خبر فوری
۱۹:۲۱ - ۲۴ مهر ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۷۲۳

«برادران سوپر ماریو» از جمله انیمیشن‌هایی است که بسیاری از مخاطبان انتظار اکرانش را می‌کشند. این اثر استودیوی یونیورسال و ایلومینیشن اولین اقتباس از سری بازی‌های ویدیویی محبوب نینتندو بعد از فیلم ناموفق «برادران سوپر ماریو» ساخته سال ۱۹۹۳ است و قرار است سال ۲۰۲۳ میلادی اکران شود. این فیلم اقتباسی بر خلاف نسخه‌ی قبلی خود، به جای لایواکشن، در قالب انیمیشن ارائه خواهد شد و شخصیت‌هایی دارد که ستارگان مشهور هالیوود صداپیشه‌اش هستند؛ البته بعضی از این انتخاب‌ها بحث‌برانگیز شده‌اند.

نینتندو باید به موفقیت انیمیشن «برادران سوپر ماریو» خوشبین باشد، چرا که محبوبیت و کیفیت اقتباس‌های سینمایی از بازی‌های ویدیویی اخیرا افزایش یافته است. «سونیک خارپشت»، «آنچارتد» و حتی فیلم «کارآگاه پیکاچو» (اقتباس یکی از بازی‌های خود نینتندو) همگی نقدهای مثبتی دریافت کردند و در گیشه جهانی عملکرد خوبی داشتند. ماریو با بیش از ۷۶۰ میلیون دلار فروش، پرفروش‌ترین فرانچایز بین بازی‌های ویدیویی تاریخ است‌؛ همین موضوع می‌تواند باعث جلب توجه جهانی به این اثر جدید شود.

محبوبیت بازی‌های ویدیویی ماریو پس از انتشار تریلر «برادران سوپر ماریو» در بین نسل جدید افزایش یافته است. شخصیت‌های محبوب ماریو، مانند یوشی، در بین کاراکترهای تاییدشده غایب هستند و در تبلیغات انیمیشن نیز دیده نمی‌شوند. از طرف دیگر، برخی از شخصیت‌های انیمیشن «برادران سوپر ماریو» مورد انتقاد قرار گرفته‌اند، زیرا با کاراکترهای اصلی این بازی‌ ویدیویی بسیار متفاوت هستند. با این حال، انیمیشن جدید سوپر ماریو چیزهای زیادی برای ارائه دارد و تریلر آن نیز نشان‌گر این است که جهان بازی ماریو در این داستان به خوبی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ماریو

برادران سوپر ماریو

معروف‌ترین شخصیت نینتندو، ماریو، اصلی‌ترین کاراکتر این فیلم است که داستان و ماجراجویی کلاسیک این لوله‌کش محبوب را تعریف می‌کند. تریلر این انیمیشن نشان می‌دهد که ماریو به پادشاهی و قلمرو قارچ‌ها می‌رود و احتمالا همان‌طور که در سری بازی‌های ویدیویی نیز تجربه کرده‌ایم، ماموریت خود برای نجات پرنسس پیچ از دست دشمنش، بوزر را آغاز می‌کند. ماریو در بازی‌ها می‌تواند از قدرت‌های تقویت‌شده خود استفاده کند و قطعا این انیمیشن نیز از این عنصر به سادگی نمی‌گذرد. علاوه بر این، یکی از سوپراستارهای هالیوود نیز صداپیشگی این شخصیت را بر عهده دارد.

کریس پرت صداپیشه ماریو خواهد بود اما ستاره فیلم‌های «نگهبانان کهکشان» به خاطر حضور خود در این پروژه با واکنش‌های منفی طرفداران روبه‌رو شده است. لهجه کاراکتر ماریو پرت دقیقا شبیه لهجه خود پرت به نظر می‌رسد و هیچ شباهتی به آن شخصیت ایتالیایی شاداب بازی‌های ویدیویی ندارد. جالب این‌جاست که حضور چارلز مارتینت که از سال ۱۹۹۲ صداپیشگی ماریو را در این بازی‌ها بر عهده داشته در این فیلم تایید‌ شده اما در حال حاضر مشخص نیست که او چه نقشی را ایفا می‌کند. ارتقای کیفیت صداپیشگی پرت در نقش ماریو با برخی از تکیه‌کلام‌ها و عبارات نمادین مارتینت احتمالا راه خوبی برای گنجاندن تاریخچه و گذشته این شخصیت در این داستان جدید باشد.

لوئیجی

برادران سوپر ماریو

برادر کوچکتر وفادار ماریو، لوئیجی نیز در انیمیشن «برادران سوپر ماریو» حضور دارد. لوئیجی دوست‌داشتنی، شخصیتی عصبی و ترسو است اما به هیچ وجه از کمک به دوستانش دریغ نمی‌کند. تریلر «برادران سوپر ماریو» نیز لوئیجی را تقریبا به همین شکل به تصویر می‌کشد و برای مدت کوتاهی، او را در حالی می‌بینیم که به شکلی دیوانه‌وار از دست گروهی از درای بون‌ها و در محیطی شبیه به فضای بازی‌های عمارت لوئیجی فرار می‌کند.

چارلی دی، بازیگر سریال «هوا در فیلادلفیا همیشه آفتابی است» صداپیشگی لوئیجی را انجام خواهد داد و فریادها و سر و صدای این شخصیت در تریلر نشان می‌دهد که دی کاملا با این شخصیت اخت شده و به خوبی وی را به تصویر می‌کشد.

تود

برادران سوپر ماریو

تود، همراه و یار معتمد پرنسس پیچ، ماریو را در ماجراجویی خود در انیمیشن «برادران سوپر ماریو» همراهی خواهد کرد. تود در بازی‌های ویدیویی ماریو، معمولا به عنوان یک شخصیت شاد و خوشحال به تصویر کشیده می‌شود که از همه چیز می‌ترسد اما مانند لوئیجی، او نیز همیشه به دوستانش که در خطر هستند کمک می‌کند.

هنوز مشخص نیست که آیا تودهای دیگر نیز در انیمیشن «برادران سوپر ماریو» حضور خواهند داشت یا خیر اما به هر حال، ماریو به پادشاهی قارچ‌ها می‌رود و احتمال حضور آن‌ها وجود دارد. کیگان مایکل کی که بیشتر به خاطر بازی در سریال معروف «کی و پیل» شناخته می‌شود، صداپیشگی تود را بر عهده خواهد داشت و در طول داستان به عنوان راهنمای ماریو ایفای نقش می‌کند.

بوزر

برادران سوپر ماریو

بوزر، بزرگ‌ترین دشمن ماریو، شخصیت منفی اصلی انیمیشن «برادران سوپر ماریو» است. پادشاه کوپا از سال ۱۹۸۵ با ماریو درگیر بوده و مکررا پرنسس پیچ را می‌رباید و سعی می‌کند تا قلمرو و پادشاهی قارچ‌ها را تسخیر کند. ظاهر تهدیدآمیز نمادین بوزر همراه با ویژگی‌های فیزیکی حیرت‌انگیزش، از جمله نفس آتشین، او را به غول مرحله آخر داستان ماریو تبدیل می‌کند.

از آن‌جایی که یک سوپراستار صداپیشگی این شخصیت را بر عهده دارد یکی از نسخه‌های قدرتمند بوزر مانند بوزر خشمگین گزینه‌ای مناسب برای فیلم ماریو خواهد بود، اگرچه بوزر در فرم اصلی خود نیز به اندازه کافی قدرتمند است و قبلا هم دیده‌ایم که به صورت انفرادی و با همان ویژگی‌های معمول خود قلمرو برف را نابود کرده است. جک بلک، یکی از ستارگان هالیوود، صداپیشه بوزر است و این موضوع یکی از نقاط قوت این انیمیشن محسوب می‌شود.

کامک

برادران سوپر ماریو

ماریو یارانی مانند لوئیجی و تود را در کنار خود دارد و در طرف مقابل، کامک نیز دستیار بوزر است. او یک جادوگر عرفانی به حساب می‌آید که با استفاده از جادوی خود اغلب باعث برتری بوزر در برابر دشمنانش می‌شود. جالب این‌جاست که کامک در بازی‌های ویدیویی دشمن سرسخت یوشی است که به نظر می‌آید جایی در انیمیشن «برادران سوپر ماریو» ندارد. کوین مایکل ریچاردسون که صداپیشه آثاری مانند «مورتال کامبت»، «لیلو و استیچ» و «فمیلی گای» بوده از صدای منحصر به فرد و جذاب خود در این اثر و برای شخصیت کامک استفاده خواهد کرد.

پادشاه پنگوئن‌ها

برادران سوپر ماریو

یکی از شخصیت‌های فرعی تاییدشده «برادران سوپر ماریو»، پادشاه پنگوئن‌ها است. پنگوئن‌ها در بازی‌های ویدیویی ماریو شخصیت‌های نسبتا بی‌آزاری هستند که در بدترین حالت فقط بعضی مواقع در طول ماجراجویی‌های ماریو سر راه او قرار می‌گیرند. تریلر «برادران سوپر ماریو» پنگوئن‌ها را در قلمرو برف به تصویر می‌کشد و پادشاهشان جلوتر از همه آن‌ها قرار دارد و در برابر بوزر ایستاده است. کری پایتون بازیگر نقش پادشاه ازکیل در «مردگان متحرک»، صداپیشه پادشاه پنگوئن‌ها خواهد بود.

پرنسس پیچ

برادران سوپر ماریو

معروف‌ترین شخصیت نینتندو که حضورش در انیمیشن «برادران سوپر ماریو» تایید شده اما در تریلر حضور ندارد پرنسس پیچ است. او یکی از مشهورترین شخصیت‌های زن در تاریخ بازی‌های ویدیویی و فرمانروای پادشاهی قارچ‌ها و معشوقه ماریو است. پیچ در واقع کهن‌الگوی یک دختر پریشان است و ماریو احتمالا باید او را از دست بوزر نجات دهد.

با این حال، وی نیز توانایی‌های منحصر به فرد خود را دارد و برای مثال می‌تواند در هوا معلق بماند. آنیا تیلور جوی که به خاطر بازی در آثار «جادوگر»، «گامبی وزیر» و «مرد شمالی» شناخته می‌شود، صداپیشگی پرنسس پیچ را در انیمیشن برادران سوپر ماریو برعهده خواهد داشت و دومین کار صداپیشگی خود را پس از فیلم «کریستال تاریک: عصر مقاومت» تجربه می‌کند.

دانکی کنگ

برادران سوپر ماریو

یکی دیگر از شخصیت‌های بسیار محبوب انیمیشن «برادران سوپر ماریو»، دانکی کنگ است. دانکی کنگ برای اولین بار در سال ۱۹۸۱ و در بازی پلتفرم دانکی کنگ ظاهر شد. شخصیت ماریو نیز برای اولین بار در این بازی به گیمرها معرفی شده بود.

دانکی کنگ از یک ضدقهرمان به قهرمانی شاداب و بامزه تبدیل شد که از قدرتش برای مبارزه با دشمنان دوستان خود و محافظت از موز‌ها استفاده می‌کند. جایگاه او در این داستان هنوز مشخص نیست اما به نظر می‌رسد که وی در طول ماموریت ماریو و لوئیجی به آن‌ها کمک کند. ست روگن صداپیشگی دانکی کنگ را بر عهده خواهد داشت و این کاراکتر قطعا با شخصیت بامزه و خنده‌دار او متناسب است.

کرنکی کنگ

برادران سوپر ماریو

کرنکی کنگ پدربزرگ بداخلاق دانکی کنگ و یکی از شخصیت‌های مکمل انیمیشن برادران سوپر ماریو است. کرنکی کنگ که از سال ۱۹۸۰ و از بازی‌های آرکید دانکی کنگ شناخته می‌شود، معمولا در بازی‌های ویدیویی یک راهنمای بداخلاق است که اغلب با دیالوگ‌های خود دیوار چهارم را می‌شکند اما نقش او در این انیمیشن فعلا مشخص نیست. فرد آرمیسن که بیشتر به خاطر حضورش در برنامه زنده شنبه شب معروف است، صداپیشگی کرنکی کنگ را بر عهده دارد.

فورمن اسپایک

برادران سوپر ماریو

مبهم‌ترین شخصیت تاییدشده این انیمیشن، فورمن اسپایک است. اسپایک که برای اولین بار در سری بازی‌های ویدیویی‌ گروه سرکوب ظاهر شد، شروری بود که در یک فضای ساختمان‌سازی کار می‌کرد و سعی داشت مانع از پیشرفت ماریو و لوئیجی شود. او با صداپیشگی سباستین مانیسکالکو، بازیگر «مرد ایرلندی»، احتمالا یکی دیگر از شخصیت‌های منفی انیمیشن «برادران سوپر ماریو» خواهد بود.

منبع: screenrant

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: