خبر فوری
۱۵:۲۵ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۲
تعداد‌بازدید‌: ۹۹
رئیس گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عنوان کرد؛

رئیس گروه تغذیه و دارویی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، درباره مصرف قطره آهن برای شیرخواران، نکاتی را متذکر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرشته فزونی گفت: به شیرخوارانی که در زمان مورد انتظار با وزن طبیعی و سالم به دنیا آمده‌اند از پایان ۶ ماهگی تا پایان ۲ سالگی (۲۴ ماهگی) روزانه یک میلی گرم آهن المنتال (خالص) به ازای هر کیلوگرم وزن بدن داده می‌شود و حداکثر مقدار آن روزانه ۱۵ قطره است.

وی افزود: در کودکان نارس، شیرخواران با وزن تولد کمتر از ۲۵۰۰ گرم و شیرخواران با وزن تولد بسیار کم (کمتر از ۱۵۰۰ گرم) چون ذخیره آهن کمتری دارند از هنگام ۲ برابر شدن وزن تولد (حدود ۲ ماهگی) باید مکمل آهن مصرف شود و تا پایان دو سالگی ادامه یابد.

فزونی تاکید کرد: حداکثر میزان قطره آهن در هر صورت برای کودک ۱۵ قطره در روز است.

وی خاطرنشان کرد: آموزش‌های لازم در خصوص زمان شروع و میزان مناسب قطره‌های مکمل توسط مراقبان سلامت و بهورزان به مادران ارائه می‌شود.

به گفته رئیس گروه تغذیه و دارویی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مکمل‌ها را باید در جای خشک و خنک، دور از نور و دسترس کودکان نگهداری کرد.

وی تاکید کرد: قطره آهن را نباید به همراه شیر، چای، قهوه و دم‌کرده‌های گیاهی مصرف کرد.

فزونی به مادران توصیه کرد: قطره آهن را بین دو وعده شیردهی در عقب دهان شیرخوار بچکانید و پس از هربار مصرف به کودک کمی آب سالم و بهداشتی بدهید. سپس دندان‌های شیرخوار را با یک پارچه یا مسواک نرم پاک کنید.

رئیس گروه تغذیه و دارویی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: قطره آهن به طور طبیعی موجب تیره شدن رنگ مدفوع شیرخوار می‌شود که جای نگرانی ندارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: