خبر فوری
۲۱:۲۵ - ۳۰ آبان ۱۴۰۲
تعداد‌بازدید‌: ۵۴

مدیرکل سلامت شهرداری تهران بسترسازی برای تغییر شیوه‌های زندگی و ترویج زندگی ملازم با عقلانیت برای مقابله با بیماری‌ها را از رویکردهای شهرداری برای داشتن شهری با شهروندان سالم دانست.

به گزارش مد نیوز به نقل از روزنامه شرق، مدیرکل دفتر بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت گفت: اکنون ۷ میلیون نفر معادل ۱۴ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال کشور به دیابت مبتلا هستند که برای جلوگیری از افزایش این تعداد نیازمند اصلاح شیوه های سبک زندگی مردم هستیم.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران بسترسازی برای تغییر شیوه‌های زندگی و ترویج زندگی ملازم با عقلانیت برای مقابله با بیماری‌ها را از رویکردهای شهرداری برای داشتن شهری با شهروندان سالم دانست.

حمید صاحب در همایش بزرگ پیاده روی هفته دیابت که با شعار سلامتی را قدم بزن در دریاچه شهدای خلیج فارس با حضور معاون وزیر بهداشت، رییس فدراسیون ورزش های همگانی و شهروندان برگزار شد با اشاره به نقش پررنگ ورزش در کنار اصلاح شیوه های زندگی و تغذیه برای مقابله با دیابت، افزود: شهرداری امکانات خود را در حوزه های مختلف برای ترویج شیوه های زندگی سلامت در دسترس شهروندان قرار داده است و تلاش می کند، با افزایش این امکانات دسترسی ارزان و آسان مردم به خدمات شهری خصوصا امکانات ورزشی را فراهم کند.

وی اضافه کرد: بسیاری از شهروندان اطلاعی از ابتلای خود به دیابت ندارند و از این رو در مرحله پیش دیابت قرار دارند. با توجه به اینکه دیابت نشانه روشنی ندارد ضرورت دارد با افزایش آگاهی عمومی در مورد این بیماری و راه های پیشگیری از بروز آن به گونه ای عمل کنیم که بتوانیم شهروندانی سالم داشته باشیم.

 

۷ میلیون نفر در کشور دیابت دارند

 

مدیرکل دفتر بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت نیز در این همایش گفت: اکنون ۷ میلیون نفر معادل ۱۴ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال کشور به دیابت مبتلا هستند که برای جلوگیری از افزایش این تعداد نیازمند اصلاح شیوه های سبک زندگی مردم هستیم.

کوروش اعتماد افزود: برای تغییر شیوه زندگی مردم انجام فعالیت های ورزشی نیز دارای اهمیت است و می توان با تحرک بیشتر و انجام ورزش تا ۷۰ درصد از ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.وی اضافه کرد: هر فرد در روز با ۳۰ دقیقه ورزش و در هفته با ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی ورزشی می تواند خود را در برابر این بیماری ایمن کند.

 

ورزش راه ارزان مقابله با دیابت

 

رییس فدراسیون ورزش های همگانی نیز در این همایش گفت: این فدراسیون با طراحی پروژه ای با عنوان ۳۰*۳۰ به دنبال اجرای ۳۰ برنامه با مخاطب انبوه در ۳۰ استان کشور تا با نهادینه کردن ورزش همگانی به سلامتی مردم کمک کند.علی خلیلی با بیان اینکه ورزش همگانی ارزانترین و در دسترس ترین امکان برای کاستن از بیماری های مانند دیابت است، افزود: براساس آمارها هم اینک بیش از ۸۰ درصد مردم دچار کم تحرکی هستند. این موضوع سبب شده است که ۱۴ درصد جمعیت بالای ۲۵ سال کشور در مرحله پیش دیابت قرار داشته باشند که با توسعه ورزش های همگانی می توانیم از افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری جلوگیری کنیم.

به گفته وی، طراحی برنامه های ورزشی برای کارکنان دولت در استان ها، طراحی ورزش های صبحگاهی و عصرگاهی با مخاطب انبوه و طراحی مسابقات فوتبال خیابانی از دیگر برنامه های است که در راستای ترویج ورزش همگانی در دستور کار فدراسیون ورزش های همگانی قرار دارد.گفتنی است؛ در همایش بزرگ پیاده روی هفته دیابت، گروه های ورزشی و هنرمندان در قالب برنامه صبح و نشاط به اجرای برنامه پرداختند.

برچسب ها: دیابت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: