خبر فوری
۱۹:۴۲ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۲
تعداد‌بازدید‌: ۸۶
رئیس پشتیبانی صنایع پایین دست پتروشیمی:

رئیس پشتیبانی صنایع پایین دست پتروشیمی گفت: مواد پتروشیمی در تولید دارو تا ۱۰۰ برابر ارزش پیدا می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، زین العابدین سلیمانی پرگو، در نشست شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه فارمکس، افزود: خیلی دیر سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته‌بندی دارویی را شناختیم.

وی با اشاره به اهمیت صنعت دارو، گفت: انقلابی که در حوزه دارو اتفاق افتاده ما را بی‌نیاز ساخته است.

سلیمانی به برگزاری نمایشگاه فارمکس ۲۰۲۳ اشاراشاره کرد و افزود: به جهت تجربه ۲۵ ساله‌ای که در صنعت نفت دارم، این نمایشگاه یک نمایشگاه خیلی خوب در حوزه بین‌المللی است و جای تقدیر دارد.

وی تاکید کرد: کمک به سندیکای دارویی صدقه جاریه است که با سلامت خانواده‌های ما در ارتباط است و اگر کسی به این سندیکا کمک نکند، به خودش کمک نکرده است.

سلیمانی گفت: در دو سه سالی که ما سندیکای دارویی را پیدا و با آن همکاری کردیم، فکر می‌کنم از اواخر دوره کرونا بود، اگر زیرمجموعه سندیکای دارویی به ما نامه‌ای بزند و مواد اولیه‌ای حتی خارج از سهمیه بخواهد، بدون خرید از بورس تأمین آن را در اولویت خودمان قرار می‌دهیم.

وی افزود: موادی که در صنعت دارو استفاده می‌شود عدد خیلی بزرگی نیست. سال ۱۴۰۰ ظرفیت تولید ۹۰ میلیون تن را داشتیم. فکر نمی‌کنم عدد بزرگی باشد که ما به صنعت دارو کمک کنیم. این جزو سیاست‌های ماست که به هر نحوی شده شرکت ملی پتروشیمی به این حوزه کمک کند و این کمک جای دوری نمی‌رود.

سلیمانی گفت: ما سندیکای دارویی را مثل یک پتروشیمی، پالایشگاه و واحد نیروگاهی می‌بینیم، هر ماده‌ای را که بخواهد ما خارج از فرآیند و بدون بروکراسی اداری در اولویت قرار می‌دهیم.

وی افزود: پیشنهاد دادیم که سندیکا را به عنوان یک سندیکای استراتژیک در نظر بگیریم. اگر این اتفاق خوب بیافتد حداقل سر ما بالا خواهد بود.

سلیمانی ادامه داد: اتفاق خوب دیگری که خواهد افتاد، پارک سلامت است که حدود ۹ هکتار در ماهشهر به آن اختصاص داده شده تا بتوانند موادی را که می‌خواهند در کنار همان پالایشگاه‌ها تولید کنند.

وی افزود: مواد پتروشیمی به طور میانگین تنی ۴۰۰ دلار فروخته می‌شود، اگر در حوزه دارو وارد بشود ۱۰ برابر، ۲۰ برابر و بعضاً تا ۱۰۰ برابر هم بالا می‌رود.

سلیمانی گفت: در میان ۶۲ سندیکا با ۱۵ هزار واحد تولیدی، ما روی سندیکای دارویی نظر مثبتی داریم و در نمایشگاه امسال هم شرکت می‌کنیم. فکر می‌کنم سال‌های بعد رونق نمایشگاه بیشتر شود. ما هم سعی می‌کنیم پتروشیمی‌ها را مجاب کنیم که این اتفاق بهتر رخ دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: