خبر فوری
۶۹ همت بودجه دارو حداکثر تا آبان جوابگو خواهد بود آقای بانک مرکزی! ماهانه 127 هزار میلیارد تومان نقدینگی خلق می کنید، انتظار دارید دلار گران نشود؟ /بلدید چه کنید یا اینجا هم فشل هستید؟ «چک امن دیجیتال» خدمتی نوین از بانک صادرات ایران جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان | حقوق یک خانوار ۴ نفره چقدر اضافه شد؟ با ریسک خرید انواع سکه آشنا شوید | سکه تمام بخریم یا ربع سکه؟ بازار سودآور آفریقا به روی شرکت‌های دانش‌بنیان گشوده می‌شود بسته حمایتی جدید دولت برای بازسازی بافت‌های فرسوده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: قیمت ارز کنترل می‌شود تأکید سرپرست حجاج ایرانی به جلوگیری از افزایش هزینه حج تمتع میانگین افزایش حقوق معلمان با اجرای رتبه‌بندی ۲ میلیون تومان است رشد بی‌رمق بورس در چهارمین روز هفته ورود املاک به بورس توسط صندوق بازنشستگی کشوری جلوگیری از ۱۴ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی میزان حقوق سربازان وظیفه اعلام شد بیت‌کوین به استقلال رسیده است؟ | جدیدترین قیمت رمزارزها
۲۲:۲۶ - ۲۲ تير ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۱۶۷

گسترش نیوز نوشت : افزایش قیمت سکه در شرایطی که بهای طلا در بازارهای جهانی صعود نمی کند، برای برخی بازیگران داخلی مشکوک است.

بهای اونس طلا در بازارهای جهانی افت می کند،‌ ولی قیمت سکه در بازار داخلی راه نزول را در پیش نمی گیرد و کانال ۱۵ میلیون تومان را با قدرت بیشتری نگه می دارد. روز گذشته نیز اونس طلا به محدوده هزار و ۷۲۰ دلار رفت ولی در بازار داخلی، سکه توانست تا محدوده ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کند.

افزایش قیمت سکه در شرایطی که بهای طلا در بازارهای جهانی صعود نمی کند، برای برخی بازیگران داخلی مشکوک است. با این حال،‌ به نظر می رسد بی محلی سکه به بازار دلار و طلا نشان می دهد که بازیگران سکه نگرانی های تورمی دارند و به راحتی حاضر نیستند که دارایی خود را از دست بدهند.

در شرایط کنونی می توان گفت که اگر شرایط سیاسی تغییر کند و انتظارات برای افزایش ارزش دلار عوض شود، به احتمال زیاد، سکه افت بیشتری را نسبت به سایر بازارها تجربه خواهد کرد. علت این موضوع این است که سکه از ارزش بنیادی خود فاصله زیادی گرفته است و حدود ۲۰ درصد از قیمت سکه بر اساس قیمت دلار و طلا قابل توجیه نیست.

دیروز ارزش ذاتی سکه در حدود ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود، حال آنکه در بازار، فلز گران بهای داخلی بالای مرز ۱۵ میلیون تومانی معامله می شد. اگر دلار به زیر مرز ۳۰ هزار تومانی برود، سکه در شرایط سیاسی متفاوت،‌توان افت قیمت تا ابتدای کانال ۱۲ میلیون تومانی را نیز خواهد داشت.

حباب-سکه

بیشتر بخوانید :

۲۱۲۲۰

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: