خبر فوری
۱۵:۵۹ - ۰۷ مهر ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۱۳۳
همزمان با شروع پاییز:

اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران همزمان با شروع فصل سرما و احتمال افزایش آلودگی هوا از همه دستگاه‌های اجرایی و دارای تکلیف در قانون هوای پاک خواست از هم اکنون پیش بینی لازم را برای همکاری در مدیریت آلودگی هوا داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، علیرضا مزینانی سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران  در این خصوص اظهار داشت: آلودگی هوای تهران همچنان یکی از معضلات اصلی محیط زیستی استان محسوب می‌شود که در چند ساله اخیر از بعد استانی به بعد ملی تبدیل شده است.
وی با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به موضوع آلودگی هوای تهران خصوصا در سال جاری افزود: خوشبختانه با توجه به کاهش چشمگیر بیماری کرونا، مدارس و دانشگاه‌ها امسال بصورت مجازی برگزار نشده و بسیاری از مشاغل، فعالیت‌های خود را بطور حضوری و با استفاده از وسائط نقلیه پیگیری می‌کنند که خود این موضوع به افزایش بار ترافیکی و در نتیجه تشدید آلودگی هوا منجر خواهد شد و این امر نیازمند توجه همه دستگاه‌ها و شهروندان به تکالیف خود و مسئولیت‌های اجتماعی در این حوزه است.
مزینانی با بیان اینکه اختصاص سوخت مناسب برای استفاده صنایع بزرگ مقیاس و نیروگاه‌ها به جای سوخت‌های مایع غیر استاندارد و آلاینده از دیگر دغدغه‌ها در این ایام است، گفت: انتظار می‌رود شرکت پخش و پالایش فراورده‌های نفتی و شرکت گاز از هم اکنون پیش بینی مدیریت این موضوع و اختصاص سوخت گاز و استاندارد به صنایع و نیروگاه‌های مستقر در حوزه استان تهران را به انجام برسانند.

پلیس راهور  با خودرو‌های آلاینده، دودزا و فاقد معاینه فنی برخورد کند

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران همچنین به لزوم توجه بیشتر به معاینه فنی خودرو‌ها اشاره کرد و ادامه داد: از پلیس راهور تقاضا می‌شود همچنان برخورد جدی با خودرو‌های آلاینده، دودزا و فاقد معاینه فنی به ویژه خودرو‌های سنگین و آلاینده را در دستورکار خود قرار دهند.
وی همچنین تصریح کرد: شهرداری تهران نیز می‌تواند از هم اکنون اقدامات و آموزش‌های لازم برای پیشگیری از روشن ماندن و درجا کارکردن اتوبوس‌های شهری در پایانه‌ها را به انجام برساند که قطعا این موضوع در جلوگیری از تشدید آلودگی هوا موثر است.
مزینانی گفت: نوسازی و اصلاحات لازم در ناوگان حمل و نقل عمومی از دیگر انتظارات ما از مجموعه شهرداری تهران در مواجهه با ایام آلودگی هواست.
وی همچنین از دستگاه‌های اجرایی خواست از هم اکنون نسبت به معاینه فنی سرویس‌های خودرویی و همچنین تاسیسات موتورخانه‌های گرمایشی خود اقدام لازم را به عمل آورند.

هرگونه ضایعات سوزی و پسماندسوزی ممنوع است

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه انتظار ما از بخشداری‌ها و دهیاری‌ها و شهرداری‌های شهرستان‌های استان این است که مطابق مواد قانون مدیریت پسماند با هرگونه ضایعات سوزی و پسماندسوزی مقابله جدی کنند، تاکید کرد: اگر از هم اکنون هشدار‌ها جدی گرفته شود و برنامه ریزی لازم از سوی دستگاه‌های مسئول با مشارکت مردم به عمل آید می‌توان امیدوار بود که آلودگی هوای تهران تا بخش زیادی مدیریت شود.
مزینانی در پایان همچنین از تشدید گشت و پایش‌های محیط زیست استان تهران بویژه در ساعات غیر اداری و شب هنگام همزمان با آغاز فصل سرما و افزایش آلودگی هوا خصوصا در محور‌های مواصلاتی و بازدید‌های سرزده از صنایع استان خبر داد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: