خبر فوری
۱۷:۵۸ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۲
تعداد‌بازدید‌: ۷۵
علویان:

فوق تخصص گوارش و کبد گفت: می‌خواهیم تهران مرجعیت هپاتولوژی منطقه را داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدموید علویان، در نهمین کنگره هپاتیت تهران، افزود: ایران کشوری بزرگ و با جمعیت قابل توجه و نیروی انسانی کارآمد است. در هر حوزه‌ای که نگاه می‌کنیم می‌بینیم ظرفیت و ذخیره اصلی ما نه سوخت‌های فسیلی که نیروی انسانی است. نیروی انسانی کارآمد و با سواد که می‌تواند منشأ خیر و برکت باشد.

وی ادامه داد: حاکمان ما باید به اندازه کافی هشیار باشند که سرمایه اصلی ما نیروی انسانی است و باید در حفظ این نیروی انسانی تلاش ویژه ای داشته باشند.

علویان با اشاره به برگزاری نهمین کنگره هپاتیت تهران، افزود: تلاش می‌کنیم تهران به عنوان مرکزیت و مرجعیت علمی هپاتولوژی منطقه باشد. ما در اروپا کنفرانس هپاتیت پاریس را داریم و همانطور که آنها تلاش کردند پاریس را به عنوان مرجع برسانند ما هم می‌خواهیم چنین اتفاقی را برای تهران رقم بزنیم.

وی ادامه داد: در این کنگره معمولاً از اساتید داخلی و خارجی دعوت می‌شود. بیش از ۲۶۰ سخنران داخلی و ۱۴ سخنران خارجی در این همایش داریم و بیش از ۱۲۰۰ نفر شرکت کننده داریم. برای همگرایی بیشتر هم دو کنگره کبد و گوارش را به طور همزمان برگزار کردیم. یکی با نظام پزشکی است و دیگری با انجمن آندوسکوپی پیشرفته است، چرا که در دنیا اتفاقات علمی تازه ای رخ داده و ما هم باید خودمان را به آن سطح برسانیم.

استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی تهران، با تاکید بر اهمیت کار فرهنگی در زمینه پیشگیری از بیماری هپاتیت، تصریح کرد: اگر با جامعه ارتباط نگیریم و مسائل را به زبان ساده نیاوریم علم ما در کتابخانه خاک خواهد خورد. علمی مفید است که مردم بتوانند استفاده کنند. درگیر کردن جامعه در زمینه سلامت مسئله بسیار مهمی است که اکنون در زمینه هپاتیت قصد داریم این اتفاق رخ بدهد.

علویان به کنگره هپاتیت اشاره کرد و گفت: ۱۹ پنل در این کنگره با موضوع هپاتیت B و C، کبد چرب، سندرم متابولیک، سرطان‌های کبد و پیوند کبد و بیماری‌های متابولیک کبد برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: