خبر فوری
۰۸:۲۵ - ۰۷ مهر ۱۴۰۲
تعداد‌بازدید‌: ۸۳
معاون انجمن داروسازان ایران:

تبریز- معاون حقوقی انجمن داروسازان ایران با اشاره به ضرورت واقعی شدن قیمت دارو گفت: قیمت دستوری یکی از دلایل اصلی کمبود دارو در کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد محیط مافی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران در تبریز گفت: توزیع دارو با پلتفرم‌های مجازی بسیار خطرناک بوده و به زودی به یک معضل تبدیل خواهد شد.

رئیس انجمن داروسازان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ۱۴۸۲ نفر داروساز در استان فعالیت می‌کنند، افزود: ۸۲۶ داروخانه در سطح استان و ۶۵۶ مسئول فنی داروخانه مجوز فعالیت دارند.

محیط مافی با بیان اینکه مصرف آنتی بیوتیک در کشور بالا است، گفت: مصرف آنتی بیوتیک در ایران نسبت به سایر کشورها بالا و حدود سه تا چهار برابر است.

وی سپس افزود: قبلاً به ازای هر ۲۰۰ متر مجوز یک داروخانه صادر می‌شد و همچنین داروخانه‌های شبانه روزی باید از همدیگر یک کیلومتر فاصله داشتند ولی با ورود شورای رقابت این موضوعات حذف شد و هم اکنون شاهد ازدیاد داروخانه در بسیاری از مناطق شهر تبریز هستیم.

وی با تاکید بر اینکه حوزه سلامت حوزه رقابتی نیست، گفت: قیمت دارو به صورت دستوری توسط دولت کنترل می‌شود که باعث ایجاد مشکلات متعدد از جمله کمبود دارو در کشور شده است. قیمت دارو واقعی نبوده و همین موضوع باعث عدم کنترل مصرف می‌شود.

وی از فعالیت ۵۰۵ داروخانه در تبریز خبر داد و گفت: ۱۰ درصد داروخانه‌های کشور دولتی و ۹۰ درصد مربوط به بخش خصوصی است، ولی ۵۵ درصد فروش دارو مربوط به داروخانه‌های خصوصی است که نشان می‌دهد اصل ۴۴ رعایت نمی‌شود.

رئیس انجمن داروسازان آذربایجان شرقی گفت: سه ماه است که بیمه مبلغ ارزی را به حساب داروخانه‌ها واریز نکرده است و این باعث ضرر سنگین به داروسازان می‌شود. ورشکستگی داروخانه‌ها نزدیک است.

وی از نظارت جدی سازمان غذا و دارو از داروخانه‌ها خبر داد و گفت: کالای قاچاق در داروخانه‌ها نداریم و این موضوع به صورت مرتب توسط مسئولان امر نظارت می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: