‌شود بسته حمایتی جدید دولت برای بازسازی بافت‌های فرسوده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: قیمت ارز کنترل می‌شود تأکید سرپرست حجاج ایرانی به جلوگیری از افزایش هزینه حج تمتع میانگین افزایش حقوق معلمان با اجرای رتبه‌بندی ۲ میلیون تومان است رشد بی‌رمق بورس در چهارمین روز هفته ورود املاک به بورس توسط صندوق بازنشستگی کشوری جلوگیری از ۱۴ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی میزان حقوق سربازان وظیفه اعلام شد بیت‌کوین به استقلال رسیده است؟ | جدیدترین قیمت رمزارزها
۱۷:۲۳ - ۲۱ آبان ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۳۰۱

غلامرضا مرحبا : افزایش عرضه ارز تنها یک روش است و الزاما در هر شرایطی درست نیست شاید یک جا لازم باشد تقاضا را کاهش دهیم و در یک جای دیگر بار روانی ایجاد شده را مدیریت کنیم؛ پس باید از روش‌های مختلف استفاده کرد؛ بحث ارز خیلی پیچیده است.

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که نرخ ارز کنترل می‌شود در عین حال اظهار کرد که نباید انتظار داشت با سیاست‌های غلط و انجام ندادن اقدامات به موقع همه چیز درست شود بلکه در مقابل همه چیز به سمت خرابی پیش می‌رود.
 
غلامرضا مرحبا در گفت‌وگو با ایسنا درباره نوسانات قیمت ارز در روزهای اخیر گفت: موضوع نرخ ارز مستقیما به تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری‌های بانک مرکزی باز می‌گردد؛ پول پاشی و عرضه ارز روش خوبی نیست نباید برای کنترل قیمت ارز صرفا به سمت پول‌پاشی در بازار حرکت کرد و بخشی از ذخائر خود را وارد بازار کرد.
 
وی توضیح داد: افزایش عرضه ارز تنها یک روش است و الزاما در هر شرایطی درست نیست شاید یک جا لازم باشد تقاضا را کاهش دهیم و در یک جای دیگر بار روانی ایجاد شده را مدیریت کنیم؛ پس باید از روش‌های مختلف استفاده کرد؛ بحث ارز خیلی پیچیده است.
 
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره این‌که آیا افزایش نرخ دلار ارتباطی به ناآرامی‌های اخیر دارد اظهار کرد: من ارتباطی در این موضوع نمی‌بینم؛ البته ارتباطی با افزایش نقدینگی داشته و می‌تواند بار روانی ایجاد شده توسط دشمنان و اعلام تحریم‌های جدید تاثیرگذار باشد، همه اینها ممکن است، اما ربطی به ناآرامی‌ها ندارد.
 
مرحبا درباره این‌که آیا ممکن است که شاهد افزایش قیمت ارز در آینده نزدیک باشیم ادامه داد: نه الزاما، نرخ ارز کنترل می‌شود؛ هر بار تکانه‌هایی در قیمت ارز داشتیم که بعد از سالی دو بار رخ می‌داد این‌که الان تکانه ارزی است یا صرفا تغییر در قیمت ارز رخ داده را نمی‌دانم؛ البته که معمولا تکانه‌ها به سمت بالاست مگر این‌که بتوان مسیر را اصلاح کرد.
 
وی توضیح داد: در مدیریت بحثی به نام آنتروپی منفی وجود دارد؛ بدین معنا که اگر مراقبتی انجام نشود همه چیز به سمت خرابی حرکت می‌کند. اگر وضعیت یک ساختمان مورد رسیدگی قرار نگیرد آن ساختمان به سمت خرابی رفته یا این‌که اگر به یک گل رسیدگی نشود آن گل پژمرده خواهد شد؛ نباید انتظار داشت با سیاست‌های غلط یا عدم اقدام، همه چیز درست شود که نتیجه آن حرکت به سمت خرابی است.
کانال عصر ایران در تلگرام
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: