خبر فوری
۰۸:۲۳ - ۱۲ مهر ۱۴۰۲
تعداد‌بازدید‌: ۹۴
محققان ژاپنی توصیه می کنند؛

تحقیقات ژاپنی نشان می دهد افراد مسنی که در کلاس های آموزش بزرگسالان شرکت می کنند ممکن است خطر ابتلا به زوال عقل از جمله بیماری آلزایمر در آنها کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، محققان دریافتند افراد میانسال و افراد مسنی که در کلاس‌های آموزش بزرگسالان شرکت کردند ۱۹ درصد کمتر در معرض خطر ابتلاء به زوال عقل در طی پنج سال قرار داشتند.

«هیکارو تاکوچی»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه توهوکو در سندای ژاپن، گفت: «ما همچنین دریافتیم که عملکرد استدلال غیرکلامی در بزرگسالانی که در کلاس‌های آموزشی شرکت می‌کنند، حتی پس از تنظیم عوامل ژنتیکی و عملکرد پایه، به خوبی حفظ شده است.»

تاکوچی برای توضیح این یافته‌ها عنوان می‌کند که فعال نگه داشتن مغز ممکن است یک اثر بیولوژیکی در بدن داشته باشد که از زوال شناختی محافظت می‌کند.

وی گفت: «فعالیت های فکری ممکن است تأثیر مثبتی بر سیستم عصبی داشته باشد که به نوبه خود از زوال عقل جلوگیری می‌کند.»

برای این مطالعه، محققان داده‌های بیش از ۲۸۲۰۰۰ نفر را تجزیه و تحلیل کردند. سن شرکت‌کنندگان ۴۰ تا ۶۹ سال بود. آنها به صورت دوره‌ای تست‌های روانشناسی و شناختی می‌دادند. آنها به طور متوسط به مدت هفت سال تحت نظر بودند.

در طی این دوره، ۱ درصد از شرکت کنندگان به زوال عقل مبتلا شدند.

محققان دریافتند شرکت‌کنندگانی که در ابتدای مطالعه در کلاس‌های آموزشی بزرگسالان شرکت می‌کردند، در مقایسه با شرکت‌کنندگانی که در کلاس‌های آموزشی بزرگسالان شرکت نکرده بودند، ۱۹ درصد کمتر در معرض خطر ابتلاء به زوال عقل بودند.

این مطالعه همچنین نشان داد که دانش‌آموزان بزرگسال دارای مهارت‌های استدلال غیرکلامی بهتر و همچنین هوش سیال بهتری هستند. این مورد به توانایی تفکر انتزاعی، استدلال سریع و حل مسائل جدید اشاره دارد.

محققان می‌گویند: «ممکن است فعالیت شناختی تأثیرات مفید مستقیمی بر مغز داشته باشد یا مغز را در برابر تغییراتی که می‌تواند با افزایش سن یا بیماری رخ دهد انعطاف‌پذیرتر کند. اما ممکن است افرادی که در کلاس‌های آموزش بزرگسالان شرکت می‌کنند به دلایل دیگر با خطر کمتری مواجه باشند.»

به عنوان مثال، آنها ممکن است از تحصیلات بیشتر یا وضعیت اقتصادی بالاتری بهره مند شده باشند. یا ممکن است از نظر فیزیکی فعال‌تر باشند یا به دلیل تعاملات درون کلاسی، روابط اجتماعی بیشتری داشته باشند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: