خبر فوری
۱۹:۲۵ - ۲۴ مهر ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۲۲۳

سال گذشته اپل از نسل جدید مک‌بوک پرو در دو مدل ۱۴ و ۱۶ اینچی رونمایی کرد که به لطف طراحی جذاب و سخت‌افزار قدرتمند، مورد توجه گسترده‌ای قرار گرفتند. حالا بعد از گذشت یک سال، این شرکت به‌زودی از جانشین این‌ لپ‌تاپ‌ها رونمایی خواهد کرد.

البته امسال قرار نیست این لپ‌تاپ‌ها با تغییرات گسترده‌ای روبرو شوند اما در هر صورت در ادامه به ۳ ویژگی مورد انتظار از این لپ‌تاپ‌ها می‌پردازیم که حتی اگر امسال هم عملی نشوند، امیدواریم سال آینده شاهد ارائه‌ی این قابلیت‌ها باشیم.

بهبود عملکرد گیمینگ

مک‌بوک پرو

مک‌بوک‌ها با وجود اینکه از جهات مختلف لپ‌تاپ‌های بسیار جذابی محسوب می‌شوند، ولی متاسفانه اصلا مناسب گیمینگ نیستند. البته اپل در چند سال اخیر به حوزه‌ی گیمینگ توجه زیادی نشان داده ولی در هر صورت نمی‌توانیم ضعف این شرکت در زمینه‌ی گیمینگ را کتمان کنیم. به عنوان مثال این شرکت سرویس اشتراکی اپل Arcade را ارائه داده که کاربران با پرداخت اشتراک ماهانه می‌توانند به بازی‌های زیادی دسترسی داشته باشند.

بدون شک نسل جدید لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پرو با تراشه‌های M2 پرو و M2 مکس راهی بازار خواهند شد. اگرچه خود تراشه‌ی M2 نسبت به نسل قبلی با ارتقای مهمی روبرو نشده، ولی احتمالا مدل‌های پرچم‌دار این تراشه نسبت به نسل قبلی از امکانات بسیار بیشتری بهره می‌برند. بنابراین امیدواریم این بهبود توان سخت‌افزاری تراشه‌ها، منجر به بهبود عملکرد نسل جدید مک‌بوک پرو برای گیمرها شود.

فیس آی‌دی

مک‌بوک پرو

کاربران مک‌بوک سال‌هاست که چشم‌انتظار ارائه‌ی این قابلیت در لپ‌تاپ‌های اپل هستند که هنوز این مشخصه ارائه نشده است. فیس آی‌دی آیفون طرفداران زیادی دارد زیرا کار خود را به خوبی انجام می‌دهد. به همین خاطر در صورت بهره‌گیری مک‌بوک پرو از این مشخصه، کاربران دیگر نیازی به استفاده از دکمه‌ی تاچ آی‌دی قرار گرفته در بخش فوقانی کیبورد نخواهند داشت و فقط کافیست به مانیتور نگاه کنند. با توجه به اینکه اپل همواره به دنبال راحت‌تر کردن استفاده از گجت‌های خود است، چنین مشخصه‌ای فرایند آنلاک کردن مک‌بوک پرو را بسیار ساده‌تر می‌کند.

چنین کاری با استراتژی جدید اپل هم سازگار است. این شرکت می‌خواهد تمایز بین محصولات خود را بیشتر از گذشته کند. به همین خاطر بر اساس گزارش‌های منتشر شده، سال آینده آیفون ۱۵ پرو مکس با نام آیفون ۱۵ اولترا معرفی خواهد شد تا تمایز بیشتری نسبت به مدل پرو داشته باشد. بنابراین بهره‌گیری مک‌بوک پرو از فیس آی‌دی، تمایز بین این لپ‌تاپ و مک‌بوک ایر را افزایش می‌دهد و در نتیجه کاربران تمایل بیشتری به خرید مدل پرو پیدا می‌کنند.

گفتنی است اپل در همین زمینه پتنت‌هایی را هم ثبت کرده و حالا که مک‌بوک پرو از ناچ بهره می‌برد، دیگر زمان آن رسیده که قابلیت فیس آی‌دی هم به آن راه پیدا کند.

بهره‌گیری از قابلیت جزیره پویا

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های جدید مدل‌های پرو آیفون ۱۴ همین جزیره پویا (Dynamic Island) است که با استقبال کاربران هم روبرو شده. اگرچه برخی کاربران از باگ‌های مربوط به این مشخصه خبر داده‌اند، اما در کل این مشخصه مثال بارزی از تلاش اپل برای ارائه‌ی ویژگی‌های خاص و جذاب است.

در این میان، اپل می‌تواند همین مشخصه را برای مک‌بوک پرو هم استفاده کند تا مثلا در این بخش اطلاعات مربوط به موسیقی در حال پخش یا وضعیت ضبط نمایشگر ارائه شود. کاربرانی که چندین کار را به طور همزمان انجام می‌دهند، خیلی زود با یک محیط شلوغ در رابط کاربری سیستم خود روبرو می‌شوند. اما این مشخصه می‌تواند بخشی از شلوغی را کاهش دهد.

البته طبیعتا قرار نیست همان ویژگی‌های استفاده شده برای آیفون راهی مک‌بوک پرو شود ولی اپل با توجه به بازخورد‌های دریافتی می‌تواند امکانات جذابی را برای این مشخصه ارائه دهد.

منبع: Digital Trends

برچسب ها: اپل مک‌بوک پرو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: