خبر فوری
۱۵:۰۲ - ۲۹ آبان ۱۴۰۲
تعداد‌بازدید‌: ۱۰۳

سازمان جهانی بهداشت با همکاری بانک جهانی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در قالب «پروژه پاسخ به فوریت بهداشتی کووید ۱۹-تامین مالی تکمیلی»، بر استقرار تجهیزات تصویربرداری پزشکی پیشرفته در ۶۵ بیمارستان دولتی در ۳۱ استان کشور نظارت دارد.

به گزارش مدنیوز به نقل از دفتر سازمان جهانی بهداشت در تهران، این سازمان با همکاری بانک جهانی و وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران، ارائه خدمات تصویربرداری در بیمارستان‌های دولتی را تسهیل می‌کند و به عنوان بخشی از این پروژه، ۴۲ دستگاه ام آر آی، ۱۵ دستگاه سی تی اسکن و ۱۴ سیستم آنژیوگرافی در حال عرضه به بیمارستان‌های دولتی هستند که به عنوان نقطه عطفی در مقابله با کووید-۱۹ به شمار می‌آید.

پروژه پاسخ به فوریت بهداشتی کووید ۱۹-تامین مالی تکمیلی با هدف تقویت زیرساخت‌های مراقبت‌های بهداشتی کشور و پاسخگویی به تقاضای فزاینده برای خدمات تشخیصی و درمانی طراحی شده است.

سازمان جهانی بهداشت با همکاری مرکز هماهنگی امور اقتصادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا کنون ۲۷ دستگاه ام آر آی را با موفقیت به مراکز تعیین شده تحویل داده است و با رعایت بالاترین استانداردها بر فرآیندهای نصب، آموزش، و تحویل نظارت دارد. تا کنون، مراحل تحویل ۹ دستگاه ام آر آی با موفقیت به پایان رسیده است که آماده خدمت رسانی به بیماران هستند و ۵ دستگاه دیگر در حال آموزش و تحویل هستند.

علاوه بر این، پروژه مذکور شامل تحویل دستگاه‌های سی تی اسکن پیشرفته نیز می‌شود. دو دستگاه سی تی اسکن ۲۵۶ اسلایس به بیمارستان‌های تهران و مشهد تحویل داده شد که مراحل تحویل یکی از این دستگاه‌ها به پایان رسیده و آماده بهره برداری است. همچنین ۱۰ دستگاه سی تی اسکن ۱۲۸ اسلایس به کشور وارد شده است که ۶ دستگاه از آنها با موفقیت نصب، آموزش، و تحویل بیمارستان‌های موردنظر شده است. چهار دستگاه دیگر در حال حاضر در مرحله آموزش هستند.

این پروژه همچنین نیاز فوری به دستگاه‌های آنژیوگرافی را برطرف می‌کند. تا این تاریخ، شش دستگاه آنژیوگرافی وارد کشور شده و در حال حاضر در مرحله تحویل به بیمارستان‌های هدف هستند تا هر چه بیشتر قابلیت‌های تشخیصی نظام مراقبت‌های بهداشتی را ارتقا ‌دهند.

بر اساس این گزارش، در قالب این پروژه، ۸۱۴ دستگاه نیز به ۱۶۵ آزمایشگاه در سراسر کشور اختصاص خواهد یافت که این مهم، انعکاس دهنده تعهدات پروژه آیسرپ نسبت به تقویت توان مراقبت‌های بهداشتی در سراسر کشور است.

چگونگی انتخاب این تجهیزات بر اساس یک ارزیابی جامع و با در نظر گرفتن افزایش تقاضا برای دستگاه‌های تشخیصی در طی همه‌گیری بیماری کووید-۱۹، استهلاک تجهیزات موجود، و پیچیدگی‌های مرتبط با بیماری‌های مرتبط با کووید-۱۹ انجام شد.

توزیع تجهیزات پزشکی به بیمارستان‌های تعیین‌شده براساس نیازهای این مراکز پس از همه‌گیری کووید-۱۹، با تمرکز بر استان‌های محروم، و همچنین در دسترس بودن نیروهای متخصص جهت کار با تجهیزات پیشرفته صورت گرفته است.

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: