خبر فوری
۶۹ همت بودجه دارو حداکثر تا آبان جوابگو خواهد بود آقای بانک مرکزی! ماهانه 127 هزار میلیارد تومان نقدینگی خلق می کنید، انتظار دارید دلار گران نشود؟ /بلدید چه کنید یا اینجا هم فشل هستید؟ «چک امن دیجیتال» خدمتی نوین از بانک صادرات ایران جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان | حقوق یک خانوار ۴ نفره چقدر اضافه شد؟ با ریسک خرید انواع سکه آشنا شوید | سکه تمام بخریم یا ربع سکه؟ بازار سودآور آفریقا به روی شرکت‌های دانش‌بنیان گشوده می‌شود بسته حمایتی جدید دولت برای بازسازی بافت‌های فرسوده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: قیمت ارز کنترل می‌شود تأکید سرپرست حجاج ایرانی به جلوگیری از افزایش هزینه حج تمتع میانگین افزایش حقوق معلمان با اجرای رتبه‌بندی ۲ میلیون تومان است رشد بی‌رمق بورس در چهارمین روز هفته ورود املاک به بورس توسط صندوق بازنشستگی کشوری جلوگیری از ۱۴ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی میزان حقوق سربازان وظیفه اعلام شد بیت‌کوین به استقلال رسیده است؟ | جدیدترین قیمت رمزارزها
۱۸:۱۷ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۲۰۳

این روزها ارزهایی که بر روی شبکه بلاکچین ساخته شده اند بسیار محبوب اند.

شاید چند جنبه از ارز دیجیتال مانند نوسانات نسبتا بالا و غیرقابل پیش بینی بودن آن وجود داشته باشد که حساسیت سرمایه گذاران را برانگیزد، اما برای آن پاسخی محتاطانه وجود دارد. رمزارزهایی وجود دارند که ارزش آنها به ندرت در نوسان است و برخلاف ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین، اتریوم و ... به دلیل ثبات قیمت خود شناخته شده هستند. به این رمزارزها استیبل کوین میگویند. اما بهترین استیبل کوین ها برای سرمایه گذاری کدامند؟

استیبل کوین چیست؟

استیبل کوین ها ارزهای پایه ای هستند که به یک دارایی خارجی با ثبات متصل شده اند. محبوب ترین استیبل کوین ها به ارز های فیات مانند دلار آمریکا، فلزات گرانبها مانند طلا یا حتی گاهی اوقات به سایر ارزهای دیجیتال گره خورده اند. استیبل کوین ها همچنین به عنوان ذخیره، دارایی هایی که به آن متصل هستند را حفظ می کنند. به عنوان مثال، یک استیبل کوین با ۵.۰۰۰.۰۰۰ ارز در گردش به دلار گره خورده است یعنی معادل آن پول نقد در بانک نگهداری میشود.

این دارایی ذخیره شده به عنوان وثیقه عمل می کند و اگر سرمایه گذار استیبل کوین ها را بفروشد، معادل آن از ذخیره خارج می شود. همچنین به این معنی است که برخلاف سایر رمزارز ها، استیبل کوین ها توسط دارایی پشتیبانی می شوند. این ویژگی استیبل کوین ها اجازه می دهد تا از غیرقابل پیش بینی بودن و نوسانات مرتبط با سایر ارز های دیجیتال جلوگیری کند.

انواع مختلفی از وثیقه‌هایی که استیبل کوین‌ها به آنها متصل می‌شوند وجود دارد، مثل:

○ ارزهای فیات مانند دلار

○ فلزات گرانبها مانند طلا و نقره

● سایر ارزهای دیجیتال

ارزش استیبل کوین های محبوبی مثل تتر برابر با یک دلار آمریکا یا نزدیک آن است. با این حال وثیقه برخی از استیبل کوین ها را در معرض خطرات خاصی قرار میدهد. از آنجایی که وثیقه اغلب در بانک ذخیره میشود، ریسک شخص ثالث وجود دارد. ممکن است مشکلاتی مبنی بر اعتماد وجود داشته باشد که آیا استیبل کوین آنطور که ادعا میکند ذخیره دارد یا خیر.

از بسیاری جهات، استیبل کوین ها با پشتوانه‌ی ارز فیات، پیوند ارزهای مبتنی بر بلاکچین و سیستم بانکداری سنتی است. شاید این اتفاق برای بسیاری از تحلیلگران نامطلوب باشد، اما استیبل کوین ها هم چنان پله ای عالی برای سرمایه گذاران جدید هستند تا بدون ریسک وارد دنیای ارزهای دیجیتال شوند.

ویژگی استیبل کوین ها

داشتن ثبات، پشتوانه، هزینه های نسبتا پایین و درجه مشخصی از قوانین فیات، استیبل کوین ها را تبدیل به انتخابی امن و محبوب بین سرمایه گذاران کرده است. اکنون که همه چیز را در مورد استیبل کوین ها می دانید، زمان آن رسیده است که به لیست بزرگترین و باثبات ترین ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ بر اساس ارزش بازار آنها نگاهی بیاندازید.

۵ استیبل کوین برتر بازار ارزهای دیجیتال

بهترین استیبل کوین ها براساس ارزش بازار

این لیست از باثبات ترین ارز های دیجیتال براساس ارزش بازار (مارکت کپ) آنها مرتب شده است. مارکت کپ شاخصی واقعی برای تعیین ارزش استیبل کوین هاست، زیرا اکثر آنها با یک دلار آمریکا برابر هستند.

۱. تتر USDT

استیبل کوین تتر (USDT) یکی از قدیمی ترین استیبل کوین ها در بازار ارز دیجیتال است. این ارز دیجیتال که در سال ۲۰۱۴ راه اندازی شد، پرکاربردترین ارز دیجیتال دنیاست! تتر Tether همچنین چهارمین ارز دیجیتال با ارزش از نظر ارزش بازار و یکی از پایدارترین ارزهای دیجیتال است.

نام: تتر

نماد: USDT

قیمت تتر: ۱ دلار

ارزش بازار: ۸۲.۴۴ میلیارد دلار

تتر ۱ به ۱ به دلار آمریکا متصل است، که به سادگی به این معنی است که ارزش یک تتر USDT برابر با ۱ دلار است. تتر ادعا می کند که دارای ذخایر پول نقد و معادل های نقدی برای پشتوانه هر USDT در بازار است.

۵ استیبل کوین برتر بازار ارزهای دیجیتال

۲. یو اس دی کوین USD

ارز USD (USDC) نیز ۱ به ۱ به USD متصل است. این استیبل کوین در سال ۲۰۱۸ معرفی شد و توسط Circle و Coinbase مدیریت می شود.

نام: یو اس دی کوین

نماد: USDC

قیمت: ۱ دلار

ارزش بازار: ۵۱.۳۵ میلیارد دلار

USDC نهمین ارز دیجیتال با ارزش در جهان است. USD Coin ادعا می‌کند که ترکیبی از پول نقد و معادل‌های نقدی همراه با اوراق خزانه ایالات متحده را در ذخیره دارد تا از هر USDC در گردش پشتیبانی کند.

۳. دلار بایننس Binance USD

Binance USD (BUSD) یک استیبل کوین است که توسط بزرگترین صرافی ارز دیجیتال در جهان بایننس ارائه می شود. BUSD توسط وزارت خدمات مالی ایالت نیویورک (NYDFS) تایید شده است.

نام: دلار بایننس

تیکر: BUSD

قیمت: ۱ دلار

ارزش بازار: ۱۷.۸۸ میلیارد دلار

۱ BUSD به گونه ای طراحی شده تا برابر با ۱ دلار آمریکا باشد. سرمایه گذاران ممکن است هزینه‌ی نسبتا کمی را هنگام خرید یا فروش آن متحمل شوند. Binance USD نوزدهمین رمزارز با ارزش بازار ارز دیجیتال و یکی از بهترین استیبل کوین ها برای سرمایه گذاری است.

۴. ترا TerraUSD

TerraUSD (UST) یک استیبل کوین است که توسط Terra ارائه می شود. هر ارز ترا برابر با یک دلار آمریکاست. TerraUSD سی و یکمین ارز دیجیتال با ارزش از نظر ارزش بازار (مارکت کپ) است.

نام: ترا

نشانگر: UST

قیمت: ۱ دلار

ارزش بازار: ۱۶.۷۰ میلیارد دلار

از TerraUSD برای کسب سود در آربیتراژ استفاده میشود.

۵. دای DAI

دای (DAI) یک استیبل کوین است که با سایر استیبل کوین های این لیست متفاوت است. دای به USD متصل است اما توسط توکن های اتر پشتیبانی می شود. دای در سال ۲۰۱۵ توسط MakerDAO معرفی شد و سی و ششمین ارز دیجیتال با ارزش از نظر ارزش بازار (مارکت کپ) است.

نام: دای

تیکر: DAI

قیمت: ۰.۹۹۳۶ دلار

ارزش بازار: ۹.۴۵ میلیارد دلار

در اینجا لیستی از باثبات ترین ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ آورده شده است.

استیبل کوین ها به طور کلی به دارایی هایی مانند ارزهای فیات، فلزات گرانبها و سایر ارزهای رمزنگاری شده گره خورده اند. آنها بسیار پایدارتر از سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم و.. هستند. استیبل کوین ها آنچنان سودآور نیستند. زیرا این چیزی نیست که برای آن طراحی شده اند. این ارزهای پایدار برای کسب سود در آربیتراژ و حفاظت از سرمایه در برابر تورم استفاده میشوند.

برای خرید بهترین استیبل کوین ها در ایران میتوانید در صرافی های ایرانی مثل صرافی ارز دیجیتال تاپ کنز ثبت نام کنید. بعد از احراز هویت سریع میتوانید خرید و فروش ارز دیجیتال مورد نظر خود را با کمترین کارمزد شروع کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: