خبر فوری
۶۹ همت بودجه دارو حداکثر تا آبان جوابگو خواهد بود آقای بانک مرکزی! ماهانه 127 هزار میلیارد تومان نقدینگی خلق می کنید، انتظار دارید دلار گران نشود؟ /بلدید چه کنید یا اینجا هم فشل هستید؟ «چک امن دیجیتال» خدمتی نوین از بانک صادرات ایران جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان | حقوق یک خانوار ۴ نفره چقدر اضافه شد؟ با ریسک خرید انواع سکه آشنا شوید | سکه تمام بخریم یا ربع سکه؟ بازار سودآور آفریقا به روی شرکت‌های دانش‌بنیان گشوده می‌شود بسته حمایتی جدید دولت برای بازسازی بافت‌های فرسوده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: قیمت ارز کنترل می‌شود تأکید سرپرست حجاج ایرانی به جلوگیری از افزایش هزینه حج تمتع میانگین افزایش حقوق معلمان با اجرای رتبه‌بندی ۲ میلیون تومان است رشد بی‌رمق بورس در چهارمین روز هفته ورود املاک به بورس توسط صندوق بازنشستگی کشوری جلوگیری از ۱۴ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی میزان حقوق سربازان وظیفه اعلام شد بیت‌کوین به استقلال رسیده است؟ | جدیدترین قیمت رمزارزها
۲۱:۴۵ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۱۶۱

چه بخواهیم و چه نخواهیم در شرایط فعلی وضعیت اقتصادی ایران با آینده برجام و برچیدن تحریم ها گره خورده است. هر چند کم نیستند افرادی که تلاش می کنند این دو موضوع را دو مساله کاملا مستقل و جدا از یکدیگر جلوه دهند.

ایران در تلاش است با توجه به افزایش قیمت جهانی نفت که به واسطه جنگ روسیه و اوکراین به بالاترین میزان خود در طی سالیان اخیر رسیده است با استفاده از مزیت برجام صادرات نفتی خود را به شکل قابل توجهی افزایش دهد.

پیش‌بینی می‌شود اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۱، حدود ۶.۰ درصد و در سال ۲۰۲۲، رشد ۴.۹ درصدی داشته باشد. با توجه به اینکه موارد مختلفی بر پیش‌بینی اقتصاد ۱۴۰۱ تأثیر می‌گذارد. دیدگاه‌ها و تحلیل‌های مختلفی در مورد اقتصاد آینده ایران وجود دارد. در اینجا در مورد طلا و ارزهای دیجیتال به شما می‌گوییم.

 پیش‌بینی قیمت طلا

به گزارش تجارت نیوز، برزو حق‌شناس، یکی از کارشناس بازارهای مالی درخصوص پیش‌بینی اقتصاد ایران ۱۴۰۱ و وضعیت قیمت طلا اینگونه می‌گوید که در بازه بلندمدت به دلیل اینکه اقتصاد کشور درگیر تورم بوده است، قیمت طلا نیز صعودی بود. در بازه کوتاه‌مدت به نظر می‌رسد که دولت می‌خواهد بازار را سرکوب کند. این سیاست اشتباهی است و باعث می‌شود بازارهای مالی با کوچکترین بهانه رشد زیادی کنند و این خود مجدداً باعث تورم می‌شود.

مشخص نیست که تا چه زمانی دولت موفق شود با این حجم رشد نقدینگی و داده‌های اقتصادی و تورمی که وجود دارد به این روند ادامه دهد. اگر روند برجام همینگونه ادامه پیدا کند و خبر امیدوارکننده‌ای به گوش نرسد من فکر می‌کنم از اواسط تابستان حرکتی در همه بازارها از جمله طلا به وجود می‌آید.

پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال

پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال

سال ۱۴۰۱ در حالی آغاز شده که از منظر سیاسی احیا یا عدم احیای برجام را پیش روی خود داریم. از منظر اقتصاد داخلی به سبب مشکلات فراوان در قانون بودجه با کسری زیاد و چالش‌هایی از قبیل حذف ارز ترجیحی و فشارهای مالیاتی طرف حساب هستیم. همچنین در اقتصاد جهانی هم به دلیل تورم و بحران ناامنی با بهم ریختگی نظم بازارها روبرو هستیم.

حدود دو سوم سبد سرمایه ایرانی وابستگی ارزی دارد، هر سه مورد بالا یعنی اوضاع سیاسی، اقتصاد داخلی و اقتصاد جهانی بر سبد سرمایه‌گذاری هستند. فلذا فرد سرمایه‌گذار در صورتی که ریسک‌های مربوط به هر یک از این بخش‌ها را نشناسد و استراتژی صحیحی در مقابل متغیرهای اقتصادی نداشته و استراتژی منفعلانه در پیش بگیرد،  سال ۱۴۰۱ سالی سخت و پر از تهدید برای او خواهد بود.

در مقابل با شناخت ریسک‌ها و پیش‌بینی اقتصاد ایران ۱۴۰۱، فرد سرمایه‌گذار می‌تواند پرتفولیو پربازده و با پوشش خوب در مقابل ریسک‌های احتمالی تشکیل دهد.

گروه سرمایه‌گذاری مهدی رجبی، مانند سه سال گذشته، طی وبینارهای مختلف به صورت لایو (زنده) به تحلیل و پیش‌بینی اقتصاد ایران ۱۴۰۱ می‌پردازد.

سرفصل‌های اصلی عبارتند از:

  •         بررسی بودجه ۱۴۰۱ و پیش‌بینی تورم
  •         تحلیل و پیش‌بینی قیمت دلار
  •         تحلیل و پیش‌بینی طلا
  •         تحلیل و چشم انداز مسکن و مستغلات
  •         چشم انداز اقتصاد جهانی و تحلیل و بررسی بازار کریپتو

البته هر یک از سرفصل‌ها پیش‌بینی‌های اقتصاد ۱۴۰۱ شامل زیر عنوان‌هایی است که در طی مباحث به آن‌ها پرداخته می‌شود.

نمونه‌های لایوهای سال‌های گذشته تحت عناوین "اقتصاد ۱۳۹۹" و" اقتصاد ۱۴۰۰" به صورت رایگان روی وب سایت مهدی رجبی قرار داده شده‌اند. برای بررسی محتوا و کارنامه و قدرت تحلیل سال‌های قبل می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید.

 گروه سرمایه‌گذاری مهدی رجبی

 گروه سرمایه‌گذاری مهدی رجبی (mahdi rajabi)، بیش از ده سال است که تمرکز خود را بر روی پیش‌بینی حوزه‌های مالی، مدیریت ریسک، مدیریت سرمایه و فعالیت در بازارهای سهام بین‌المللی قرار داده است و در این مسیر پر ریسک همواره به دنبال ایجاد اعتماد هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران به مجموعه‌ی خود بوده است. تلاش این گروه در سال‌های متمادی فعالیت در بازارهای مختلف نظیر بازارهای فارکس، بورس، ارزهای دیجیتال و سایر حوزه‌های مالی، ایجاد بستری امن و سودمند برای یکایک سرمایه‌گذاران فعال در این حوزه‌ها بوده است.

 شما می‌توانید برای دیدن ویدئوهای آموزشی بیشتر در حوزه‌های مربوط به سرمایه‌گذاری و ارز دیجیتال و تحلیل تکنیکال آن به شبکه‌های اجتماعی گروه سرمایه‌گذاری مهدی رجبی سر بزنید:

Aparat: https://www.aparat.com/mahdirajabi.com

Instagram: https://www.instagram.com/mahdirajabi_com

Twitter: https://twitter.com/mahdirajabi_com

Telegram: https://t.me/mahdirajabi_com

همچنین می‌توانید از طریق شماره‌ی زیر با آن‌ها در تماس باشید:

۰۲۱-۸۸۶۸۴۰۷۷

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: