خبر فوری
۱۲:۵۰ - ۱۱ شهريور ۱۴۰۲
تعداد‌بازدید‌: ۹۴
مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت:

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت گفت: ۲۸۰۰ دندانپزشک در ۳۴۰۰ مرکز جامع سلامت مشغول به کار هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا سیدمعلمی اظهار داشت: ارتباط و هماهنگی بین دو حوزه بهداشت و آموزش از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا دانشجویانی که در دانشکده‌های دندانپزشکی تربیت می‌شوند اولین جایی که ارائه خدمت می‌کنند در مراکز جامع خدمات سلامت است.

وی افزود: بنابراین لازم است ارتباط و هماهنگی خوبی بین حوزه آموزش و بهداشت و دانشکده‌های دندانپزشکی با معاونت‌های بهداشت دانشگاه در سطح کشور وجود داشته باشد و در حوزه‌های مختلف از جمله آموزش، پژوهش و ارائه خدمات درمانی با هم همکاری داشته باشند.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت بیان کرد: باید روی آموزش مواردی که مورد نیاز مراکز جامع خدمات سلامت و مورد نیاز مردم است در حوزه خدمات دندانپزشکی تاکید بیشتری شود.

سیدمعلمی اظهار داشت: آموزش عملی و توانمندسازی فارغ التحصیلان دندانپزشکی برای ارائه خدمات بهتر به مردم ضروری است. به ویژه در خدماتی که مربوط به حوزه پیشگیری و خدمات پایه دندانپزشکی است، این مساله اهمیت بیشتری دارد.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با بیان این که حضور دانشجویان در عرصه مراکز خدمات جامع سلامت و آشنا شدن با نظام سلامت کشور مهم است، یادآور شد: در حوزه پژوهش دندانپزشکی نیز باید پژوهش‌ها کاربردی باشد تا بتواند مشکلات نظام سلامت را مرتفع کند.

سیدمعلمی افزود: بررسی وضعیت موجود حوزه سلامت دهان و دندان می‌تواند یکی از حوزه‌های پژوهشی باشد و بانک اطلاعاتی خوبی در راستای پیمایش‌هایی که در سطح ملی انجام می‌شود، در این زمینه ایجاد شود.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت‌های علمی و پژوهشی دانشکده‌های دندانپزشکی از مداخلات سلامتی که در دهان و دندان انجام می‌شود، گفت: همچنین مداخلات سلامت دهان و دندان از نقطه نظر اقتصادی می‌تواند ارزیابی و آنالیز شده و مورد پژوهش دانشگاه‌ها قرار گیرد.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت ادامه داد: پژوهش درباره مواد جدید به ویژه مواد پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان و پوسیدگی‌ها برای عرضه آنها در سطح جامعه میدان دیگر پژوهشی است که دفتر سلامت دهان و دندان از کارهای تحقیقاتی در این زمینه‌ها حمایت می‌کند.

سیدمعلمی گفت: ارتباط دو طرفه بین ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در حوزه دندانپزشکی در مراکز خدمات جامع سلامت و دانشکده‌های دندانپزشکی نیز نکته دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان افزود: معاونت بهداشت ۳۴۰۰ مرکز خدمات جامع سلامت در کشور دارد که نزدیک به ۲۸۰۰ دندانپزشک در این مراکز مشغول به کار هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: