خبر فوری
روزهای پرفروغ گزارشگر فوتبال پس از چند سال حاشیه‌نشینی! پلتفرم‌هایی برای تماشای آنلاین بازی‌های جام جهانی کی روش: هیچ اشتباهی انجام ندادم | دست من بود جلوی خیلی از اتفاقات را می گرفتم | حالا دیگر آماده بازی با ولز هستیم جمله تلخ گزارشگر بازی ایران-انگلیس در شب سخت فوتبال ایران آغاز ثبت نام آزمون صدور پروانه تاسیس دفتر خدمات الکترونیک قضایی سال ۱۴۰۱ شهرک شهرداری صاحب سرا می‌شود بیمه امدادگران هلال احمر از هفته آینده وضعیت آلودگی هوا در این هشت کلانشهر تولید داخلی ۹۰ درصد تجهیزات ایمنی ساختمان‌ها و اماکن شهری به دنبال کاهش موش‌ها هستیم ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال به حمل و نقل عمومی تهران افزوده می‌شود ادمین پیج کفش فروشی در اینستاگرام دستگیر شد کشف ۴۵ فقره سرقت در پی دستگیری سارق اماکن خصوصی در رفسنجان ۲ ماموریت مهم فتح‌الله‌زاده در اولین روزهای بازگشت به استقلال! مرکز تحقیق و نوآوری جمعیت هلال احمر راه اندازی شد
۱۹:۳۸ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۱۵۳

دومین همایش معاونان میراث فرهنگی استان ها از روز ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ به مدت ۲ روز در سالن فجر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آغازشد. مهندس ضرغامی وزیر میراث فرهنگى، گردشگرى و صنایع دستى، دکتر غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، دکتر حمید رضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، دکتر سعید عمرانی معاون قضائی دادستان کل کشور، دکتر مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور و خانم مهندس فرزانه صادق مالواجرد معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی از جمله مسئولان و سخنرانان شرکت کننده در این همایش هستند.

در مقام معاون میراث فرهنگی به تشریح عملکرد یکساله و تبیین انتظارات و مطالبات از معاونان میراث در ۲۰ محور، تعهدات معاونت میراث نسبت به معاونان میراث در استان ها در ۱۰ محور و «ما و میراث فرهنگی» سخنانی را بیان کردم.

واقعیت آن است که هر قدر درباره میراث فرهنگی سخن بگوئیم باز کم است. اخیراً در جلسه ای که جمعی از مسئولان ارشد کشوری حضور داشتند به وضوح دریافتم که آنها هم اطلاعات بسیار کمی از مقوله میراث فرهنگی دارند. این کم کاری باید جبران شود.

رسانه ها، آموزش و پرورش، خانواده ها، دانشگاه ها، حوزه های علمیه، نخبگان، گروه های مرجع، انجمن های علمی و صنفی، احزاب و تشکل هاى سیاسى و... نقش مهمی در ارتقاء سواد میراثی جامعه دارند. ما بدون مردم در هر عرصه و زمینه ای هیچ هستیم. هیچ! . 

نهضت بزرگ برای حفظ، صیانت، معرفی، آموزش میراث فرهنگی با حضور اقشار مختلف مردم  به مثابه فرهنگ عمومى  را نیاز داریم.

مقام معظم رهبری فرمودند: آثار تاریخی و باستانی نشان دهنده اوج هنر معماری در میان مردم در طول تاریخ گذشته است. اینها چیزهایی است که گذشته تاریخی یک ملت را رنگ و رونق می بخشد و مردم می توانند گذشته، تاریخ و ریشه های خود را پیدا کنند. میراث فرهنگی تجسم عینی تاریخ یک ملت است. هرگاه از حافظه تاریخی، هویت، تمدن، فرهنگ و هنر یک ملت سخن به میان می آید «میراث فرهنگی» مرکز ثقل آن است. قدر داشته هایمان را بدانیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: