خبر فوری
۱۶:۳۷ - ۲۸ مهر ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۲۵۰

مزدا قسمت‌های بسیار مهمی از مزدا CX-30 را برای سال ۲۰۲۳ به‌روزرسانی کرده تا بیش از پیش بتواند نظر مشتریان را به سمت خود جلب کند. اکنون این خودرو به قدرت بیشتر و مصرف سوخت کمتر نسبت به نسل قبلی مجهز شده و امتیاز به دست آورده‌ی آن نیز در جدیدترین تست‌‌‌ استانداردهای ایمنی در ایالات متحده آمریکا بهبود یافته است.

مزدا Cx-30 مدل ۲۰۲۳ از یک پیشرانه ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی Skyactiv-G بهره می‌برد که ۵ اسب بخار بیشتر از نسل قبلی است و در مجموع ۱۹۱ اسب بخار قدرت تولید و آن را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. باید اشاره کنیم که این پیشرانه راندمان مصرف سوخت خودرو را به لطف تکنولوژی جدید غیرفعال کردن سیلندر براساس نوع رانندگی، بهبود بخشیده و با این تفاسیر مصرف سوخت مزدا CX-30 مدل ۲۰۲۳ به طور چشمگیری نسبت به مدل سال گذشته کاهش خواهد یافت.

مزدا CX-30 مدل 2023

طبق ادعای این شرکت، مصرف سوخت این خودروی جدید در رانندگی‌های شهری ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و در جاده حدود ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر تخمین زده شده است. البته شایان ذکر است که فقط انواع غیر توربو مزدا CX-30 مدل ۲۰۲۳ قدرت بیشتر و مصرف کمتری پیدا کرده‌اند و مدل‌های توربو پرمیوم و توربو پرمیوم پلاس مصرف سوختی مشابه مدل‌های سال گذشته‌ی خود خواهند داشت.

موتور چهار سیلندر ۲,۵ لیتری Skyactiv-G توربو در صورت بهره‌گیری از بنزینی با اکتان ۹۳ حدود ۲۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و گشتاور آن به ۴۳۴ نیوتن متر خواهد رسید. این در حالی است که اگر از بنزینی با اکتان معمولی ۸۷ استفاده شود، قدرت آن تا ۲۲۷ اسب بخار و گشتاور تا ۴۲۰ نیوتن متر کاهش خواهد یافت.

مزدا CX-30 که در سال ۲۰۲۲ موفق به دریافت گواهی IIHS Top Safety Pick+ شده بود، اکنون نیز در مدل ۲۰۲۳ به جهت مطابقت با جدیدترین پروتکل‌های ایمنی IIHS با تغییرات مثبتی همراه شده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به اضافه شدن کیسه‌های هوای جانبی عقب، پیش کشنده‌های کمربند ایمنی عقب، بهبود ستون‌های B و C و بهره‌گیری از پد نرم در درهای عقب و جلو اشاره کرد. دیگر تغییرات مهم در امکانات CX-30 توربو را باید در اضافه شدن مواردی همچون سامانه چهارچرخ متحرک، رینگ‌های ۱۸ اینچی مشکی، آینه‌های جانبی مشکی، خروجی‌های بزرگ‌تر اگزوز و نصب نشان توربو به شمار آورد.

مزدا CX-30 مدل 2023

قیمت مزدا CX-30 2023 از ۲۲۹۵۰ دلار برای تریم ۲.۵ S شروع می‌شود و کاربران باید برای خرید نسخه‌ی ۲.۵ توربو پریمیوم پلاس با مشخصات بالا قیمتی معادل ۳۵۴۰۰ دلار هزینه بپردازند. در نهایت باید اشاره کنیم که قیمت‌های ذکر شده بدون در نظر گرفتن هزینه‌های مربوط به ارسال مقصد و جابجایی است.

منبع: Motor 1

برچسب ها: خبر خودرو مزدا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: