خبر فوری
۱۹:۳۷ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
تعداد‌بازدید‌: ۱۰۷
در نشست خبری عنوان شد؛

مدیر مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا وابسته به جهاد دانشگاهی، به تشریح مهم ترین چالش های درمان ناباروری در کشور پرداخت.

به گزارش خبرنگار مهر، علی صادقی تبار مدیر مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا، در نشست خبری که همزمان با روز خبرنگار در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد، گفت: واقعیت‌های حوزه ناباروری بسیار زیاد است و لازم است که رسانه‌ها در این زمینه اطلاع رسانی کنند.

وی افزود: بیش از ۲۰ زوج‌های کشور نابارور هستند و البته ناباروری در دنیا رو به افزایش است.

صادقی تبار ادامه داد: سن ازدواج نیز افزایش یافته و میانگین سن فرزندآوری در دنیا به ۳۰ سال رسیده است.

وی افزود: ما باید ناباروری را جدی بگیریم، البته با توصیه و سخنرانی نمی‌توان به سمت افزایش جمعیت رفت. باید زیرساخت‌ها را فراهم کنیم تا زوجین برای فرزندآوری انگیزه داشته باشند.

وی افزود: متأسفانه سهم درمان ناباروری از بودجه جوانی جمعیت در سال گذشته از ۱۲ هزار میلیارد تومان، ۷۰۰ میلیارد بوده و این عدد خیلی کم است. البته ناگفته نماند که ۱۲ هزار میلیارد هم کامل جذب نشد.

صادقی تبار ادامه داد: ما آماده ایم بودجه درمان ناباروری را مستقیماً به دست زوجین نابارور برسانیم و این پیشنهاد را به جاهای مختلف برده ایم.

وی افزود: به جای اینکه پول از طریق بیمه‌ها به درمان ناباروری اختصاص یابد، به حساب مرکز درمان ناباروری واریز شود.

صادقی تبار گفت: بر اساس پیشنهاد ما، به هر زوج ۱۰ میلیون تا ۳ بار در سال اختصاص پیدا کند و این پول را قبل از درمان بدهند.

وی افزود: با چنین روشی، می‌توان زوجین نابارور را ترغیب کرد به سمت درمان ناباروری بروند.

صادقی تبار گفت: در شرایط کنونی، از ۳.۵ میلیون زوج نابارور در کشور، فقط شاهد مراجعه ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار زوج نابارور برای درمان هستیم.

وی افزود: فاصله معنادار بین آمار زوجین نابارور و کسانی که برای درمان ناباروری اقدام می‌کنند، نشان می‌دهد که روش و شیوه به کار گرفته شده برای درمان ناباروری، درست نیست.

صادقی تبار گفت: ما می‌توانیم به خوبی از بودجه جوانی جمعیت برای افزایش جمعیت استفاده کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه پیشنهاد شما برای هزینه کرد بودجه درمان ناباروری دقیقاً به کجا ارائه داده اید، افزود: پیشنهاد ما به کمیسیون بهداشت و درمان بود.

صادقی تبار ادامه داد: تا زمانی که پول درمان ناباروری به سختی دست زوجین نابارور برسد، نمی‌توان به موفقیت چنین طرح‌هایی امیدوار بود.

وی افزود: از بودجه ۷۰۰ میلیاردی درمان ناباروری در سال ۱۴۰۰ که به بیمه‌ها اختصاص یافت، فقط ۱۴۰ میلیارد آن هزینه شد و ۵۶۰ میلیارد آن به خزانه بازگشت.

صادقی تبار گفت: درمان ناباروری، درمان گران قیمتی است، به طوری که در آمریکا ۱۰ هزار دلار قیمت سیکل درمان ناباروری است و در ایران، زیر ۱۰۰۰ دلار است.

وی افزود: متأسفانه بودجه درمان ناباروری به درستی هزینه نمی‌شود، در حالی که خیلی راحت می‌توان همین بودجه را برای زوجین نابارور هزینه کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: