خبر فوری
۰۸:۰۷ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۲
تعداد‌بازدید‌: ۷۴

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: با ظهور هوش مصنوعی در تمامی حوزه ها، می توان پیش بینی کرد که نقش پرستاران در بالین؛ نسبت به پزشکان، پررنگ‌تر می شود.

به گزارش مدنیوز به نقل از مهر، حسین قناعتی، در جشن روپوش سفید دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران، با تبریک به دانشجویان برای ورود به عرصه بالین، افزود: با پوشیدن لباس سفید و حضور بر بالین بیماران، علاوه بر اینکه باید در ارتقا مهارت‌های علمی و عملی خود تلاش کنید باید ابعاد روحی و معنوی را نیز در خود زنده نگهدارید و آن را بیش از بیش تقویت کنید.

وی ادامه داد: زندگی انسان مملو از نقش آفرینی‌ها است، آنچه در این صحنه مهم است نوع نقش نیست بلکه ایفای نقش است که به انسان ارج و قرب می‌دهد و روح آن را متعالی می‌سازد، پرستاران در این امر جایگاه ویژه‌ای دارند که باید بیشتر مراقبت کنند تا با ایفای نقش اثرگذار توشه اخروی پرباری را برای خود ذخیره کنند.

قناعتی تاکید کرد: مراقبت و همدلی با انسان‌های دردمند و نیازمند فرصتی را برای ارتقا و رشد انسان فراهم می‌کند که نباید ناملایمات و سختی‌های این مسیر باعث ناامیدی شود، باید سعه صدر داشت و با حفظ ارزش‌های اخلاقی روح خود را برای متعالی شدن پرورش داد. برای قرار گرفتن در مسیر درست انسان سازی و به دور از تمایلات دنیوی، باید مراقبه داشته باشیم و با محاسبه اعمال و رفتار خود به گونه‌ای در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود عمل کنیم که تغییرات شرایط و موقعیت‌ها نتواند بر عملکرد مطلوب ما اثر منفی بگذارد. هر یک از ما در هر جایگاه و مقامی باید رسالت انسان سازی خود را حفظ کنیم و در این مسیر والا برای رشد خود و جامعه خود مؤثر باشیم.

وی با اشاره به اینکه با ظهور هوش مصنوعی و پیشرفت آن در تمام حوزه‌ها، می‌توان پیش بینی کرد در چنین عصری نقش پرستاران نسبت به پزشکان در بالین پررنگ‌تر می‌شود، گفت: پرستاران، ستون فقرات نظام سلامت هستند که لازم است با توانمند کردن خود و ارتقا سطح دانش علمی و مهارت‌های تخصصی، در ارائه خدمات و مراقبت از دردمندان و بیماران ایفای نقش اثرگذاری داشته باشند. پرستار اگر اخلاق مدار، متعهد و دارای خصیصه‌های شایسته باشد می‌تواند به عنوان یک الگو در جامعه ایفای نقش کند و منش و رفتار او سرلوحه زندگی مردم قرار بگیرد.

برچسب ها: پرستار
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: