خبر فوری
۶۹ همت بودجه دارو حداکثر تا آبان جوابگو خواهد بود آقای بانک مرکزی! ماهانه 127 هزار میلیارد تومان نقدینگی خلق می کنید، انتظار دارید دلار گران نشود؟ /بلدید چه کنید یا اینجا هم فشل هستید؟ «چک امن دیجیتال» خدمتی نوین از بانک صادرات ایران جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان | حقوق یک خانوار ۴ نفره چقدر اضافه شد؟ با ریسک خرید انواع سکه آشنا شوید | سکه تمام بخریم یا ربع سکه؟ بازار سودآور آفریقا به روی شرکت‌های دانش‌بنیان گشوده می‌شود بسته حمایتی جدید دولت برای بازسازی بافت‌های فرسوده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: قیمت ارز کنترل می‌شود تأکید سرپرست حجاج ایرانی به جلوگیری از افزایش هزینه حج تمتع میانگین افزایش حقوق معلمان با اجرای رتبه‌بندی ۲ میلیون تومان است رشد بی‌رمق بورس در چهارمین روز هفته ورود املاک به بورس توسط صندوق بازنشستگی کشوری جلوگیری از ۱۴ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی میزان حقوق سربازان وظیفه اعلام شد بیت‌کوین به استقلال رسیده است؟ | جدیدترین قیمت رمزارزها
۱۸:۲۹ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۳۴۹
سرهنگ گودرزی خبر داد

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از دستگیری مجرم سایبری که با ترفند خرید و فروش ارز دیجیتال ۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: یکی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و اظهار کرد، چند وقت پیش در شبکه اجتماعی تلگرام با شخصی که مدعی بود در زمینه خرید و فروش ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند آشنا شدم و مدت کوتاهی با وی در ارتباط بودم و پس از جلب اعتمادم معادل یک میلیارد ریال ارز دیجیتال برای فروش برای وی واریز کردم و بعد از واریز دیگر پاسخی از وی دریافت نکردم و متوجه کلاهبرداری شدم.

سرهنگ گودرزی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ پس از بررسی‌های همه جانبه و تلاش بی وقفه با انجام اقدامات تخصصی و پلیسی اطلاعاتی از مجرم به دست آوردند که با بررسی خطوط مربوطه و عملیات مهندسی اجتماعی، این شیاد اینترنتی شناسایی شد.

رئیس پلیس فتا تهران اظهار داشت: با به دست آمدن هویت متهم و پس از تشریفات قضائی، تیم عملیات این پلیس مجرم را در یکی از محله‌های غربی تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

این مقام سایبری با بیان اینکه با تجمیع پرونده مشابه ۱۷ مال باخته شناسایی شد عنوان داشت: متهم پس از انتقال به پلیس فتا و مواجهه با شاکیان به جرم خود اقرار کرد و اظهار داشت با هویتی جعلی و جلب اعتماد شاکیان با وعده واهی سود بسیار بالا حدود ۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کردم.

وی افزود: ساده‌ترین و مؤثرترین راه برای مقابله با اقدامات مجرمانه مجرمین سایبری، افزایش سطح آگاهی کاربران نسبت به موضوعات مختلف فضای مجازی بوده و این مهم جز با احساس مسئولیت و برنامه‌ریزی و صرف زمان کافی محقق نخواهد شد.

رئیس پلیس فتا تهران به شهروندان توصیه کرد: توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و همواره مراقب ترفند کلاه‌برداران و سودجویان باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir اعلام کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: