خبر فوری
۰۸:۳۳ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
تعداد‌بازدید‌: ۷۲

به گفته رئیس مرکز نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت، بیمارستان‌هایی که درجه یک، عالی یا برتر دارند، می‌توانند بیماران خارجی و گردشگر سلامت را پذیرش و جذب کنند.

به گزارش مدنیوز به نقل از ایسنا، دکتر سیدهاشم دریاباری پیرامون موضوع اهمیت رتبه‌بندی بیمارستانها در پذیرش بیماران خارجی گفت: کشور ما به دلایل مختلف پتانسیل بالایی برای جذب گردشگری سلامت دارد.

وی با بیان اینکه کادر پزشکی مجرب، زیر ساخت‌های خوب و بیمارستان‌ها و تجهیزات کاربردی بیماران خارجی را به کشور ما سوق می دهد افزود: بیمارستان‌های ما به صورت کلی اعتباربخشی شده و به درجات یک تا چهار تقسیم می‌شوند.

رئیس مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: سه محور عمده مراقبت و درمان، حقوق گیرندگان خدمت و مدیریت و رهبری بیمارستان در رتبه بندی بیمارستان‌ها نقش دارند.

وی با اشاره به اینکه بیمارستانهای درجه یک باز به درجه عالی و برتر تقسیم می شوند اظهار کرد: بیماران گردشگری سلامت لازم نیست به تمام بیمارستانهای کشور مراجعه کنند. بیمارستان‌هایی که درجه رتبه‌بندی یک و عالی یا برتر را دارند می توانند بیماران خارجی و گردشگر سلامت را پذیرش و جذب کنند.

رئیس مرکز نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه نیازی نیست تمام بیمارستان‌ها گردشگر سلامت را جذب کنند مطرح کرد: در اعتبار بخشی بیمارستان‌ها همه موارد لحاظ می شود. ما پانصد آیتم برای سنجش بیمارستان‌ها داریم.هدف نهایی همه این بیمارستان‌ها این است که کیفیت خدمات رسانی به مردم را بالا ببرند.

دریاباری با ذکر این مطلب که ما از بیماران خارجی انتظار داریم از آژانسها و شرکت‌های رسمی وارد کشور شوند و به بیمارستانهای مجوزدار مراجعه کنند گفت: بیماران از طریق مجاری رسمی و اداری وارد کشور شوند. زیر ساختها در کشور ما به نحو خوبی وجود دارد. اگر بیمارستانی به صورت غیر قانونی بیماری را پذیرش کند ما از طریق قانونی عمل می‌کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: