خبر فوری
۱۹:۲۱ - ۲۴ مهر ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۲۴۶

شمارش مورچه ها کمی شبیه شمردن دانه های شن در ساحل است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اما شش محقق ثابت کرده اند که برای این کار آماده هستند. آنها به آخرین و جامع ترین تخمین تعداد مورچه ها در جهان رسیده اند؛ ۲۰ کوادریلیون، این رقم ۱۲ مگاتن زیست توده است که بیش از همه پرندگان وحشی و پستانداران با هم است.

بیشتر بخوانید:

زور فناوری‌های جنگی واشنگتن به مسکو می‌چربد؟

غیر از بازی ها، دلایل دیگری چون طلاق ، تک فرزندی،… و شبکه های اجتماعی در اغتشاشات موثرند

مورچه ها مهندسان مهم اکوسیستم هستند که خاک را جابجا می کنند، دانه ها را توزیع می کنند و مواد آلی را بازیافت می کنند. برخی تحقیقات برای مشاهده نحوه پراکندگی مورچه ها در سراسر جهان انجام شده است، اما تخمین جهانی از تعداد آنها وجود نداشت.

بنابراین برای این کار، محققان ۱۲۰۰۰ گزارش از پایگاه‌های داده به زبان‌های بسیاری، از جمله بلغاری و اندونزیایی را بررسی کردند و ۴۸۹ مطالعه را با روش‌های دقیق جمع‌آوری و شمارش مورچه‌ها یافتند.

بیشتر مطالعات روی مورچه ها فی نفسه متمرکز نبودند، بلکه بر روی سؤالات بزرگتر در مورد تنوع زیستی و تکامل متمرکز بودند و فقط برای مورچه های نمونه اتفاق افتاد. این تیم از اینکه متوجه شدند که مورچه ها در مناطق استوایی چقدر متمرکز هستند، شگفت زده شدند، زیرا در آنجا در ساوانا و جنگل های مرطوب تعداد آنها بسیار زیاد است.

این تیم امروز در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم گزارش داد که تخمین جدید دو تا ۲۰ برابر بیشتر از برآوردهای قبلی است. اما نویسندگان معتقدند که احتمالاً دقیق‌تر است.

۲۲۷۲۲۷

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: