خبر فوری
۶۹ همت بودجه دارو حداکثر تا آبان جوابگو خواهد بود آقای بانک مرکزی! ماهانه 127 هزار میلیارد تومان نقدینگی خلق می کنید، انتظار دارید دلار گران نشود؟ /بلدید چه کنید یا اینجا هم فشل هستید؟ «چک امن دیجیتال» خدمتی نوین از بانک صادرات ایران جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان | حقوق یک خانوار ۴ نفره چقدر اضافه شد؟ با ریسک خرید انواع سکه آشنا شوید | سکه تمام بخریم یا ربع سکه؟ بازار سودآور آفریقا به روی شرکت‌های دانش‌بنیان گشوده می‌شود بسته حمایتی جدید دولت برای بازسازی بافت‌های فرسوده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: قیمت ارز کنترل می‌شود تأکید سرپرست حجاج ایرانی به جلوگیری از افزایش هزینه حج تمتع میانگین افزایش حقوق معلمان با اجرای رتبه‌بندی ۲ میلیون تومان است رشد بی‌رمق بورس در چهارمین روز هفته ورود املاک به بورس توسط صندوق بازنشستگی کشوری جلوگیری از ۱۴ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی میزان حقوق سربازان وظیفه اعلام شد بیت‌کوین به استقلال رسیده است؟ | جدیدترین قیمت رمزارزها
۰۷:۱۵ - ۱۶ تير ۱۴۰۲
تعداد‌بازدید‌: ۱۸۱
در نشست سندیکا مطرح شد؛

رئیس هیأت مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، بر تامین مستمر ارز و ریال مورد نیاز صنعت داروسازی کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از پوستر هشتمین نمایشگاه ایران فارما با حضور اعضای هیأت مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، بعد از ظهر چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲، در محل سندیکا برگزار شد.

محمد عبده زاده رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، با اشاره به برگزاری هشتمین دوره نمایشگاه ایران فارما در روزهای ۵ تا ۷ مهر ۱۴۰۲، گفت: زیرساخت‌های قوی صنعت می‌تواند ضامن پایدار تأمین دارو در کشور باشد.

وی در ارتباط با خروجی جلسات با دستگاه‌های دولتی برای رفع کمبودهای دارویی در کشور، افزود: نتیجه جلسات به این جا ختم شد که سازمان برنامه و بودجه از ۶۹ همت بودجه دارویاری در سال ۱۴۰۲، ۱۲ همت یه بیمه‌ها داده و پرداختی‌ها به داروخانه‌ها و…، صورت گرفت.

عبده زاده ادامه داد: متأسفانه مشکل نقدینگی صنعت داروسازی پابرجاست و ۶۹ همت جوابگو نخواهد بود.

وی افزود: با این بودجه حداکثر تا مهر و آبان می‌توان دارو تأمین کرد و قطعاً به همان بودجه ۱۰۵ همت که سال گذشته پیشنهاد شده بود، نیاز داریم که دولت می‌بایست به شکل متمم، آن را تأمین کند.

عبده زاده با عنوان این مطلب که تولید و مصرف دارو یک نیاز مستمر است، تاکید کرد: انتظار ما این است که تأمین و تخصیص ارز و رئال به شکل مستمر برای صنعت داروسازی فراهم شود تا آرامش به بیماران بازگردد.

وی افزود: پیش بینی می‌شود تا شهریور به ثبات در بازار دارو برسیم، اما باید به نیازهای صنعت توجه شود.

رئیس هیأت مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، در ادامه بر اهمیت نوسازی زیرساخت‌های صنعت داروسازی برای تولید داروهای جدید تاکید و تصریح کرد: با ماشین آلات مستهلک نمی‌توان داروهای جدید را تولید کرد.

مهدی پیرصالحی عضو هیأت مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران گفت: امیدوارم هشتمین دوره نمایشگاه ایران فارما منجر به مشارکت بیشتر صنعت داروسازی شود.

وی ادامه داد: چین، هند و…، از جمله کشورهای حاضر در نمایشگاه امسال هستند.

پیرصالحی در ادامه با اشاره به کمیسیون قیمت گذاری، افزود: تصمیمات این کمیسیون کاملاً قانونی است و دولت نباید در امور آن دخالت کند.

مرتضی خیرآبادی عضو هیأت مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، با اشاره به سابقه هفت دوره نمایشگاه ایران فارما، گفت: توسعه صنعت داروسازی کشور، ناشی از برگزاری همین نمایشگاه بوده است.

وی افزود: باید نمایشگاه را به سمتی پیش ببریم که بتوانیم تکنولوژی‌های جدید ساخت داروهایی که در داخل تولید نمی‌شود، فراهم کنیم. از همین رو، برای سال آینده ۱۰ درصد از فضای نمایشگاه را به تکنولوژی‌های جدید اختصاص خواهیم داد.

خیرآبادی با اشاره به بدهی بیمارستان‌های دولتی به شرکت‌های دارویی، گفت: بیمارستان‌های دولتی بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان به شرکت‌های دارویی بدهکارند که اگر ۸۰ درصد آن را نقدی بدهند، در تأمین دارو تسریع خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: