خبر فوری
۱۶:۴۷ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
تعداد‌بازدید‌: ۸۴
عضو شورای عالی نظام پزشکی عنوان کرد؛

عضو شورای‌عالی نظام‌پزشکی تهیه یک سند راهبردی و جامع در حوزه گردشگری سلامت را ضروری دانست و گفت: این سند هم اکنون در حال تهیه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی دباغ، با عنوان این مطلب که حدود ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی داریم که ۷۰ درصد از این تخت‌ها به طور متوسط اشغال است، گفت: ما تقریباً ۴۵ تا ۵۰ هزار تخت خالی داریم که اگر متوسط اقامت بیمار در تخت را ۵ روز در نظر بگیریم هر تخت قابلیت پذیرش ۸۰ تا ۹۰ بیمار را در سال دارد بدون اینکه بخواهیم تخت و امکانات قابل‌توجهی را اضافه کنیم.

عضو شورای‌عالی نظام‌پزشکی، گردشگری سلامت را در رونق اقتصاد کشور بسیار مؤثر دانست و افزود: اگر این تعداد بیمار را ضربدر ۵۰ هزار تخت خالی کنیم بین ۵ تا ۶ میلیون نفر در سال می‌شود.

دباغ ادامه داد: ما حتی اگر ۳ میلیون بیمار را هم در نظر بگیریم ما به‌ازای هر بیمار بابت هزینه‌های درمان و همراه و هتل و اقامت، حدود ۵ هزار دلار آورده برای کشورمان دارد و اگر این ۵ هزار دلار را در ۳ میلیون بیمار ضرب کنیم معادل ۱۵ هزار بشکه نفت در روز خواهد شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر سلامت وارد کشور شد، گفت: گردش مالی این تعداد گردشگر سلامت، یک مبلغ قابل‌توجه و بیشتر از یک میلیارد دلار بود.

عضو شورای‌عالی نظام‌پزشکی، تهیه یک سند راهبردی و جامع در حوزه گردشگری سلامت را ضروری دانست و اظهار کرد: این سند در حال تهیه است و وزارت بهداشت، وزارت گردشگری، وزارت خارجه و سایر نهادهای ذی‌ربط باید به یک‌زبان مشترک برسند و این زبان مشترک را در قالب اهداف عددی مطرح کنند.

دباغ، تبلیغات مناسب در خارج از کشور و تنظیم زیرساخت‌های نرم‌افزاری در داخل را دو معضل اساسی در رونق حوزه گردشگری سلامت برشمرد و گفت: ما در حال حاضر نیاز به اقدامات تکمیلی نداریم و فقط باید به اصلاح و ارتقای مدیریت و هماهنگی‌های بین‌بخشی و مدیریتی بپردازیم.

وی با بیان اینکه هر بیمار می‌تواند برای کشور ما یک مبلّغ باشد اظهار کرد: تبلیغات مناسب در این زمینه مانند هر کار دیگری مبتنی بر دانش است و فارغ‌التحصیلان و دانشمندان رشته تبلیغات می‌توانند در این زمینه به وزارت بهداشت کمک کنند و از طرف دیگر، وزارت بهداشت، وزارت خارجه و وزارت گردشگری هم باید از افراد صاحب‌نظر در حوزه برندینگ و تبلیغات کمک بگیرند.

دباغ یادآور شد: کیفیت بالای خدمات پزشکی در ایران و همچنین پایین بودن تعرفه خدمات پزشکی نسبت به دنیا و حتی کشورهای منطقه، یک مزیت و فرصت طلایی محسوب می‌شود و آورده بسیار خوبی را برای ما خواهد داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: