خبر فوری
۱۹:۲۹ - ۲۴ مهر ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۲۴۲

نرم‌افزار مدیریت ردیابی و پایش ناوگان حمل و نقل با استفاده از فناوری ژئوماتیک طراحی و تولید بومی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یک نرم‌افزار مدیریت ردیابی و پایش ناوگان حمل و نقل توسط محققان یک شرکت دانش بنیان بومی سازی شد.

این نرم‌افزار با هدف افزایش بهره وری و پایش دقیق ناوگان حمل و نقل توسط مدیران و اپراتورها از طریق ارتباط با سخت افزارهای ردیابی طراحی و تولید و با حمایت گروه ژئوماتیک ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تجاری سازی شده است.

این محصول  اجازه «استفاده آسان از سامانه در کنار آموزش های تخصصی در سایت به صورت چند زبانه»، «قابلیت کار با سخت افزارهای متعدد خارجی و ایرانی»، «مشاهده آخرین موقعیت خودرو و سرعت به صورت لحظه ای و گزارش مسیر طی شده آن در زمان دلخواه» و «امکان مشاهده همه دستگاه ها در کنار هم یا به صورت خوشه بندی برای زمانی که تعداد دستگاه ها بالا و نحوه نمایش بهتر باشد» را می دهد.

از دیگر مزایای استفاده از نرم‌افزار مدیریت ردیابی و پایش ناوگان حمل و نقل می توان به «گزارش گیری عملکرد حرکتی و توقفات خودرو در فواصل زمانی دلخواه»، «امکان ثبت مشخصات خودرو نظیر نام راننده، رنگ و مدل ماشین»، «امکان تعریف محدوده های مجاز و غیرمجاز حرکت»، «امکان تعریف انواع هشدارهای مختلف از قبیل سرعت غیرمجاز، دمای غیرمجاز یخچال، قطع باطری دستگاه، خروج یا ورود به محدوده و دریافت آلارم از طریق پیامک، ایمیل و نوتیفیکیشن همراه» و غیره اشاره کرد.

شهرداری ها، پست، سازمان های راهداری و حمل و نقل جاده ای، صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، مخابرات، سازمان برق، شرکت های توزیع و پخش و عموم مردم می توانند از این نرم افزار استفاده کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: