خبر فوری
۱۹:۳۱ - ۲۴ مهر ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۲۰۸

گوگل پیکسل ۷ پرو که قدرتمندترین پرچم‌دار گوگل هم به حساب می‌آید در یک تست بازی عملکرد ناامیدکننده‌ای از خود به نمایش گذاشت.

گوگل به‌تازگی گوشی‌های سری پیکسل ۷ را رونمایی کرده و در نتیجه این فرصت پیش آمده تا کاربران و بررسی‌کنندگان این محصولات را در بخش‌های مختلف مورد ارزیابی قرار دهند. برای مثال به‌تازگی شاهد مقایسه‌ی دوربین پیکسل ۷ پرو به عنوان قدرتمندترین گوشی از این سری با گلکسی S22 اولترا و آیفون ۱۴ پرو مکس بودیم که در نتیجه دیدیم که این محصول توانست عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش بگذارد.

در تست بعدی که به‌تازگی هم صورت گرفته و اهمیت زیادی هم دارد، پیکسل ۷ پرو در انجام بازی مورد بررسی قرار گرفت. این گوشی از تراشه‌ی تنسور G2 به عنوان قلب تپنده بهره می‌برد. تراشه‌ای که در مقایسه با نسل قبل یک سری تغییراتی در نوع هسته‌ها داشته به این صورت که اکنون به‌جای دو هسته‌ی Cortex-A76 شاهد دو هسته از نوع Cortex-A78 با فرکانس ۲٫۳۵ گیگاهرتز در کنار دو هسته از نوع Cortex-X1 با فرکانس ۲٫۸۵ گیگاهرتز هستیم که توانایی پردازشی بالاتری را ارائه می‌دهند. همچنین از چهار هسته‌ی Cortex-A55 هم استفاده شده که فرکانس آن به ۱٫۸ گیگاهرتز می‌رسد.

پیکسل 7 پرو بازی

این ترکیب سخت‌افزاری اگرچه در ظاهر قدرتمند به نظر می‌رسد اما در عمل حتی قادر به شکست دادن اسنپدراگون ۸۸۸ هم نبود و امتیاز کمتری از پوکو F3 که از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۷۰ به عنوان قلب تپنده بهره می‌برد بدست آورد. گوشی‌های گوگل توانستند در این تست بازی (بازی Genshin Impact) به متوسط امتیاز ۳۷٫۲ دست پیدا کند. این در حالی است که آیفون ۱۴ پرو مکس با تراشه‌ی A16 با امتیاز ۵۸٫۴ فریم بر ثانیه، شیائومی ۱۲S اولترا با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ با امتیاز ۵۷٫۷ فریم بر ثانیه و ردمی K50 پرو با پردازنده‌ی دایمنسیتی ۹۰۰۰ با امتیاز ۵۲٫۹ فریم بر ثانیه، از برترین گوشی‌های این تست محسوب می‌شوند.

پیکسل ۷ پرو این ضعف در قدرت پردازشی را با عملکرد بهینه هم جبران نکرد به گونه‌ای که در تست شاهد بودیم از این حیث از رقبای خود عملکرد ضعیف‌تری دارد. برخلاف اسنپدراگون ۸ نسل ۱ که شروع بسیار قدرتمندی دارد اما بعد از گذشت مدتی به شدت با افت عملکرد مواجه می‌شود، پیکسل ۷ پرو با تراشه‌ی تنسور G2 در تمام شرایط مربوط به گیمینگ ضعیف عمل می‌کند. به عبارتی دیگر، فقط کافی است ۳۰ ثانیه با آن بازی کنید تا میزان فریم از ۵۹ به ۴۰ فریم بر ثانیه برسد (این چیزی بود که در تست از پیکسل ۷ پرو شاهد بودیم).

نتیجه‌ای که از این تست حاصل شده نشان می‌دهد سری پیکسل ۷ با تراشه‌ی تنسور G2 برای گیمینگ اصلا گزینه‌ی مناسبی به نظر نمی‌رسد. حداقل این چیزی است که همین حالا و با توجه به تستی که با بازی Genshin Impact روی آن‌ها صورت گرفته متوجه شده‌ایم. حال با گذشت زمان و دریافت آپدیت‌های نرم‌افزاری، پایداری آن‌ها بیشتر می‌شود یا خیر پرسشی است که باید برای پاسخ آن منتظر بمانیم.

منبع: NotebookCheck

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: