خبر فوری
۰۸:۲۲ - ۲۰ آذر ۱۴۰۲
تعداد‌بازدید‌: ۵۱

یک مطالعه جدید نشان می دهد که بدنسازان تا حد زیادی از این موضوع آگاه نیستند که مکمل های پروتئینی که برای افزایش حجم استفاده می کنند ممکن است به باروری آنها آسیب برساند.

به گزارش مد نیوز به نقل از مهر از مدیسن نت، این نظرسنجی نشان داد که از هر پنج مرد علاقه‌مند به باشگاه ورزشی، چهار نفر (۷۹%) از مکمل‌های پروتئینی به عنوان بخشی از برنامه تناسب اندام خود استفاده می‌کنند.

اما تنها ۱۴ درصد می‌دانستند که چگونه این مکمل‌ها- که حاوی سطوح بالایی از هورمون زنانه استروژن هستند- ممکن است بر باروری آنها تأثیر بگذارد.

«موریگ گالاگر»، سرپرست تیم تحقیق و استادیار دانشگاه بیرمنگام بریتانیا، توضیح داد: «هورمون زنانه بیش از حد می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در میزان و کیفیت اسپرم در مردان شود.»

گالاگر افزود: «مردانی که از این مکمل‌های پروتئینی استفاده می‌کنند نیز ممکن است ناخواسته دوز استروئیدشان افزایش یابد.»

گالاگر گفت: «بسیاری از مکمل‌های پروتئینی به استروئیدهای آنابولیک آلوده هستند که می‌تواند باعث کاهش تعداد اسپرم و مشکلات جنسی دیگر شود».

برای این مطالعه، گالاگر و همکارانش ۱۵۲ ورزشکار را مورد بررسی قرار دادند. حدود ۲۸ درصد از پاسخ دهندگان مرد گفتند که فواید تمرینات ورزشی و مکمل‌ها برای آنها مهمتر از باروری است، در حالی که ۳۸ درصد مخالف بودند.

گالاگر گفت: «ناباروری مشکلی است که در حال افزایش است و طبق گفته سازمان جهانی بهداشت، از هر ۶ نفر یک نفر در سراسر جهان به آن مبتلا می‌شود. در سطح جهانی، درک محدودی از این واقعیت وجود دارد که مردان در نیمی از این موارد ناباروری نقش دارند.»

گالاگر افزود: «در حالی که افراد از مشکلات مربوط به استفاده از استروئیدهای آنابولیک آگاه بودند، اما تعداد کمی از آنها متوجه شدند که مکمل پروتئین ورزشگاه می‌تواند اثرات منفی داشته باشد.»

گالاگر تاکید کرد که این یافته‌ها به این معنا نیست که بدنسازان باید ورزش را رها کنند.

او خاطرنشان کرد: «اما افراد باید سعی کنند در مورد هر نوع مکملی که مصرف می‌کنند، چه پروتئین، چه ویتامین یا هر چیز دیگری، آگاهی داشته باشند.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: