خبر فوری
۱۸:۵۵ - ۲۵ مهر ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۳۴۶

«هالووین به پایان می‌رسد» (Halloween Ends) با فروش ۴۱.۲۵ میلیون دلار از ۳۹۰۱ سالن سینمای آمریکای شمالی، در هفته‌ی نخست اکران رتبه‌ی اول جدول باکس آفیس را از آن خودش کرد و حاکم بلامنازع گیشه شد. البته مایکل مایرز کم‌تر از پیش‌بینی‌ها آتش به پا کرد و برخلاف انتظارات نتوانست رکورد فروش ۵۰ تا ۵۵ میلیون دلاری را به نام خودش ثبت کند اما با توجه به این که فیلم هم زمان در سرویس استریم پیکاک هم منتشر شده است، این میزان فروش در سینماها منطقی است. از زمان فروش افتتاحیه ۴۴ میلیون دلاری «نه» (Nope) در ماه جولای، «هالووین به پایان می‌رسد» دومین فیلم ترسناک امسال است که در هفته‌ی نخست اکران بیش از ۴۰ میلیون دلار در آمریکای شمالی می‌فروشد.

جیمی لی کرتیس در نقش لوری استرود کهن‌سال در قسمت تازه‌ی فرانچایز اسلشر «هالووین» بار دیگر بازگشته تا داستان دشمنی قدیمی‌اش با مایکل مایرز را پایان دهد. البته با توجه به این که «هالووین» یکی از پرفروش‌ترین فرانچایزهای ترسناک تاریخ سینما است، بعید است حالا حالاها به پایان برسد و احتمالا این آخرین قتل مایکل مایرز نیست.

«هالووین به پایان می‌رسد» در سطح بین‌المللی هم نسبتا خوب عمل کرد و از اکران در ۷۷ کشور، ۱۷.۱۷ میلیون دلار به دست آورد. با این اوصاف قسمت تازه‌ی فرانچایز «هالووین» تا این جای کار ۵۸.۴۲ میلیون دلار در سراسر جهان فروخته است. بودجه‌ی ساخت این فیلم در مجموع ۳۳ میلیون دلار بود؛ بنابراین حتی با احتساب هزینه‌های بازاریابی، «هالووین ۳» راه زیادی تا سودآوری ندارد. البته قسمت قبلی یعنی «هالووین می‌کشد» (Halloween Kills) که سال ۲۰۲۱ اکران شده بود، در نخستین هفته‌ی اکران ۴۹ میلیون دلار فروخت و دقیقا مثل «هالووین به پایان می‌رسد» در پیکاک هم اکران شده بود. با این اوصاف از آن جایی که قسمت سوم کم‌ترین فروش افتتاحیه را میان سایر فیلم‌های سه‌گانه‌ی ریبوت دارد، می‌توانیم نتیجه‌گیری کنیم اشتیاق مخاطبان پر و پا قرص ژانر ترسناک، نسبت به این فرانچایز اسلشر کم‌تر از سال‌های گذشته شده است.

تا لحظه‌ی نوشتن این گزارش برای فیلم ترسناک «هالووین به پایان می‌رسد» امتیاز راتن تومیتوز ۴۱ از ۱۰۰، متاکریتیک ۴۵ از ۱۰۰ و C+ در سایت CinemaScore به ثبت رسیده که به نسبت قسمت‌های قبل خیلی کم‌تر است و نشان می‌دهد نتوانسته نظر منتقدان و مخاطبان را آن طور که باید و شاید جلب کند. «هالووین به پایان می‌رسد» توسط دیوید گوردون گرین کارگردانی شده و بازیگرانی مثل جیمی لی کورتیس و جیمز جود کورتنی در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. داستان این قسمت هم حول محور آخرین رویارویی مایکل مایرز و لی کورتیس می‌چرخد.

«هالووین به پایان می‌رسد» با مقاومت غیرمنتظره‌ی فیلم ترسناک دیگری هم روبه‌رو شد؛ «لبخند» (Smile) پارامونت در هفته‌ی سوم اکران همچنان عملکرد خوبی دارد. این فیلم ۱۲.۴۰ میلیون دلار فروش داخلی داشت و در سراسر جهان ۱۳۷.۵۶ میلیون دلار فروخت. هرچند این فیلم رتبه‌ی دوم جدول باکس آفیس را از آن خودش کرد اما با توجه به بودجه‌ی ساخت ۱۷ میلیون دلاری‌اش می‌توانیم ادعا کنیم تا همین جا هم «هالووین به پایان می‌رسد» را شکست داده است.

عملکرد خوب لبخند در باکس آفیس

«لبخند» توسط  پارکر فین کارگردانی شده و بازیگرانی مثل سوسی بیکن، جسی تی آشر و کایل گالنر در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. فیلم روایتگر داستان پزشکی به نام رز کوتر است. او پس مشاهده‌ی یک حادثه‌ی دل‌خراش در رابطه با یکی از بیمارانش، اتفاقات وحشتناکی را تجربه می‌کند که توضیحی برایشان ندارد. دکتر کوتر باید برای زنده ماندن و فرار از این شرایط باید با گذشته‌اش رو به‌ رو شود. تا لحظه‌ی نوشتن این گزارش برای این فیلم امتیاز راتن تومیتوز ۷۸ از ۱۰۰ و متاکریتیک ۶۸ از ۱۰۰ به ثبت رسیده که نشان می‌دهد منتقدان هم مثل مخاطبان فیلم را دوست داشتند و عملکرد کلی‌اش از قسمت تازه‌ی «هالووین» بهتر بوده است.

رتبه‌ی سوم جدول باکس آفیس در اختیار «لایل لایل کروکودیل» (Lyle, Lyle, Crocodile) قرار دارد. این فیلم در دومین هفته‌ی اکران ۷.۳۹ میلیون دلار فروخت. با احتساب فروش بین‌المللی ۳.۹۰ میلیون دلاری، فیلم خانوادگی سونی تا این جای کار ۲۶.۶۵ میلیون دلار در سراسر جهان فروخته است. «لایل لایل کروکودیل» به کارگردانی جاش گوردن و ویل اسپک و حضور ستارگانی مثل شان مندز، خاویر باردم، وینزلو فلگی و اسکات مک نایری داستان پسر بچه‌ای را دنبال می‌کند که بعد از نقل مکان به نیویورک نمی‌تواند با هم مدرسه‌ای ‌های تازه‌اش ارتباط برقرار کند. تا این که کروکودیل آوازه‌خوانی به نام لایل را پیدا می‌کند که عاشق حمام کردن و خوردن خاویار است. ورود لایل به زندگی آن‌ها همه چیز را تغییر می‌دهد.

«پادشاه زن» (The Woman King) حماسه تاریخی سونی در پنجمین هفته‌ی اکران ۳.۶۹ میلیون دلار فروش داخلی داشت و در جایگاه چهارم جدول باکس آفیس قرار گرفت. با احتساب فروش بین‌المللی ۱۶.۸۰ میلیون دلاری، فیلم تازه‌ی وایولا دیویس تا این جای کار ۷۶.۵۴ میلیون دلار در سراسر جهان فروخته است. «پادشاه زن» توسط جینا پرینس-بایتوود کارگردانی شده و بازیگرانی مثل وایولا دیویس و لوپیتا نیونگو در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. ماجرا از یک داستان واقعی الهام گرفته شده و روایتگر زندگی یک زن جنگجو است که حوالی قرن هفدهم میلادی از پادشاهی داهومی در غرب آفریقا محافظت می‌کند.

«آمستردام» (Amsterdam) همچنان به سقوط آزادش ادامه می‌دهد و در هفته‌ی دوم اکران با فروش داخلی ۲.۸۹ میلیون دلاری در جایگاه پنجم جدول باکس آفیس قرار گرفت که با توجه به فهرست طویل ستاره‌هایش یک افتضاح تمام عیار به حساب می‌آید و احتمالا «بمب باکس آفیس» سال ۲۰۲۲ لقب می‌گیرد. با احتساب فروش بین‌المللی ۶.۵۰ میلیون دلار، فیلم تا این جای کار در سراسر جهان ۱۸.۴۵ میلیون دلار فروخته است. «آمستردام» یک درام تاریخی و کمدی معمایی به کارگردانی دیوید او. راسل است و ستارگانی مثل کریستین بیل، مارگو رابی و جان دیوید واشنگتن در آن حضور دارند. ماجرا در دهه‌ی ۳۰ میلادی می‌گذرد و یک پزشک، یک وکیل و یک پرستار را دنبال می‌کند که به عنوان مظنون‌های پرونده‌ی قتل شناخته می‌شوند.

در جایگاه ششم جدول باکس آفیس «نگران نباش عزیزم» (Don’t Worry Darling) قرار دارد که در چهارمین هفته اکران ۲.۱۸ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروخت. با احتساب فروش بین‌المللی ۳۵.۸۰ میلیون دلاری، تازه‌ترین فیلم هری استایلز تا این جای کار ۷۸.۲۰ میلیون دلار در سراسر جهان فروخته است. «نگران نباش عزیزم» ساخته‌ی جنجالی اولیویا وایلد با حضور ستاره‌هایی مثل هری استایلز، فلورانس پیو، اولیویا وایلد و کریس پاین ماجرای زوجی به نام‌های آلیس و جک را دنبال می‌کند که در شهرک عجیبی که توسط شرکت جک ساخته شده زندگی می‌کنند. تا این که آلیس به ماهیت شغل همسرش مشکوک می‌شود و به دنبال پاسخ سوال‌هایش می‌رود.

بربرها

«بربرها» (Barbarian) این هفته با فروش داخلی ۱.۴۱ میلیون دلاری در رتبه‌ی هفتم جدول باکس آفیس قرار گرفت و در مجموع تا هفته ششم اکران ۴۰.۶۴ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخت. فیلم توسط زک کرگر کارگردان شده و بازیگرانی مثل جورجینا کمپبل ، بیل اسکارسگارد و جاستین لانگ در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. داستان درباره‌ی زنی است که اتاقی را اجاره می‌کند و متوجه می‌شود هم زمان با او مرد مرموزی همان جا را اجاره کرده. آن‌ها مجبورند یک شب ترسناک و عجیب را با هم بگذرانند.

«برادران» (Bros) کمدی رمانتیک تازه‌ی یونیورسال هم در سومین هفته‌ی اکران ۹۲۰.۲۶ هزار دلار فروخت و در جایگاه هشتم جدول باکس آفیس قرار گرفت. این فیلم به کارگردانی نیکلاس استولر و حضور ستارگانی مثل ابیلی آیکنر و لوک مکفارلین روایتگر ماجراهای عاشقانه‌ی یک زوج جوان است.

فیلم اسلشر «ترساننده ۲» (Terrifier 2) در دومین هفته‌ی اکران ۸۵۰ هزار دلار در آمریکای شمالی فروخت و در جایگاه نهم جدول باکس آفیس قرار گرفت. این فیلم به کارگردانی دامیان لئونه و حضور ستارگانی مثل دیوید هاوارد تورنتون و سامانتا اسکافیدی، قسمت دوم فیلم اسلشری است که سال ۲۰۱۶ اکران شد. آرت دلقک پس از احیا شدن توسط یک موجود شوم، دوباره به شهر ترس ‌خورده‌ی مایلز کانتی بازمی‌گردد تا در شب هالووین یک دختر نوجوان و برادرش را هدف قرار دهد.

رتبه‌ی دهم جدول باکس آفیس را «تاپ گان: ماوریک» (Top Gun: Maverick) تصرف کرد که ۶۸۵.۴۳ هزار دلار فروش داخلی داشت. با احتساب فروش بین‌المللی ۷۶۶.۹۰ میلیون دلاری، فیلم اکشن تام کروز در بیست و یکمین هفته‌ی اکران ۱.۴۸ میلیارد دلار فروخته است. «تاپ گان: ماوریک» توسط جوزف کوشینسکی کارگردانی شده و علاوه بر تام کروز بازیگران دیگری مثل مایلز تلر، جنیفر کانلی، جان هم، گلن پاول، لوئیس پولمن، اد هریس، مونیکا باربارو و وال کیلمر در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. ماجراهای قسمت دوم، سی‌وشش سال پس از فیلم اصلی اتفاق می‌افتد و کاپیتان ماوریک (تام کروز) را دنبال می‌کند که برای آموزش گروهی از خلبان‌های جوان و یاغی بازگشته است.

نام فیلم هفته اکران فروش آخر هفته فروش کلی
هالووین به پایان می‌رسد
Halloween Ends
۱ ۴۱.۲۵ ۴۱.۲۵
لبخند
Smile
۳ ۱۲.۴۰ ۷۱.۱۶
لایل، لایل، کروکدیل
Lyle, Lyle, Crocodile
۲ ۷.۳۹ ۲۲.۷۵
زن پادشاه
The Woman King
۵ ۳.۶۹ ۵۹.۷۴
آمستردام
Amsterdam
۲ ۲.۸۹ ۱۱.۹۵
نگران نباش عزیزم
Don’t Worry Darling
۴ ۲.۱۸ ۴۲.۴۰
بربرها
Barbarian
۶ ۱.۴۱ ۳۸.۹۶
برادران
Bros
۳ ۰.۹۲۰ ۱۰.۸۳
ترساننده ۲
Terrifier 2
۲ ۰.۸۵۰ ۲.۲۹
تاپ گان: ماوریک
Top Gun: Maverick
۲۱ ۰.۶۸۵ ۷۱۵.۷۵

* رقم فروش بر اساس میلیون دلار است و فروش داخلی فیلم‌ها در آمریکای شمالی را شامل می‌شود.

منبع: boxofficemojo

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: