خبر فوری
۱۵:۳۰ - ۰۲ مهر ۱۴۰۲
تعداد‌بازدید‌: ۱۰۰
اختصاصی مهر/

براساس اعلام یک منبع آگاه با تعدادی از دفاتر غیرقانونی و فاقد مجوز نقل و انتقال پروانه داروخانه برخورد شده و این باند متلاشی شد.

به گزارش خبرنگار سلامت مهر در اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از دریافت اخبار و گزارشات متعدد از وجود اختلال در بازار دارو در مقاطع مختلف و رصد عرصه نظام توزیع دارو، طی عملیاتی با تعدادی از دفاتر غیرقانونی و فاقد مجوز نقل و انتقال پروانه داروخانه برخورد کرده است.

طی بازرسی‌های انجام شده از این دفاتر، صدها قرارداد غیرقانونی واگذاری پروانه داروخانه به افراد فاقد صلاحیت کشف و جهت بررسی و صدور حکم، تسلیم مراجع قانونی و قضائی شده است.

لازم به توضیح است این دفاتر غیررسمی، با انعقاد قرارداد تحت عناوین مختلف انتقال و واگذاری پروانه مشارکت همکاری و سرمایه‌گذاری نسبت به واگذاری و یا اجاره داروخانه و پروانه به افراد فاقد صلاحیت اقدام می‌کردند

طی سال‌های گذشته این بند فاسد و غیرقانونی منجر به تشکیل داروخانه‌های زنجیره‌ای و تملک داروخانه توسط افراد و شبکه‌های مسئله‌دار گردیده و مسیر نظارت دستگاه‌های قانونی را با پیچیدگی‌هایی مواجه ساخته است به نحوی که گاهی یک نفر بر خلاف قانون مالک و مدیر پشت پرده ده‌ها پرونده داروخانه کوچک و بزرگ بوده است.

در این فرایند داروسازان به عنوان صاحبان اصلی مجوز و پروانه به دلیل انعقاد قرارداد غیرقانونی داروخانه را به فرد دیگری واگذار کرده و در عمل از گردونه نظارت حذف می‌شوند از دیگر تبعات و آثار این اقدامات غیر قانونی علاوه بر بروز مفاسدی همچون پولشویی و قاچاق دارو به اشباع فضای کسب و کار برای داروسازان جوان می‌توان اشاره نمود.

در پایان سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این اطمینان را به ملت ایران می‌دهد که همچون گذشته نسبت به منافع همه مردم در تمامی صنوف حساس بوده و از هیچ گونه اقدام صیانتی پیرامون این موضوع چشم پوشی نکند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: