خبر فوری
۰۹:۱۲ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
تعداد‌بازدید‌: ۷۵

مطالعه اخیر روی بیش از ۲۰ هزار شرکت‌کننده نشان داد که دو سال پس از یک دوره آزمایشی تصادفی پنج ساله، مزایای ویتامین D در پیشگیری از بیماری‌های خودایمنی کاهش یافته است، در حالی که اسیدهای چرب امگا 3 هنوز تاثیر به سزایی دارند.

نواندیش: براساس آخرین مطالعات صورت گرفته مکمل های امگا 3 ممکن است در پیشگیری از بیماری های خود ایمنی موثر باشند.

 

با امگا ۳ از بروز این بیماری ها پیشگیری کنید!

 

به گزارش زهرا حسین زاده از سرویس ترجمه نواندیش، هلث نیوز در مورد تاثیر امگا۳ بر پیشگیری از بیماری های خودایمنی نوشت: مطالعه اخیر روی بیش از ۲۰ هزار شرکت‌کننده نشان داد که دو سال پس از یک دوره آزمایشی تصادفی پنج ساله، مزایای ویتامین D در پیشگیری از بیماری‌های خودایمنی کاهش یافته است، در حالی که اسیدهای چرب امگا 3 هنوز تاثیر به سزایی دارند.

 

در این مطالعه که در ژانویه در مجله Arthritis & Rheumatology Trusted Source منتشر شد، نویسندگان گفتند که 21592 شرکت‌کننده در آزمایش‌های VITAL  که در بین بیش از 25000 شرکت‌کننده برای تعیین اثرات ویتامین D و مکمل‌های امگا 3 بر سرطان و بیماری‌های قلبی عروقی انجام شد.  برای دو سال دیگر پس از قطع مکمل ها پیگیری شدند.

 

در میان جمعیت شرکت‌کنندگان، که مردان بالای 50 سال و زنان بالای 55 سال بودند، نویسندگان مطالعه 236 مورد جدید بیماری خودایمنی تایید شده از زمان انتشار نتایج کارآزمایی اولیه، 65 مورد احتمالی در 5.3 سال کارآزمایی تصادفی و 42 مورد جدید را پیدا کردند. موارد احتمالی در مرحله مشاهده 2 ساله تشخیص داده شده است.

 

پس از دوره مشاهده دو ساله، 255 نفر که به طور تصادفی ویتامین D دریافت کرده بودند، یک بیماری خودایمنی تایید شده جدید داشتند.

 

به نوشته محققان این آزمایش دو سال پس از پایان کارآزمایی، اثرات محافظتی ویتامین D 2000 واحد بین‌المللی در روز از بین رفت، اما 1000 میلی‌گرم در روز اسیدهای چرب همچنان تاثیر خود را داشتند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: