خبر فوری
۰۸:۲۱ - ۰۳ مهر ۱۴۰۲
تعداد‌بازدید‌: ۷۳
در نشست خبری عنوان شد؛

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران، به مناسبت هفته دولت، با ارائه گزارشی از عملکرد بیمه سلامت در استان تهران پرداخت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد غلام نژاد، روز چهارشنبه هشتم شهریور ۱۴۰۲، در نشست خبری، گفت: خدماتی که ما ارائه می‌دهیم، بعضاً برای اولین بار است و یا اینکه در تکمیل خدمات گذشته است.

وی افزود: در استان تهران ۲۵۱۰ نفر اعم از مرد و زن نابارور از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند و نشان دار شده اند.

غلام نژاد ادامه داد: البته ۲۵۱۰ نفر شامل استان تهران هستند که نشان دار شده اند. اما بیماران دیگری از سایر استان‌ها برای دریافت خدمات تخصصی به تهران می آیند و در مجموع، ۴۹۲۰ نفر از خدمات درمانی ناباروری استفاده می‌کنند.

وی گفت: اجرای خدمات درمان ناباروری از آذر ۱۴۰۰ کلید خورده و ادامه دارد.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران افزود: در حال حاضر ۱۰۱ هزار بیمار صعب العلاج و خاص تحت پوشش بیمه سلامت استان تهران هستند که نشان دار شده اند.

غلام نژاد گفت: هزینه‌های پرداختی بابت بیماران خاص و صعب العلاج، ۵۵۸ میلیارد تومان از سوی بیمه سلامت تأمین شده است.

وی افزود: صندوق بیماری‌های صعب العلاج و سخت درمان با ۵ بیماری شروع شد و هم اکنون به ۱۰۷ بیماری رسیده است. اما، برای ۵۱ بیماری، بسته خدمتی تعریف شده است.

غلام نژاد تاکید کرد: طرح دارورسان در حال حاضر برای بیماران ام اس در شهر تهران اجرا می‌شود که ۱۷۰ بیمار هستند.

وی افزود: تلاش می‌کنیم طرح دارورسان را در سطح استان اجرا کنیم.

غلام نژاد به راه اندازی سامانه تأیید برخط نسخه بیماران در استان تهران اشاره کرد و گفت: این خدمت فقط شامل استان تهران است که در راستای تسهیل و دسترسی آسان بیماران به دارو، اجرا می‌شود.

وی افزود: نسخه بیماران در این سامانه بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه به تأیید کارشناسان بیمه سلامت می‌رسد و از مراجعات حضوری جلوگیری شده است.

به گفته غلام نژاد، بیش از ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در استان تهران تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که ۱.۸ میلیون نفر شامل دهک‌های اول تا پنجم هستند که رایگان بیمه شده اند.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران به طرح دارویاری اشاره کرد و افزود: اجرای طرح دارویاری توانسته از قاچاق دارو جلوگیری کند.

وی گفت: در طرح دارویاری، پرداخت از جیب مردم تغییری نکرده است، در حالی که قیمت داروها تقریباً واقعی شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: