خبر فوری
۱۵:۰۲ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
تعداد‌بازدید‌: ۱۴۳
معاون فنی اداره کل تجهیزات پزشکی:

معاون فنی اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو، بر حمایت دولت از بازار تجهیزات پزشکی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسحاق عامری، حمایت‌های قبل از بازار و بعد از بازار دولت از تجهیزات پزشکی را ضروری خواند و گفت: دولت ابتدا باید در بخش تنظیم گری حمایت کند تا کالا مجوزهای مورد نیاز خود را دریافت کند و بعد هم به عنوان عمده خریدار، وارد شود.

وی افزود: عیار حوزه تجهیزات پزشکی داخلی در دوران پاندمی کرونا کاملاً بر همگان آشکار شد به طوری که ما هیچ مشکلی از نظر تجهیزات و اقلام پزشکی نداشتیم و این حاصل تلاش‌های جهادی و صداقت تولیدکنندگان ما بود.

معاون فنی اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: ما در حوزه تجهیزات پزشکی «طرح برچسب اصالت و شناسه گذاری» را انجام می‌دهیم تا رصد کاملی از تجهیزات پزشکی را داشته باشیم از طرفی، مصرف کننده هم باید به قوانین و بخشنامه‌ها و آئین نامه‌ها در حوزه قاچاق توجه کند و کالای مورد نیاز خود را از شبکه توزیع قانونی تأمین کند.

عامری با بیان اینکه ۲۰ درصد از پروسه تجهیزات پزشکی توسط سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت پیگیری می‌شود، گفت: سایر ارگان‌ها و نهادها هم باید همکاری کنند تا سود مبارزه با قاچاق کالا مستقیماً به جیب تولید کننده برود.

وی، گردش مالی بازار تجهیزات پزشکی کشور را ۲،۵ میلیارد دلار در سال اعلام کرد و افزود: ما اخیراً بخشنامه رشد تولید را ابلاغ کردیم که ۲۰ بند دارد و قدم‌های استواری در راستای تسهیلگری برای تولیدکنندگان است.

معاون فنی اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو، صادرات تجهیزات پزشکی و محصولات سلامت را به معنای صادرات قدرت یک کشور دانست و تصریح کرد: اگرچه درباره حوزه تجهیزات پزشکی کمتر شنیده شده، اما سالی نیست که یکی از تولیدکنندگان این حوزه، جزو صادرکنندگان نمونه نشود.

عامری، اولویت بندی تولید تجهیزات پزشکی در داخل کشور بر اساس ارزبری و یک سری شاخص‌های دیگر و همچنین تشکیل آمارنامه تجهیزات پزشکی برای اولین بار را دستاوردهای این حوزه عنوان کرد و افزود: دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی ایرانی بسیار گران قیمت و با کیفیت هستند و شانه به شانه فرش و زغفران و پسته ایرانی قابلیت صادرات دارند.

معاون فنی اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو با اشاره به فعالیت ۲ هزار و ۱۳۰ شرکت تولیدی در حوزه تجهیزات پزشکی، گفت: ما حداقل به ۱۰۰ آزمایشگاه تخصصی نیاز داریم، اما متأسفانه این زیرساخت وجود ندارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: