خبر فوری
۱۵:۳۰ - ۰۴ دی ۱۴۰۲
تعداد‌بازدید‌: ۵۲۶

دکتر یونس پناهی رئیس مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی کشور (نیماد) اظهار داشت: امروزه تولید علم و دانش و مرجعیت علمی، یکی از نهادهای قدرت در کشورهاست و مقام معظم رهبری، همواره بر تقویت تولید علم، دانش، مرجعیت علمی و کاهش‌نیافتن شتاب پیشرفت علم و دانش تأکید دارند.

به گزارش مدنیوز به نقل از  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر یونس پناهی رئیس مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی کشور (نیماد) اظهار داشت: امروزه تولید علم و دانش و مرجعیت علمی، یکی از نهادهای قدرت در کشورهاست و مقام معظم رهبری، همواره بر تقویت تولید علم، دانش، مرجعیت علمی و کاهش‌نیافتن شتاب پیشرفت علم و دانش تأکید دارند.

 

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در ادامه افزود: یکی از چالش‌های جدی در کشور، مرجعیت علمی است که یکی از ابزارهای لازم در این راستا، تولید علم و دانش از جمله چاپ مقالات کاربردی است.

 

وی ضمن تأکید بر لزوم کاربردی‌بودن مقالات، گفت: روند تولید علم در تمام کشورها درحال‌رشد است و همه کشورها تلاش می‌کنند تا مصرف‌کننده نباشند و در تولید علم ارتقا یابند. ما به دنبال مقاله پاسخگو و مسئله‌محور هستیم. هیچ‌گاه نمی‌شود بدون تولید علم به محصول دست پیدا کرد.

 

در همین راستا مؤسسه ملی نیماد هم با فراهم‌آوردن بسترهای لازم برای محققین کشور در جهت تولید علم و مقالات کاربردی تلاش ویژه‌ای نموده است به‌طوری‌که تعداد مقالات دریافتی در مدت‌زمان 4 سال اول تشکیل این مؤسسه (زمستان 1394-1398) 120 مقاله بوده و با رشد تقریباً 5 برابری در چهار سال گذشته (1398-زمستان 1402) به 585 مقاله رسیده و حدود 339 مقاله مربوط به دو سال گذشته می‌باشد.

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: