خبر فوری
۶۹ همت بودجه دارو حداکثر تا آبان جوابگو خواهد بود آقای بانک مرکزی! ماهانه 127 هزار میلیارد تومان نقدینگی خلق می کنید، انتظار دارید دلار گران نشود؟ /بلدید چه کنید یا اینجا هم فشل هستید؟ «چک امن دیجیتال» خدمتی نوین از بانک صادرات ایران جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان | حقوق یک خانوار ۴ نفره چقدر اضافه شد؟ با ریسک خرید انواع سکه آشنا شوید | سکه تمام بخریم یا ربع سکه؟ بازار سودآور آفریقا به روی شرکت‌های دانش‌بنیان گشوده می‌شود بسته حمایتی جدید دولت برای بازسازی بافت‌های فرسوده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: قیمت ارز کنترل می‌شود تأکید سرپرست حجاج ایرانی به جلوگیری از افزایش هزینه حج تمتع میانگین افزایش حقوق معلمان با اجرای رتبه‌بندی ۲ میلیون تومان است رشد بی‌رمق بورس در چهارمین روز هفته ورود املاک به بورس توسط صندوق بازنشستگی کشوری جلوگیری از ۱۴ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی میزان حقوق سربازان وظیفه اعلام شد بیت‌کوین به استقلال رسیده است؟ | جدیدترین قیمت رمزارزها
۱۸:۲۱ - ۱۶ مهر ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۱۸۷

در میان انواع مختلف رمز ارزها در دنیای کریپتوکارنسی، خبر ارز دیجیتال ایرانی پیمان به گوش می‌رسد. شاید در نگاه اول تولید رمزارز ایرانی فقط برای عقب نماندن ایران از قافله تولیدکنندگان ارز دیجیتال به نظر می‌رسد.

یعنی ایران فقط برای اینکه سهمی از دنیای کریپتو و خرید و فروش ارز دیجیتال داشته باشد، رمزارز خود را معرفی کرده است. اما هدف از معرفی پیمان فقط این نیست. تیم توسعه‌دهنده این ارز دیجیتال با هدف دورزدن تحریم‌ها و بهبود اقتصاد کشور ارز دیجیتال پیمان را به بازار معرفی کرده‌اند. در واقع کارشناسان ایرانی پس از مشاهده محبوبیت ارزهای موفقی مانند بیت‌کوین و اتریوم تصمیم گرفتند تا ارز دیجیتالی را بسازند که با آن بتوانند تحریم‌های مختلف ارزی و بانکی را دور بزنند. در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی عملکرد ارز دیجیتال پیمان بپردازیم، اگر شما هم نسبت به عملکرد این ارز کنجکاو هستید، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

معرفی ارز دیجیتال پیمان

ارز دیجیتال پیمان (Paymon) که با نماد اختصاری "PMN" نمایش داده می‌شود یکی از ارزهای دیجیتال محبوب ایرانی است. این توکن با حمایت هلدینگ بهسازان ملت، فناپ و شرکت سرمایه‌گذاری تکوست از ریز مجموعه‌های توسن و همچنین با همکاری بانک پاسارگاد، پارسیان، ملت و ملی وارد دنیای کریپتو شده‌است. ارز دیجیتال پیمان توسط کنسرسیوم ققنوس با پشتوانه طلا عرضه شد و هم اکنون در لیست بهترین ارزهای دیجیتال ایرانی قرار دارد.

توکن پیمان کار خود را با فرآیند ICO آغاز کرد. ICO در واقع پروسه‌ای است که اشخاص حقیقی یا حقوقی  ارز یا توکن دیجیتالی انجام می‌دهند و طی آن بنا به اهداف مختلفی مانند تأمین سرمایه سازمان، آنها را در اختیار سرمایه‌گذارانشان می‌گذارند. پشتوانه ارز پیمان، طلا و سکه مشروط بر معادل‌سازی است. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده حدود یک میلیون رمزارز ملی پیمان بدون پشتوانه صادر شده و به حساب‌های توزیع بنیاد منتقل شده‌است.

ارز پیمان به‌عنوان اولین ارز دیجیتال ایرانی و همچنین اولین استیبل کوین ایرانی نیز شناخته می‌شود و از آن به‌عنوان معادل تتر یاد می‌شود. ارزش هر واحد ارز دیجیتال پیمان برابر با یک سوت طلای 18 عیار است و با تضمین نقدینگی تبدیل به جایگزین مناسبی برای سرمایه‌گذاری در بازار طلا و سکه می‌شود. پشتوانه این رمزارز بانک مرکزی و چند بانک داخلی دیگر است، به همین دلیل با خیالی آسوده می‌توانیم سرمایه خود را وارد این رمزارز کنیم.

تیم توسعه‌دهنده توکن پیمان هدف خود از ساخت این ارز را سرعت یافتن تراکنش‌های بانکی، بهبود وضعیت اقتصادی و کم‌شدن تورم عنوان کره‌اند. این توکن هم اکنون در لیست بسیاری از صرافی‌های معتبر ایرانی قرار دارد.

شرکت ققنوس ارز دیجیتال

ارز دیجیتال پیمان با پشتوانه طلا معرفی شد

شرکت ققنوس بزرگ‌ترین زیرساخت دفتر کل توزیع شده در ایران است و با هدف توسعه محصولات و راه‌کارهای نوین بر پایه فناوری دفتر کل توزیع شده فعالیت می‌کند. این شرکت در سال 1397 با سهام‌داری مشترک گروه داده‌پردازان پارسیان (وابسته به بانک پارسیان)، شرکت داده‌پردازان سداد (وابسته به بانک ملی)، هلدینگ بهسازان ملت (وابسته به بانک ملت)، هلدینگ فناپ (وابسته به بانک پاسارگاد) و شرکت سرمایه‌گذاری فناوری تک وست به نمایندگی از شرکت توسن تأسیس شد و نقش بسیار زیادی را در توسعه اقتصاد دیجیتالی کشور ایفا می‌کند. در ققنوس می‌توانیم توکن‌های پیمان را خریداری و یا آنها را بفروشیم. درآمد اصلی این شرکت نیز از کارمزد معاملاتی به‌ازای تراکنش‌ها تأمین می‌شود. در هر معامله حدود 0.005 ارز پیمان از کاربر کسر می‌شود.

چگونه می‌توانیم ارز پیمان را بخریم؟

خرید ارز پیمان با ریال و همچنین استیبل کوین تتر امکان‌پذیر است. عرضه این کوین به‌صورت محدود و بر عهده میزبان‌های شبکه است. به همین جهت قیمت‌گذاری این ارز دیجیتال توسط میزبان انجام می‌شود. ارزش‌گذاری ارز دیجیتال پیمان توسط قیمت طلای مظنه تهران که توسط اتحادیه طلا و جواهر تهران و پس از اعمال دیگر تعدیل‌ها به عیار 24 مشخص می‌شود.

خرید ارز پیمان با تتر

در صرافی‌های ایرانی می‌توانیم مبادله این ارز دیجیتال را انجام دهیم. البته این نکته را باید در نظر داشته باشیم که ارز پیمان توسط طلا پشتیبانی می‌شود بنابراین برای خرید ارز پیمان باید قیمت طلا را در نظر بگیریم. در این میان باید یک نکته را در نظر بگیریم، این بازار بسیار نوپا و تازه است و تأمین تقاضاهای بازار توسط میزبان‌های شبکه ققنوس انجام می‌شود. حجم عرضه در بازار، شکاف قیمتی، بازارگردانی و دیگر پارامترهای بازار کاملاً به تصمیمات این بازارگردان بستگی دارد و صرافی‌های داخلی هیچ‌گونه دخالتی در این مرحله ندارند. برای خرید ارز پیمان با تتر در ابتدا باید به یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی که از این ارز پشتیبانی می‌کند، مراجعه و در آن ثبت‌نام کنیم. برای ثبت سفارش باید ارز تتر داشته باشیم و پس از فروش ارز نیز موجودی ما به تتر تبدیل خواهد شد. پس از اتمام معامله می‌توانیم دارایی خود را به کیف پول دیجیتالی خود منتقل کنیم.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله «برای سرمایه گذاری تتر بخرم یا دوج کوین؟» را مطالعه کنید.

خرید ارز پیمان  با ریال

برای خرید ارز پیمان با ریال نمی‌توانیم از طریق صرافی‌های ایرانی اقدام کنیم  زیرا این قابلیت هنوز راه‌اندازی نشده است. برای خرید این ارز باید به سایت ققنوس مراجعه کنیم و یا اینکه  کیف پول ققنوس را دانلود کنیم و اقدام به خرید ارز پیمان را ریال کنیم. در ابتدا از کافه‌بازار، کیف پول ققنوس را دانلود می‌کنیم و متناسب با پلتفرم موردنیاز خود، آن را دانلود و نصب می‌کنیم. در حال حاضر نسخه‌های مختلفی از جمله اندروید، آی‌اواس، لینوکس و سیستم‌عامل مک طراحی شده‌است.

کیف پول ارز دیجیتال پیمان

ارز دیجیتال پیمان با پشتوانه طلا معرفی شد

بنا بر گفته  حمیدرضا مختاریان مدیرعامل هلدینگ سداد، به‌زودی پیام‌رسان بله کیف پول ارز دیجیتال پیمان خواهد شد. البته کیف پول با پیام‌رسان بله یکپارچه خواهد شد. با استفاده از این والت می‌توانیم از خدمات ارز دیجیتال مانند انتقال آسان ارز پیمان، کارت به کارت و دیگر امکانات ویژه بهره‌مند شویم و همچنین از خدمات پیام‌رسان استفاده کنیم. از طرفی دیگر امکانات دیگری مانند پرداخت قبض، جریمه خودرو و عوارضی به این والت افزوده شده‌است.

بررسی قیمت ارز پیمان

اساس قیمت ارز پیمان بر اساس قیمت جهانی طلا تعیین می‌شود. به همین جهت هنگام خرید ارز پیمان در ابتدا باید از آخرین قیمت طلا مطلع شویم. ارزش هر واحد پیمان برابر با یک سوت طلای 24 عیار است و در صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی قیمت آن بر اساس تتر محاسبه می‌شود. به همین دلیل چنانچه بخواهیم از یک صرافی مانند نوبیتکس ارز پیمان را خریداری کنیم، در ابتدا باید مقداری تتر خریداری کنیم و بعد با استفاده از آن ارز پیمان را بخریم.

در زمان نگارش این مقاله (آگوست 2022) قیمت هر واحد ارز پیمان 0.06288 تتر یعنی حدود 1803 تومان است. البته با دانلود نرم‌افزار ققنوس و نصب آن می‌توانیم ارز دیجیتال پیمان را به‌صورت ریالی نیز خریداری کنیم.

ارز پیمان؛ با پشتوانه طلا

در این مقاله به بررسی نحوه کارکرد و ویژگی‌های ارز پیمان پرداختیم. چنانچه قصد سرمایه و خرید این ارز دیجیتال را داریم بهتر است با کارشناسان و فعالان بازار ارز هم مشاوره کنیم تا یک خرید آگاهانه داشته باشیم.  پیمان بهترین رمزارز ایرانی است که با پشتوانه بانک مرکزی و چندین بانک دیگر در بستر بلاک‌چین وارد دنیای کریپتوکارنسی شده‌است. خبرهای بسیار خوب و مثبتی در مورد این رمزارز در بازار وجود دارد مانند اضافه‌شدن دو کیلو طلا توسط مسئولین کشور و قرارگرفتن ارز پیمان بر اساس معادل طلا در اختیار میزبانان، باعث می‌شود که این رمزارز به یکی از محبوب‌ترین‌ ارزهای ایرانی تبدیل شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: